مطالبات شهدا درخصوص انتخابات
مطالبات شهدا درخصوص انتخابات

در این نوشتار با واکاوی وصیت نامه شهدای فشارکی در موضوعات انتخابات و گروههای سیاسی که در ایام انتخابات فعال میشوند و رسالت ما در قبال شهدا تبیین شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

جامعه اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی (وصلت‌های درجه یک صورت گرفته) نیز همپای ملت مسلمان ایران در پشتیبانی از دفاع مقدس برخواستند و از میان جامعه فشارکی‌ها ، تا کنون تعداد ۶۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند. از این تعداد دو نفر خانم (مادربزرگ و نوه وی ) بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند. محدوده سنی شهدای فشارکی، بین ۱۰ سال الی ۶۲ سال و محدوده سنی شهدای رزمنده، بین ۱۴ سال الی ۵۲ سال بوده است که هشت تن از آن‌ها بعد از ۸ الی ۳۴ سال انتظار، پیکر‌های مطهرشان بازگشته و تدفین شده و دو تن دیگر نیزهمچنان بی‌مزار مانده‌اند ؛ همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم است .

 

شهدا براساس وصیت خود از ما چه انتظاراتی دارند؟

 

·    انتخابات ریاست جمهوری

درخصوص انتخابات ریاست جمهوری که در آن زمان پیش رو بوده است شهید عزیز چنین بیان شده است:

اگر زنده ماندم به حجت الاسلام خامنه‌ای که کاندید ریاست جمهوری می‌باشند رای میدهم و اگر شهید شدم با خون سرخم از رئیس جمهوری ایشان پشتیبانی می‌کنم. (شهید عباس مطلبی فشارکی)

 

·    وصیت درخصوص گروه‌های سیاسی

شهدای گرانقدر در خصوص احزاب و گروه‌های سیاسی چنین وصیت کرده اند:

  • فريب شياداني كه گروه‌سازي مي‌كنند را نخوريد. از روشنفكران غير متعهد بپرهيزيد، عالم‌ترين اينگونه روشنفكران نيز به عمد يا به سهو خطا مي روند. ( شهید حسن اثنی عشری نائینی)
  • غرب زدگى و شرق زدگى ناشى از روشنفكرانى كه به عنوان تحصيل و پيشرفت مملكت به خارج رفته‌اند. اما مسخ فرهنگى و معنايى شده‌اند، دزدانى كه با چراغ به دزدى آمده‌اند. افرادى كه چند صباحى به دور از فرهنگ اسلام و استشمام هواى وطن بوده‌اند. و اينك پيام آور غرب و شرق‌اند. و برخى كه از اين حد هم فراتر رفته‌اند، به غرب و شرق نرفته كعبه آمالشان غرب و شرق است. (شهید سيد ساعد هاشمی فشاركی)
  • وصیتی به حزب جمهوری دارم ! که تا حال که با منافقین در ستیزه بوده، از حال به بعد هم خیلی مواظب باشید.که منافقین طرح‌های دیگری دارند (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  • از هر گونه… گروهک بازی دوری کنید. و مواظب توطئه دشمنان باشید. (شهید مرتضی احمدی فشارکی)
  • دست از امام و ولایت فقیه برندارید. و با مشت بر دهان آن‌هایی که درصدد از بین بردن ولایت فقیه می‌باشند، بزنید. (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر)
  • به حال کسانی گریه کنید که قدر این انقلاب و امام را نمی‌دانند و نمی‌فهمند. (شهید محمد مطلبی فشارکی)
  • در این میان امت اسلام است،که باید با عمل ثابت کند که پیرو واقعی اسلام است.و عاشقان حسین(ع) باید عشق خود را ثابت کنند. وگرنه با کلام و زبان معاویه و یزید و صدام و طرفداران اسلامند. فقط با زبان اسلامی بودن همانند اسلامی بودن ملی‌گراها و غربزدگان و شرق زدگان است. مثل اسلامی بودن گرانفروشان و محتکران و مسرفین است. ( طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)

·    حمایت از احزاب و گروه‌های سیاسی

  • در حمایت از احزاب و جریانات سیاسی، هیچ مطلب و موردی در وصیت‌نامه شهدا یافت نشد.

 

·    انقلابی ماندن

وصیت شهید در لازمه انقلابی ماندن چنین است:

  • بدانید ! که انقلاب کردن آسان بود و لازمه انقلابی ماندن، تحمل سختی‌ها می‌باشد، سختی‌های دنیا را تحمل کنید که شیرینی آخرت را همراه دارد همان طور که حضرت علی (ع) می‌فرماید: « مَرَارَةُ الدُّنْيَا حَلَاوَةُ الْآخِرَةِ وَ حَلَاوَةُ الدُّنْيَا مَرَارَةُ الْآخِرَةِ»[۱] آری، سختی دنیا شیرینی آخرت و شیرینی دنیا سختی آخرت می‌باشد. (شهید مرتضی احمدی فشارکی)

 

·    سخن پایانی

  • امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی بر خواندن و تدبر در وصیت نامه شهدا تاکید داشته اند .
  • شهدا در قالب وصیت‌نامه‌هایشان به ما راه را نشان داده و مطالباتشان را از ما جاماندگان بیان کرده‌اند.
  • براساس حقی که شهدا برگردانمان دارند ، ما موظف به عمل به وصایای آنان می باشیم .

 

[۱] میزان الحکمه، جلد چهارم ص ۱۱۹ – نهج البلاغه حکمت ۲۵۱

منبع : کتاب  گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدای فشارکی ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، ۱۳۹۷،