نمایشگاه عکس بهشت بقیع خانه عرش الهی
نمایشگاه عکس بهشت بقیع خانه عرش الهی

گزارشی از نمایشگاه عکس بهشت بقیع خانه عرش الهی در نگارخانه دانشگاه سوره در تهران

https://www.telewebion.com/episode/2579379

 

 

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

بقیع و بقاع متبرکه آن روز بروز محدودتر و مظلوم تر

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آیین افتتاح نمایشگاه تصاویر و اسناد«بهشت بقیع خانه عرش الهی» در مصاحبه با شبکه خبر سه سیما مطرح نمود : بقیع دارای گذشته بسیارباشکوه وتاریخی بوده است و در شرایط فعلی دارای مظلومیت وغربت و اندوه فراوان . جهان اسلام در هیچ نقطه ای از جهان از چنین ویژگی برخوردار نیست . مکانی که در یک نقطه ان چهار امام معصوم (ع) به خاک سپرده شده باشد و در فاصله حدود دویست متری آن نیز حرم نبوی و در همین شعاع نیز حرم مخفی شده دختر آن حضرت (س ) باشد . برخی از اهل بیت و انصار صدر اسلام در ان دفن باشد وبا قدمتی که دارد جزیی از تاریخ صدر اسلام می باشد . لکن در دومرحله توسط مسلک انحرافی وهابیت تخریب شده است ، از دومین حادثه غمبار تخریب ان ۹۸ سال میگذرد ودر طی این مدت روز بروز علاوه برمظلومیت بقیع ، شرایط سخت گیرانه ای برای زوار فرق اسلامی بوجود می آورند .

در ادامه دکتر هاشمی فشارکی اظهار داشت : این نمایشگاه مربوط به گذشته و حال بوده ؛ که این گذشته باشکوه و اوج مظلومیت  فعلی را به تصویر کشانده است . و گام دوم این است که نباید در حال متوقف ماند، علاوه بر مرثیه زدایی این غم یکصد ساله و نیزتکریم ایمه معصوم و مظلوم ان ؛ رویکردی به اینده آن که طرح و ساخت ان می باشد در تلاش بود و براین اساس مسابقه ای با شرکت نهادهای مختلف از جمله دانشگاه سوره ؛ که فراخوان ان اعلام شده و در حال برگزاری است ودر روز ۱۷ ربیع الاول که مصادف با میلاد اخرین امام بقیع و نیز میلاد جدشان پیامبر اسلام (ص) می باشد ؛ اختتامیه آن برگزار خواهد گردید .

دبیر جشنواره مسابقه طراحی استان حرم بقیع در انتها افزود : با توجه به خلا وجود مرجعی برای جمع اوری اسناد پراکنده بقیع ؛ اینجانب محضر عزیزان ریاست و قایم مقام دانشگاه سوره پشنهاد تقدیم نمودم که دانشکده سوره،  بعنوان قطب علمی و هنری حرم جنه البقیع قرار گیرد تا علاوه بر جمع اوری و ثبت وضبط وحفظ این اثار ، با توجه به توان دانشگاه و دانشجویان رشته های معماری وهنری که دارند بتوانند به خلق اثار هنری بپردازند ؛ تا علاوه کاهش مظلومیت بقیع و ایمه آن ، بتواندد منشا تحول درحوزه های تخصصی شده و نیز اثار برکت وجودی ومعنوی ان بر فضای دانشگاه وجامعه جاری گردیده و منشا خیر وبرکت گردد.

 

 

https://www.telewebion.com/episode/2579379

 

https://www.telewebion.com/episode/2579379