تعیین سرنوشت مدیران شهری با انتخابات شوراهای شهر و روستا
تعیین سرنوشت مدیران شهری با انتخابات شوراهای شهر و روستا

شهر”مطلوب” برای ” زیست ”
تلاش برای :
شهری مطلوب ( پاک ، روان ، ارزش گرا و ایمن )
برای زیست ( کار ، سکونت و فراغت )
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

با حمد وسپاس به درگاه الهی و درود بیکران به خاتم پیامبران ( ص) و ایمه هدی(ع) وامام حاضر(عج) ونایبش (حفظه الله) ویاد نام وراه شهدای گرانقدر انقلاب جهانی اسلام

با سلام ودرود بر ملت بزرگ ایران که بیش از ۴ دهه ، از انفجارنور تا دفاع مقدس وعرصه های مختلف سبب درخشش ملتی سترگ  ونیز برهم زدن معادلات پلید جهانی شدند ویکبار دیگر نیز در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰  علیرغم گرانیهای شدید ناشی از سو مدیریت دولت ۱۲ و نیز بجران کرونا و عملیات روانی تحریمی ها ، سنگ تمام گذاشتند و جهانیان را باحیرت مواجه کردندو پیروزی دیگری را در تاریخ کشور ثبت کردند.

به موازات انتخابات ریاست جمهوری ، براساس فصل هفتم قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران ، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا برگزار گردید ، پنج دوره قبلی شورای شهر تهران دارای فراز ونشیبهای مختلفی از انحلال اولین دوره تا مجادلات حزبی وگروهی داشته وبدلیل عدم تناسب اعضای ان با تخصصهای مورد نیاز هدایت ونظارت عالیه شهر ، خود سبب مشکلات عدیده گردیده بود و درانتخابات ششم نیز این عارضه گریبان گیربوده وبا ترکیب راه یافته، مجددا بران تنیده شد ونگرانیها را در صبغه سیاسی کاری نسبت به مصالح شهر وشهروندان را تداوم بخشید.

اینجانب بدنبال پیشنهاد برخی بزرگواران وبرحسب احساس وظیفه ، به لحاظ ارتباط رشته وتجربه کاری مرتبط ، پذیرای ورود به کاندیداتوری شورای شهر شدم ودر چرخه انتخاب برخی لیست های معروف( ونیمه معروف و چند ائتلاف ) قرار گرفتم ولی نیمی از انها در نیمه راه رها ساختند ، ونهایتا انتخابات رقم خورد و نتایج آن با اشکالات فراوان وبا تاخیر اعلام شد .

از همه همشهری ها،دوستان ، آشنایان، همکاران و قوم وخویشهای گرامی بابت حضوردر انتخابات شورای اسلامی شهر و اهدای رای خود به اینجانب تشکر و قدردانی نمایم .یقینا حضور اینجانب و دیگر عزیزان متخصص شهری در این دوره با هدف ایجاد جریانی مبنی بر حضور براساس احسایت مسولیت برای کمک به رقع مشکلات شهری و مدیریت بهینه شهر و تغییر در تفکر اداره شهر باهوشمندسازی ،همراه با فن آوری های نوین بوده است .

از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و…. که حقیر راخیلی مورد لطف قرار دادند ولی به هر دلیل در لیست خود جای ندادند .و از ائتلافهایی که لطف داشتند ولی بدلیل عدم پرداخت وجوه ملیونی در لیست نهایی خود قرار ننهادند . وبخصوص  از ائتلافهایی که لطف داشتند وبدون دریافت وجهی در لیست خود قرار دادند تشکر وقدرانی کرده و برای یکایک عزیزان ارزوی موفقیت دارم .

از انجاکه توفیق خدمت در شورای شهر تهران میسر نگردید ، علی ایحال نکاتی چند عرض میشود :

