گروه گرایی “شورای ائتلاف نیروهای انقلاب” !
گروه گرایی “شورای ائتلاف نیروهای انقلاب” !

انتخابات شورای شهرششم تهران در سال ۱۴۰۰ حال و هوای دیگری دارد ، بعلت رویه نادرست شورایی که بایستی ایتلاف را شکل میداد ، سبب انشقاق وتکثر لیست های گوناگون شده است . در ادامه گفتگوی ایثار پرس با دکتر سید جواد هاشمی فشارکی یکی از متخصصان وفعالان عرصه علم و مدیران پرسابقه مهندسی ارایه شده است .

 گروه گرایی “شورای ائتلاف نیروهای انقلاب” !

 

فهرست اسامي ۲۲۹۲ كانديداي تاييدصلاحيت‌شده انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران از سوي كميته اطلاع‌رساني و تبليغات ستاد انتخابات تهران منتشر شد و حالا كانديداها بايد ظرف ۲۴ ساعت آينده خود را براي ورود به مرحله حساس تبليغات آماده كنند؛ مرحله‌اي كه  از روز ۲۰ خردادماه آغاز و ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه به پايان خواهد رسيد تا به موجب قانون ۲۴ ساعت پس از اتمام مهلت تبليغات، اين حدود ۲۳۰۰ نامزد سرنوشت آينده خود را براي ورود به ششمين دوره شوراي شهر پايتخت به راي شهروندان بسپارند.

انتخابات شورای شهرششم تهران در سال ۱۴۰۰ حال و هوای دیگری دارد ، بعلت رویه نادرست شورایی که بایستی ایتلاف را شکل میداد ، سبب انشقاق وتکثر لیست های گوناگون شده است . در ادامه گفتگوی ایثار پرس با دکتر سید جواد هاشمی فشارکی یکی از متخصصان وفعالان عرصه علم و مدیران پرسابقه مهندسی ارایه شده است .

 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز گفتگو بیان نمودعزیزان محترمی در ذیل عنوان”شورای ائتلاف نیروهای انقلاب” جمع شده اند که گرچه اکثرا افراد دلسوز و قابل احترامی هستند ولی مسایل دیگری بر تصمیمات این جمع تاثیر گذاشته است ؛ که نیروهای انقلاب را نگران کرده است . اینکه جمعی با عنوان ائتلاف نیروهای انقلاب وارد میدان شوند ولی عملا فصای یک طیف خاص غلبه داشته باشند و افراد طرفدار یک طیف خاص را باظاهری دمکراتیک برای شورای شهر بچینند و بدنبال اشغال یک سویه شهرداری تهران باشند و بخواهند همان رویه و مشکلاتی که در دوره شهردار اسبق تهران وجود داشت را دنبال کنند، علاوه بر اینکه جفای به سایر نیروهای انقلابی توانمند تلقی میشود ، جفای به ام القرای جهان اسلام میباشد .

 

در ادامه دکتر هاشمی فشارکی اظهار داشت : از خبرهای داخل جلسات هسته مرکزی نگران کننده مبنی بر تصمیمات از پیش تعیین شده که بگذریم ، لیست ۲۱ نفره موسوم به شورای ایتلاف  رااعلام کرد؛ از این. اشکالات مهم وارده بر این لیست اینکه معیار انتخاب این لیست براساس تخصصهای مورد نیاز شهر و شورای شهر نبوده  .( نه بیان شده و در لیستی که منتشر کرده اند ذکر شده است که کارآمدی اینها برای کجای شورای شهر بدرد می خورد ) در حالیکه افرادی که با  تخصص مرتبط و با سابقه بسیار قوی تر از لیست اعلامی حضور داشته اند ولی جایگاهی در این لیست نداشته اند. از بررسی سوابق کاری افراد در سایتهای خبری چنین بدست آمده است که اکثر افراد این لیست براساس سوابق همسویی با طیف یکی از شهرداران اسبق بوده و مسولیتهای مختلف در شهرداری داشته اند و بعبارتی وام دار وی می باشند . چند نفراز اعضای لیست نیز در ستاد انتخاباتی شهردار اسبق بوده و هیچ سابقه مرتبط از انان بدست نیامد . شهردار اسبق هم اکنون نیز مسئولیت بالایی در کشور داشته و ذی نفوذ می باشد و اتفاقا دبیر این ائتلاف ، مشاور همین شهردار اسبق بوده و می باشد . و چنین برمی اید که ماموریت وی را دنبال می کرده است . و مابقی نفرات نیز سهمیه سایر تشکلها می باشد .

