بزرگترین امدادهای الهی در دوران دفاع مقدس در آزادی خرمشهر تجلی یافت !
بزرگترین امدادهای الهی در دوران دفاع مقدس در آزادی خرمشهر تجلی یافت !

.
مراسم جشن سی و نهمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر در مسجد بقیع تهران نو
و خلاصه سخنرانی مهمان مراسم دکتر هاشمی فشارکی

در مراسم سالروز ازادی خرمشهر دکتر سید جواد هاشمی فشارکی طی سخنرانی در مسجد حضرت حجت ابن الحسن (عج) تهران نو دو سوال بیان داشت :  همه دفاع مقدس مظهر امدادهای الهی مشهود بود واگر نبود این عنایات ، وضعیت بدخیمی پیدا میکردیم . لکن چرا امام بیان داشتند که : خرمشهر را خدا ازاد کرد؟ و چرا در زمان اشغال خرمشهر صدام گفته بود ، اگر ایران خرمشهر را بتواند پس بگیرد ، کلید بصره را به ایران میدهم ؟ راز و رمز آن در این بود ، که در ول یک سال ونیمی که خرمشهر در اشغال دشمن متجاوز بعثی بود ، استحکامات زیادی در خرمشهر ایجاد کرده بود وانرا دژ نفوذ ناپذیری کرده بود و که توسط چند کشور هم امکان باز پس گیری اش براساس قاعده نظامی وعقل بشری غیرممکن بود ، لکن بسیجیان و پاسداران در یک عملیات با آزادسازی چند ده کیلومتر ، به خرمشهر رسیده وانرا ازد کردند و این جز با معجزه الهی غیر قابل تصور بود . وبحمدالله مشمول ملت انقلابی ایران شد و دستاوردهای بی نظری داشت ولی متاسفانه با کوته نظری فرماندهان جنگ ، نیروهای رزمنده را به لبنان منتقل کردند وپس از ارسارت چهارفرمانده ف با پیام امام مبنی بر راه قدس از کربلا به ایران برگشتند و دراین مدت صدام فرصت پیدا کرد، خطوط رها شده از عملیات را مجددا مستحکم کند . واینان که بعدا در نوشاندن جام زهر به امام مشارکت داشتند ، بایستی پاسخگو باشند .

 

در ادامه دکتر هاشمی فشارکی اظهار داشت :  مدت عملیات اشغال خرمشهر ۳۴ روز و مدت ازاد سازی خرمشهر نیز ۳۴ روز بود ، ولی تفاوت بسیار زیادی  بین این عملیات وجود داشت . در حمله صدام ، ایران یک کشور تازه انقلاب کرده ودرگیر لگد پرانی های بنی صدر و فتنه های منافقین بود و اصلا امادگی نداشت ولی بعثی ها از یک ارتش مجهز و اماده و برخوردار بوده وبا پشتیبانیهای غربیها و مرتجعین عرب به ایران جمله کردند و نبرد ناجوانمردانه ای علیه شهروندان خرمشهری صورت داد و تعدادی از مردم بسیجی وارو سپاه  با سلاحهای سبک در برابر ۳۴ روز مقاومت کرده و ارتش متجاوز بعث کوچه به کوچه توانست پیشروی کند . و یک سال ونیم شهر دراشفال دشمن بود و طی این مدت استحکامات بسیار زیادی ایجاد کرد. زیر برخی خانه های مردم را تونل کنده و با کانال بخطوط متصل کرد ومابقی خانه را تخریب کرده وتیراهن انها را روی کانالها ریخته بود و در قسمت شمال غربی نیز تعداد زیادی تیراهن عمودی و خودرو ها را بصورت عمودی دراورده بود تا مانع از اجرای چتر باز شود . بعبارت دیگر شهر را دژ نفوذ ناپذیر کرده بود ، بنحویی که ارتش چند کشور هم بسختی میتوانستند انرا تصرف کنند ، لذا صدام مغرورانه گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد کلید خرمشهر را تحویل میدهیم . ازاد سازی این استجکامات توسط نیروهای بسیجی با اموزش مجدود ولی با نیروی ایمان راسخ به راحتی ازاد شد و بیش از ۱۹ هزار بعثی نیز به اسارت درآمده و این همان دست خداوندی بود که برسر رزمندگان کشیده شده بود وبراین اساس امام گفتند که خرمشهر را خدا ازاد کرد .

 

این رزمنده دفاع مقدس در پایان افزود:  بعد پایان جنگ بایستی بخشهایی از آثار برجای مانده از صحنه های واقعی جنگ مانند تکه ای از شهر ،جهت مشاهده عینی حفاظت می شد، تا مردم ببینند و عمق این استحکامات بعثی ها و نیز عظمت ازادی و قدرت الهی را همگان می توانستند درک کنند ولی تعمدا همه را ازبین بردند . وتاسف دیگر اینکه بایستی روحیه ایثار و فداگاری زمان دفاع مقدس در تمامی جامعه ترویج میشد ، نه اینکه روحیه رفاه زدگی و دنیاطلبی ترویج شود و اینکه آهنگ سازندگی بدون بهره گیری از عبرتهای گذشته باشد. که اگر تدوام روحیه دفاع مقدس در تمامی بخشهای کشور ساری وجاری میشد ، علاوه بر اثرگذاری بر رشد شتابان کشور ، بسیاری از معضلات فرهنگی و اقتصادی بوجود نمی امد . اینک نیز در گام دوم انقلاب قرارداریم بایستی براساس بیانیه دوم انقلاب کارگزاران همسو با انقلاب را انتخاب کرده تا روحیه جهادی بر فضای کشور شکل گرفته و با ایجاد تمدن نوین اسلامی ، زمینه ساز طهور مهدوی (عج) گردیم . ان شالله