آمریکا، شوروی و اسراییل در وصیت‌نامه شهدا
آمریکا، شوروی و اسراییل در وصیت‌نامه شهدا

در این نوشتار با واکاوی وصیت نامه شهدای فشارکی با موضوعات ذکر شده در خصوص آمریکا، شوروی سابق و اسراییل و ایادی داخلی انان استخراج و تدوین شده و بعبارتی مطالبات شهدا از ما در قبال عمل به وصیت شان تبیین شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

ملت مسلمان ایران در برابر تهاجم رزیم بعث عراق و حامیان آن ، دفاع جانانه ای کرده وشهدایی تقدیم انقلاب اسلامی نمودند . از  جوامع مدافع انقلاب ، جامعه فشارکی ها می باشد .  جامعه اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی (وصلت‌های درجه یک صورت گرفته) نیز همپای ملت مسلمان ایران در پشتیبانی از دفاع مقدس برخواستند و از میان جامعه فشارکی‌ها ، تا کنون تعداد ۶۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند. از این تعداد دو نفر خانم (مادربزرگ و نوه وی ) بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند. محدوده سنی شهدای فشارکی، بین ۱۰ سال الی ۶۲ سال و محدوده سنی شهدای رزمنده، بین ۱۴ سال الی ۵۲ سال بوده است که هشت تن از آن‌ها بعد از ۸ الی ۳۴ سال انتظار، پیکر‌های مطهرشان بازگشته و تدفین شده و دو تن دیگر نیزهمچنان بی‌مزار مانده‌اند ؛ همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم است .

یکی از مهمترین بخش وصیت نامه شهدای والامقام دشمن شناسی و تاکید بر شناخت دقیق دشمنان اسلام وانقلاب می باشد ، علاوه بر دشمن شناسی درخصوص مبارزه با دشمنان اسلام وانقلاب که یکی از اهداف شهدای عزیز بوده است و درخصوص شناخت مصادیق دشمن و باتوجه به دشمنی‌ها و توطئه‌ها و جنایات امریکا، شوروی سابق و اسراییل غاصب،

باتوجه به دشمنی‌ها و توطئه‌ها و جنایات انان ، شهدای گرانقدر نسبت به این دشمنان بشریت چنین وصیت کرده‌اند:

 

  • خارج کردن گرگهای جهانی : ….. باید کسانی که همچون گرگ بر مردم مستضعف حکومت می‌کنند، را از صحنه جهانی خارج کنیم. و به اسلام و مسلمین عظمت دو باره بخشیم. (شهید اسد الله محمدی فشارکی)
  • مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی : در اين زماني که همه ابر قدرتها سعي و کوشش مي کنند تا انقلاب اسلامي ايران را به نابودي و نيستي بکشانند، در اين روزگار که دشمنان خدا سعي دارند خون سرخ شهداي اسلام را به تباهي بکشانند، وظيفه چه کسي است که در مقابل اين دشمنان مبارزه کند.و وجود کثيفشان را از سطح کره زمين پاک نمايد. آري وظيفه فدائيان قرآن و فدائيان اسلام است که با ايثار خون خود پرچم لا اله الا الله واقعي را در نقاط عالم به اهتزاز در آورند. (شهید حسین سلمانی فشارکی)
  • نابودی دشمنان با خروشیدن : … بخروشید و با خروش خود آمریکا و شوروی و اسرائیل را نابود کنید. هان‌ای ملت‌های عربی بپا خیزید و با خیزش خود دست نشانده‌های آن‌ها را درهم کوبید. (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)
  • مرگ نثار دشمنان : مرگ بر آمریکا و شوروی و اسرائیل از یادتان نرود. ( شهید نجف علی مطلبی فشارکی )
  • ریشه کنی دشمنان : پس بعد از نماز دعا کن که صدام و تمام ابر قدرتها از ریشه کنده شوند. (شهید مهدی عظیمی)
  • شوریدن بر جنایتکاران : و بر شیطان‌های غرب و شرق و اسرائیل جنایتکار بشورید. و دست این خون آشامان را از سر کشورهای اسلامی کوتاه کنید.(شهید رضا احمدی فشارکی)
  • مرگ بردشمنان داخلی و خارجی : مرگ بر امریکا، مرگ بر حزب کثیف توده، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر شوروی، مرگ بر صدام، مرگ بر منافقین. و من الله التوفیق والسلام، برادر پاسدار شما رضا احمدی ۲۱/۴/۶۱ (شهید رضا احمدی فشارکی)
  • دشمن را شاد نکنید : اگر من شهید شدم…. بخندید چون اگر گریه کنید دشمن بر من و شما و امام شاد می‌شود و بر گوشه‌های قبرم چنین بنویسید: که‌ای امریکای جنایتکار بدان که خود ما خود طالب شهادتیم و ما با زور کشته نشده‌ایم (شهید امیرحسین آقاجانی فشارکی)
  • تداوم انقلاب تا نابودی امپریالیسم و جوجه‌هایش : انقلاب ما تا نابودی امپریالیسم و جوجه‌هایش ادامه خواهد یافت (شهید مهدی سلمانی فشارکی)
  • نابود باد دشمنان خارجی و داخلی : نابود باد امریکا و شوروی و اسرائیل و طرفداران و نوکران آن‌ها. (شهید ابراهیم محمدی فشارکی)
  • مشت بر دهان دشمن ، با حجاب : و شما‌ ای خواهران حجاب خودتان را رعایت کنید. زیرا با حجاب خودتان مشت محکمی بر دهان امریکا و شوروی می‌زنید. هر کدام شما واقعاً حجاب دارید از بی حجابی جلوگیری کنید (شهید مجید محمدی فشارکی)
  • آزادسازی مرکز استکبار غرب وشرق : ما با این سپاه مسکو و نیویورک را هم می‌گیریم (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  • ازاد سازی مردم دنیا : هان ! ‌ای ملت شهید پرور ایران ! بپاخیزید و از شرف و انسانیت انسان‌ها دفاع کنید. و مردم ستم دیده دنیا را از زیر چکمه‌های شرق و غرب نجات دهید. هان ‌ای ملت‌های جهان ! به خروشید. و با خروش خود امریکا و شوروی و اسرائیل را نابود کنید. هان ‌ای ملت‌های مسلمان ! عربی بپاخیزید. و با خیزش خود امریکا و دست نشانده‌های آنان را در هم کوبید. اینجانب پیامم به ملت ایران این است که تا خون در رگ‌تان می‌باشد، دست از خط امام برندارید. و با شعار “لا شرقیه و لا غربیه، جمهوری اسلامی”به راه خود ادامه دهند. (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)
  • مرگ بر ظالمان : در خاتمه مرگ بر آمریکا و شوروی و اسراییل از یادتان نرود (شهید نجف علی مطلبی فشارکی)

 

  • سخن پایانی :
  • امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی بر خواندن و تدبر در وصیت نامه شهدا تاکید داشته اند .
  • شهدا در قالب وصیت‌نامه‌هایشان به ما راه را نشان داده و مطالباتشان را از ما جاماندگان بیان کرده‌اند.
  • براساس حقی که شهدا برگردانمان دارند ، ما موظف به عمل به وصایای آنان می باشیم .

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدای فشارکی ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، ۱۳۹۷،