مبارزه با دشمن در وصیت‌نامه شهدا
مبارزه با دشمن در وصیت‌نامه شهدا

.
در این نوشتار با واکاوی وصیت نامه شهدای فشارکی در موضوعات شناخت دشمنان اسلام و انقلاب و ضرورت مبارزه با دشمنان خارجی و داخلی و رسالت ما در قبال عمل به وصیت شهدا تبیین شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

ملت مسلمان ایران در برابر تهاجم رزیم بعث عراق و حامیان آن ، دفاع جانانه ای کرده وشهدایی تقدیم انقلاب اسلامی نمودند . از  جوامع مدافع انقلاب ، جامعه فشارکی ها می باشد .  جامعه اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی (وصلت‌های درجه یک صورت گرفته) نیز همپای ملت مسلمان ایران در پشتیبانی از دفاع مقدس برخواستند و از میان جامعه فشارکی‌ها ، تا کنون تعداد ۶۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند. از این تعداد دو نفر خانم (مادربزرگ و نوه وی ) بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند. محدوده سنی شهدای فشارکی، بین ۱۰ سال الی ۶۲ سال و محدوده سنی شهدای رزمنده، بین ۱۴ سال الی ۵۲ سال بوده است که هشت تن از آن‌ها بعد از ۸ الی ۳۴ سال انتظار، پیکر‌های مطهرشان بازگشته و تدفین شده و دو تن دیگر نیزهمچنان بی‌مزار مانده‌اند ؛ همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم است .

یکی از مهمترین بخش وصیت نامه شهدای والامقام دشمن شناسی و تاکید بر شناخت دقیق دشمنان اسلام وانقلاب می باشد ، علاوه بر دشمن شناسی درخصوص مبارزه با دشمنان اسلام وانقلاب که یکی از اهداف شهدای عزیز بوده است و نیز شناخت مصادیق دشمن و باتوجه به دشمنی‌ها و توطئه‌ها و جنایات امریکا،  اسراییل غاصب و… ، شهدای گرانقدر فشارکی وصیت های ارزشمندی داشته اند که در نوشتار دیگری ارایه شده است . در این نوشتار موضوعات مبارزه با دشمنان استخراج و تبیین شده که چنین وصیت نموده‌اند:

 