 

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه درخصوص وجود تعارض منافع در این ائثلاف افزود۵ نفر از اعضای ستاد ائتلاف که بایستی نقش پیش کسوتی و حکم ریش سفیدی و بی طرفی را دنبال میکرده اند. خود نیز کاندید شورا ی شهر هستند و جز این لیست اعلامی بوده و دست بر اتفاق در لیست نهایی خواهند بود. و از سوی دیگر۸ نفر از اعضای اسبق شورای شهر؛ که در انتصاب فرد صاحب منصب به عنوان شهردار اسبق تهران نقش موثر داشته و حتی بعد از بروز پرونده های اطرافیان شهردار اسبق بدنبال حل و فصل آن بوده اند، به احتمال زیاد خود را بعنوان هیات رییسه شورای شهر اینده آماده میکنند. و مابقی لیست بعنوان حلقه دوم و سوم شورای شهر اینده خواهند شد.

 

دکتر هاشمی فشارکی در نقد سخنان سخنگوی “شورای ائتلاف نیروهای انقلاب”  گفت  : سخنگوی این انتلاف قبلا مدعی شده بود که  لیست شورای شهر براساس عدالت، کارامدی و شایسته سالاری  تهیه خواهد شد ، و حال آنکه مشخصه های کارآمدی و شایسته بودن بیان نشده ، و در لیست اعلامی بجز اسامی هیچ ویژگی انان ذکر نشده است . اقای سخنگو از ثبت نام ۶٨ حزب و تشکل در سایت کردیم و ٩٢ هزار نفر به نمایندگی از اقشار، احزاب، اصناف و تشکل‌های سیاسی ذکر کرده اند ، در حالیکه اسامی هیچکدام از انان را اعلام ننموده اند ؛ تا مشخص شود چه تعداد از تشکلهای توانمد از این ائتلاف کنار زده شده اند و چرا چندین ائتلاف انقلابی و جهادی بدلیل سرخوردگی از تصمیمات ناثواب این شورا ، شکل گرفته است . سخنگوی این ائتلاف مدعی شده بود :” مردم از رای دادن به لیست هایی با این ساز و کار ( داماد فلان آقا و پسر فلان مسوول) رویگردان هستند. ” در حالیکه در همین لیست نیز وجود دارد .

 

دکتر هاشمی فشارکی اضافه کردبنده با عزیزان شورای ائتلاف از گذشته در تعامل بوده ام و بدعوت برخی افراد جلسه ای هم خدمت عزیزان رفته و سوابق تقدیم شد ولی بعد متوجه شدم پیش از حضور بنده ، لیست بسته شده بوده و یکی از دلایلش اینست که یکی از اعضای موثر این لیست در کانال خود از سوم فروردین ۱۴۰۰ از بسته شدن لیست خبر داده بود تسنیم نیز فهرست اعلامی وی را منتشر کرده بود، گرچه عزیزان ستاد ائتلاف منکر بسته شدن لیست بودند .ولی اگر واقعیت نداشته بایستی بعنوان بداخلاقی انتخاباتی وی را ازگروه ترد میکردند . بنده از اینکه با افراد بازی شود ولی در عمل کار دیگری کنند ، گلایه مندم . چهار سال پیش نیز که اسامی بر اساس انتخابات هر  منطقه شهری صورت گرفته بود و ارای مقبولیت از مناطق شهری تهران جمع اوری شده بود به این شورا ارایه شده بود و اسم حقیر نیز در این لیست تجمیعی ۲۱ نفره وجود داشت ، بعلت اینکه سه نفر افراد سرشناس دیر تایید صلاحیت شدند ، اسامی سه نفر موجود در لیست را حذف کرده و اسامی افراد مذکور جایگزین شده بود.و به همین دلیل هم لیست خیلی دیر اماده و توزیع شد .