  • سند راهبردی مدیریت شهر تهران که براساس مطالعات صورت گرفته شده ، نقاط ضعف وقوت وفرصت وتهدید و سپس ارایه راهبردهای چندگانه وراهکارهای بهبود شهر تهران توسط اینجانب تهیه وتدوین شده است اماده تقدیم  جهت بهره برداری به اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران می باشد.
  • ضمن تبریک به منتخبین ،امید است که راه یافتگان به شورای شهر تهران تهران ، اهتمام خود را درجهت رفع مشکلات شهرتهران وارتقا اموربکار بسته واز مسایل جزیی و جانبی اجتناب گردیده و براولویتهای شهر وبخصوص نیازهای اینده معطوف گردند .
  • پس از گذشت ایامی که کاملا رنگ و لعاب سیاسی و رقابتی داشت اکنون که انتخابات خاتمه یافته است، جا دارد به همه همکاران عزیز وکاندیداهای ذیصلاح بازمانده از ظرفیت محدود شورای شهر با هر دیدگاه و رویه فکری خسته نباشید گفته وان شاالله بتوانند درحوزه های دیگر منشا اثر وخدمت به جامعه خود باشند.
  • امیدواریم فارغ از نتیجه انتخابات که ان شاالله به سود شهرو جامعه باشد، اکنون کلیه همکاران با ترک رقابت ها به رفاقت ها پرداخته و همگی با یاری یکدیگر و استعانت از حضرت حق در راه اعتلای اهداف خدمت رسانی به شهروندان وبخصوص محرومین مصمم تر از همیشه گام برداریم و برای بهبود همه جانبه تلاش نماییم.
  • لازمست منتخبین جدید، ارتباط خود را بااقشارمختلف اجتماعی حفظ نموده وبا مشکلات انان اشنا و به پیشنهادات انان توجه کافی را مبذول دارد.
  • توسعه وبهسازی کلان شهرتهران باگستره جغرافیا وجمعیت وفعالیت وتنوع سلایق بجز با کار علمی و تخصصی میسر نیست ولازمست
  • ترکیب مناسب برای  شورای شهر، یک  شورای شهر توانمند برای برنامه ریزی ومدیریت کلان شهر ونظارت بر شهر وشهرداری ، بایستی ترکیبی از متخصصان وصاحب نظران زیر برخوردار باشد تا رشد وتوسعه شهر متوازن باشد : الف ) حوزه مدیریتی : مدیریت شهرى ، برنامه ریزی شهری ،بودجه، مالى و اقتصاد شهر ، مدیریت بحران و پایداری شهر  – ب) حوزه فنی ومهندسی : مهندسان معماری ، شهر سازى ، طراحی شهری ، عمران و حمل ونقل وترافیک – ج ) حوزه فرهنگی اجتماعی : اموردینی ومذهبی، مورفرهنگى و آموزشى ،امور اجتماعى ،امورورزشی وجوانان ،امور بانوان د) سایر : خدمات پیشرفته و شهر هوشمند،محیط زیست، حقوقدان ، بهداشت و محیط و….
  • لازمست نمایندگان نهادهای مسول در شهر نیز بعنوان عضو حقوقی بایستی در شورا عضو شوند – تا هم از اطلاعات و برنامه های انان بهره مند شوند  – هم هماهنگی صورت گیرد تا مغایرت مصوبات شورا با برنامه های دستگاهی صورت نگیرد
  • از انجا که  یکی از وظایف شورای شهرجدید انتخاب شهردار جدید تهران می باشد ، لازم است فارغ از جناح بندیها، فردی ذیصلاح توانمند را به این سمت گمارنده وتضمین های لازم جهت اهتمام وی اخذ و بربرنامه های وی نظارت مستمر نمایند.
  • درانتخاب ۲۲ شهردار مناطق وحدودیک صد شهردارناحیه و مسولین موسسه وشرکتهای تابعه شهرداری ومراکز فرهنگی ، مراکز ورزشی ، مراکز خدماتی و…… از سوی شهردارتهران ، افراد ذیصلاح وتوانمند و همسو با اهداف انقلاب اسلامی را بکار گمارده ونظارت عالیه صورت گیرد.
  • ضرورت اصلاح قانون شورای اسلامی شهر مبتنی بر ترکیب تخصصهای مورد نیاز شهر وشورای شهر.
  • شرکت کاندیداها درانتخابات شورا مشروط براموزش و ازمون واقع گردد.
  • از انجا که تهران مرکز سیاسی جهان اسلام و پرچم دارنهضت جهانی مهدوی است و شهر ان نیز باید شایسته ان باشدلذا شورای شهرتهران باید متناسب با اهداف انقلاب اسلامی در توسعه شهر ونیز بهسازی وضع موجود با ارایه الگوی معماری وشهرسازی اسلامی را در اولویت قراردهد
  • مجددا از کلیه عزیزان و دوستان و آشنایان و اقوام و همکاران محترمی که بصورت مستقیم  وغیر مستقیم ، ازطیفهای مختلف سیاسی و اجتماعی از اینجانب حمایت نمودند ، نهایت سپاس وتقدیررا دارم وامیدوارم بتوانم از این سرمایه گرانبهای اجتماعی درجهت خدمت بیشتر درسایر وظایف حرفه ای خود بهر برده ودرسنگرهای جدیدانجام وظیفه نمایم .عزیزانی که به انحا مختلف در این مدت به طرق مختلف از اینجانب حمایت کردند سپاسگزارم  و قدر دان محبت ها والطافتان هستم ، گرچه  زحمات و لطف  شما آنقدر بزرگ و ستودنی است که مرا برای همیشه شرمنده  نموده است. اینک به پاسداشت این زحمات خالصانه، بر خود لازم دانستم که از تک تک شما عزیزان نجیب و بزرگوار، برادران و خواهران گرامی، همکاران فاضل و اندیشمند و دانشجویان بسیار با نجابت ، تشکر ویژه خود را  به محضر مبارکتان تقدیم دارم
  • برای ایران اسلامی آرزوی سربلندی وملت بزرگ ایران و برای مقام معظم رهبری به جهت هدایت داهیانه خودو شما و خانواده های محترمتان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون و خوشبختی و عاقبت بخیری را دارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار –  تو خوشنود باشی ما رستگار

به امید موفقیت روز افزون منتخبین جدید شوراهای  شهر و روستاهای کشور

وبا امید به روزی که عملکردها با مدنیت و انتخابها با آگاهی و برنامه وهمچنین بدور از شعار زدگی باشد.

با احترام

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

سید جواد هاشمی فشارکی