  • نابود کردن دشمنان : … بخروشید و با خروش خود آمریکا و شوروی و اسرائیل را نابود کنید. (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)
  • خارج کردن دشمنان از صحنه جهانی : ما امروز در مقابل تمام ابر قدرتهای جهان ایستاده‌ایم و فریاد حق طلبانه اسلام و ملتمان را سر داده‌ایم. ولی در این جهان گوش شنوا نیست، که حقیقت را بفهمد و لذا، باید کسانی که همچون گرگ بر مردم مستضعف حکومت می‌کنند، را از صحنه جهانی خارج کنیم و به اسلام و مسلمین عظمت دو باره بخشیم(شهید اسدالله محمدی فشارکی )
  • سرکوب گردن دشمنان اسلام : و با یاری خدا چنان دشمنان اسلام را سرکوب کنیم،که نتوانند از جای بلند شوند و با خون خود درخت اسلام را آبیاری می‌کنیم. و اگر هم زنده بمانیم نخواهیم گذاشت،که ظالمین بر ما حکومت کنند. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  • مبارزه تا نابودی دشمن : دیگر موقع شعار نیست موقع عمل است باید جنگید باید مبارزه کرد تا باطل نابودگر همیشه دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.‌ ای جوان‌ها بر شما واجب است که جبهه‌ها را پر کنید و به ندای رهبر لبیک گوئید تا ظالمین از بین بروند. ‌ای مردم روحانیت خط امام را تنها را نگذارید این‌ها بودند که ما را زیر بار ظلم نجات دادند. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  • بی توجهی به تفرقه افکنی دشمنان : و این تفرقه‌هایی که دشمن می‌خواهد در ما بیندازد با آن مبارزه کنید و آن حرف‌ها را گوش نکنیم و برای رضای خدا آنرا ادامه دهیم. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  • تاختن بر دشمنان : ما امروز مسئو لیت بزرگی بر دوش داریم و باید با تمام توان بر دشمن بتازیم و دشمن خونخوار را از صحنه خارج کنیم. (شهید اسد الله محمدی فشارکی)
  • مبارزه در مقابل اين دشمنان : در اين زماني که همه ابر قدرتها سعي و کوشش مي‌کنند تا انقلاب اسلامي ايران را به نابودي و نيستي بکشانند، در اين روزگار که دشمنان خدا سعي دارند خون سرخ شهداي اسلام را به تباهي بکشانند و ظيفه چه کسي است که در مقابل اين دشمنان مبارزه کند و وجود کثيفشان را از سطح کره زمين پاک نمايد. آري وظيفه فدائيان قرآن و فدائيان اسلام است که با ايثار خون خود پرچم لا اله الا الله واقعي را در نقاط عالم به اهتزاز در آورند. ( شهید حسین سلمانی فشارکی )
  • به مبارزه برخیزید : پیام اینجانب به ملت ایران این است:که تا خون در رگهای شماست، دست از خط امام برندارید. و با شعار لا شرغی ولاغربی به مبارزه برخیزید(شهید علی محمد مطلبی فشارکی)
  • جنگ با کفار : باید به جنگ با کفار بعثی برويم. ( سید ابوالفضل هاشمی فشارکی)
  • وظیفه سنگین در برابردشمنان : در این زمان که جبهه‌ای گسترده علیه اسلام و انقلاب بوجود آمده و جبهه حق را مستضعفین بوجود آورده‌اند و هر بار دشمن با حمله‌ای جدید سعی در وارد کردن ضربه‌ای بر پیکر این انقلاب اسلامی دارد پس شما و دوستان وظیفه‌ای سنگین دارید. (شهید محمد مطلبی فشارکی فرزند علی)
  • ریشه کنی دشمنان : پس بعد از نماز دعا کن که صدام و تمام ابر قدرتها از ریشه کنده شوند. (شهید مهدی عظیمی)
  • بر شیطان‌ها بشورید : و بر شیطان‌های غرب و شرق و اسرائیل جنایتکار بشورید. و دست این خون آشامان را از سر کشورهای اسلامی کوتاه کنید. و راه را برای رسیدن به زمین مقدس کربلا و قدس عزیز هموار سازید. (شهید رضا احمدی فشارکی)
  • امید ما در رزم فراهم سازی زمینه‌ ظهور : ما به این امید می‌جنگیم و می‌رزمیم و به پیش می‌رویم تا زمینه‌ی ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود (شهید رضا احمدی فشارکی)
  • درخواست نابودی دشمنان اسلام: و از خداوند متعال می‌خواهم که با قدرت و ایثار خود همه‌ی دشمنان اسلام را نابود کنند. (شهید حسین سلمانی فشارکی)
  • شیر بیشه زار باش : من رفته‌ام که با کفر مبارزه کنم و در راه خدا، منافقین و دشمنان اسلام را بکشم و اگر خدا بخـواهد و لیاقت داشته باشم شهید شوم…. تو‌ ای پدر هـم چنان شیری درنده در میان بیشه زاری باش که هم چنان می‌غرد و نعره می‌زند که خدای ناکرده دشمن خوشحال نشود. )شهید محسن مطلبی فشارکی(
  • مبارزه با دشمنان اسلام : با دشمنان اسلام مبارزه کنید و ذلت و خواری را به خود راه مدهید که خداوند انسان مبارزه گر را دوست می‌دارد. (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  • مبارزه تا برقراری پرچم : هان‌ ای ملت شهید پرور ایران بپاخیزید…. امت حزب الله ایران تا برقراری پرچم خونین جمهوری اسلامی در سراسر جهان به مبارزه خود ادامه دهید (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)
  • مبارزه تا نابودی باطل : ما همان حرفی که امام مان زد و با دشمن جنگید می‌زنیم که فرمود: ” من مرگ را جز سعادت و زندگی با ستم کاران را جز خواری نمی‌بینم”[۱] و با یاری خدا چنان دشمنان اسلام را سرکوب کنیم که نتوانند از جای بلند شوند و یا با خون خود درخت اسلام را آبیاری می‌کنیم. و اگر هم زنده بمانیم،نخواهیم گذاشت،که ظالمین بر ما حکومت کنند. دیگر موقع شعار نیست موقع عمل است. باید جنگید باید مبارزه کرد، تا باطل نابود گردد. همیشه دشمن ظالم و باور مظلوم باشید (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی )
  • دشمن را شاد نکنید : وای پدر و مادر… از شما خواهش می‌کنم که هرگز جلوی مردم گریه و زاری نکنید که این گریه باعث می‌شود که دشمنان دین و این انقلاب که حضرت مهدی (عج) ناظر آن است خوشحال شوند…. (شهید علیرضا آقاجانی فشارکی )
  • مبارزه تا آخرين قطرات خون : چرا كه من با شهادتم خواستم خدمتى هر چند ناچيز به اسلام كرده باشم. و از اين طريق به تمام ابرجنايتكاران شرق و غرب و خون‌آشامان و مستكبرين جهان اين حقيقت را بفهمانم، كه اين ملت و امت اسلام تسليم شما نخواهند شد. و تا سر حد جان و تا آخرين قطرات خون تسليم شما نخواهند شد. و تا سر حد جان و تا آخرين قطرات خون با شما مبارزه خواهند كرد و شما را نابود خواهند كرد. و از كشته شدن هم هراسى‌ندارند. (شهید علی اشجع)

 

  • سخن پایانی :
  • امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی بر خواندن و تدبر در وصیت نامه شهدا تاکید داشته اند .
  • شهدا در قالب وصیت‌نامه‌هایشان به ما راه را نشان داده و مطالباتشان را از ما جاماندگان بیان کرده‌اند.
  • براساس حقی که شهدا برگردانمان دارند ، ما موظف به عمل به وصایای آنان می باشیم .
  • دشمنان خارجی و داخلی همواره در تلاش برای ضربه زدن به کشور واسلام وانقلاب بوده وهستند و بایستی ضمن هشیاری در جهت خنثی سازی تهدیدات آنان تلاشهای لازم بعمل اید .

 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدای فشارکی ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، ۱۳۹۷،

[۱] فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرماً؛ تحف العقول، ص ۲۴۵