 

دکتر هاشمی فشارکی در انتها افزودهر جمعی می تواند افراد مورد وثوق خود را معرفی کند ، ولی عنوان “شورای ائتلاف نیروهای انقلاب” را بایستی برازنده جمیع نیروهای انقلاب باشد. در حالیکه تعداد زیادی از افراد و جریانات انقلابی در این سازوکار وجود ندارند. در صورتیکه می بایستی همه جریانات همسو را در بر میگرفت و اعمال نفوذ برخی شخصیت های مسبوق به سابقه نبایستی ملاک چینش لیست با دکور دمکراسی می بود . یکی از دلایل آن نیز شکل گیری ائتلافهای مانند:ایتلاف اهلیت ، گروه اسوه ، جوانان انقلابی ایران ، ایتلاف شورای وحدت ، ائتلاف نیروهای انقلاب (آنا) ، جریان گام دوم انقلاب اسلامی، جبهه جهادگران ایران اسلامی، ائتلاف متخصصین تهران “اُمّت” ، ایتلاف مدیریت یکپارچه “مهیمن” ، گروه جهادی غدیر ، حامیان سلیمانی ، حامیان رییسی و چند تشکل دیگر  . لذا بعنوان یکی ازخدمتگزاران نیروهای انقلاب از عزیزان متصدی امور تقاضا دارم برای پرهیز از انشقاق و ایجاد وفاق ، عاجلا در کار خود تجدید نظر نمایند .ودر دوره بعدی این ایتلاف  حذف و با سازکارفراگیری پیش بینی شود.

 

لازم به یاداوری وضعیت لیست ۲۱ شورای ایتلاف مذکور ۰(براساس جستجوی سوابق در سایتهای موجود در فضای اینترنت ) چنین است :

الف ) اعضای شورای شهر سابق

۴ نفر از اعضای اسبق شورای شهر؛ که در انتصاب وی به عنوان شهرداراسبق تهران نقش موثر داشته و در لیست قرار دارند.:

  • مهدی چمران (عضو فعال ستاد شورای ائتلاف و عضو اسبق شورای شهر تهران) ( ردیف ۱۶ فهرست اعلامی )
  • پرویز سروری (دبیر شورای ائتلاف و مسئول امور انتخاب لیست) ( ردیف ۲ فهرست اعلامی )
  • سید احمد علوی (عضویت در کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، عضویت در کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران، عضویت در کمیته نظام فنی و اجرایی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران) ( ردیف ۹ فهرست اعلامی )
  • حبیب کاشانی (عضو اسبق شورای شهر تهران) ( ردیف ۵ فهرست اعلامی )

ب) منصوبین شهرداری در دوره قالیباف

هشت نفر از کسانیکه در دوره شهرداری صدر الاشاره مسولیت گرفته¬اند.در این لیست قرار دارند:

  • ناصر امانی (معاون سابق قالیباف در شهرداری و ناجا و پیگیری خنثی سازی شکایت از شریفی قائم مقام قالیباف) ( ردیف ۱۹ فهرست اعلامی )
  • مهدی پیرهادی ( وی و برادرش محسن پیرهادی دارای مسئولیتهای مختلف در زمان شهرداری قالیباف بوده¬اند) ( ردیف ۱۵ فهرست اعلامی )
  • سید جعفر تشکری هاشمی (جانشینی راهور ناجا در زمان قالیباف، وبعد از شهردارشدن قالیباف به شهرداری منتقل شده و معاون شهردار و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در زمان قالیباف بوده است) ( ردیف ۴ فهرست اعلامی )
  • مهدی عباسی (شهردار سابق منطقه ۱۷) ( ردیف ۱۷ فهرست اعلامی )
  • علی اصغر قائمی (مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در دوره قالیباف) ( ردیف ۱۰ فهرست اعلامی )
  • میثم مظفر (مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران و فرزند حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف و معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام) ( ردیف ۱۸ فهرست اعلامی )
  • نرگس معدنی پور (شهردار منطقه ۱۳ و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در دوره قالیباف) ( ردیف ۲۱ فهرست اعلامی )
  • علیرضا نادعلی شهرستانکی (معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج شهرداری تهران) ( ردیف ۱۱ فهرست اعلامی )

ج) مسولیت در ستاد انتخاباتی قالیباف

افرادی که براساس سوابق موجود در اینترنت حکم انتصاب در ستاد تبلیغاتی اقای شهردار اسبق داشته¬اند.:

  • سید محمد آقامیری (عضو ستاد تبلیغات شرق تهران آقای قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴) ( ردیف ۶فهرست اعلامی )
  • : میثم مظفر (فرزند اقای حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف و… ) ( ردیف ۱۸ فهرست اعلامی )
  • و برخی از افراد ذکر شده در بالا

د) اعضای ستاد ائتلاف

پنج نفراز اعضای ستاد ائتلاف که بایستی حکم ریش سفید می داشتند و ذینفع نباشند،خود نیز کاندیدشورا بوده و جز این لیست ۲۱ نفره مسی باشند. ومشمول ممنوعیت تضاد منافع می باشند .

  • مهدی اقراریان (دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حوزه انتخابیه تهران) ( ردیف ۱۳ فهرست اعلامی )
  • مهدی چمران ( عضو فعال ستاد شورای ائتلاف، عضو اسبق شورای شهر و مشاور ریاست مجلس در یکسال اخیر) ( ردیف ۱۶ فهرست اعلامی )
  • پرویز سروری (دبیر شورای ائتلاف و مسئول امور انتخاب لیست) ( ردیف ۲ فهرست اعلامی )
  • احمد صادقی (جانشین ستاد شورای ائتلاف) ( ردیف ۱ فهرست اعلامی )
  • سوده نجفی (عضو شورای بانوان ائتلاف نیروهای انقلاب) ( ردیف ۸ فهرست اعلامی )

 

هـ) معرفی توسط احزاب و گروه¬ها 

  • محمد آخوندی (مدیرکل روابط عمومی سازمان ورزش و جوانان، مدیرمسوول روزنامه وطن امروز، معاون بنیاد احسان، رئیس دانشگاه اریکه پرسپولیس، عضو هیات مدیره روزنامه جام جم)  ( ردیف ۱۲ فهرست اعلامی )
  • مصطفی بابایی (مرکز پژوهش های شورای شهر ساری) ( ردیف ۱۴ فهرست اعلامی )
  • زهرا شمس احسان (سابقه ای از ایشان در اینترنت یافت نشد)  ( ردیف  ۷فهرست اعلامی )

و) سهمیه ابوی بزرگوار

  • میثم مظفر (فرزند اقای حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف و… ) ( ردیف ۱۸ فهرست اعلامی )
  • ویکی از موارد فوق

ژ) پروازی ها

دو نفراسامی زیردرلیست قبلی ۸۴ نفره نبوده است و با بالگرد پرواز کرده و یکباره در این فهرست اضافه شده اند. بعبارتی  مبین واهی  بودن رای گیری مرحله قبل را اثبات میکند:

  • جعفر بندی‌شربیانی. ( ردیف ۳ فهرست اعلامی )
  • نرجس سلیمانی ( ردیف ۲۰ فهرست اعلامی )

 

 

فهرست اعلام شده شورای به اصطلاح ایتلاف نیروهای انقلاب : ( منبع سایتهای خبری )

  1. ۱٫ احمد صادقی
  2. پرویز سروری
  3. جعفر بندی‌شربیانی
  4. جعفر تشکری هاشمی
  5. حبیب کاشانی
  6. حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری
  7. زهرا شمس احسان
  8. سوده نجفی
  9. سیداحمد علوی
  10. علی‌اصغر قائمی
  11. علیرضا نادعلی شهرستانکی
  12. محمد آخوندی
  13. مهدی اقراران
  14. مهدی بابایی
  15. مهدی پیرهادی
  16. مهدی چمران
  17. مهدی عباسی
  18. میثم مظفر
  19. ناصر امانی
  20. نرجس سلیمانی
  21. نرگس معدنی‌پور