شهید سر فراز دوم خرداد
شهید سر فراز دوم خرداد

.
در این نوشتار زندگی نامه و وصیت نامه شهید والامقام سید حسین حسینی فشارکی تبیین شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

شهید سید حسین حسینی فشارکی، دوم خرداد ۱۳۶۲ در محور سنندج- دیوان دره، به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در دیوان دژ پس از چندین ساعت نبرد، همگی به محاصره دشمن می‌افتند. و در حین اسارت یکی از پاهای او را از مچ قطع می‌کنند و درنهایت وی را به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردد.

جامعه اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی (وصلت‌های درجه یک صورت گرفته) نیز همپای ملت مسلمان ایران در پشتیبانی از دفاع مقدس برخواستند و از میان جامعه فشارکی‌ها ، تا کنون تعداد ۶۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند. از این تعداد دو نفر خانم (مادربزرگ و نوه وی ) بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند. محدوده سنی شهدای فشارکی، بین ۱۰ سال الی ۶۲ سال و محدوده سنی شهدای رزمنده، بین ۱۴ سال الی ۵۲ سال بوده است که هشت تن از آن‌ها بعد از ۸ الی ۳۴ سال انتظار، پیکر‌های مطهرشان بازگشته و تدفین شده و دو تن دیگر نیزهمچنان بی‌مزار مانده‌اند ؛ همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم است .

·
زندگی نامه شهید سید حسین حسینی فشارکی

                                                                

 

    دومین نفر ایستاده از دست راست

نفر وسط در جلو جیپ توپ ۱۰۶

 

نام پدر: سید هاشم    تاریخ تولد: ۱/۶/۱۳۴۲    تاریخ شهادت: ۲/۳/ ۱۳۶۲

  • زندگی‌نامه:

 

  • شهید سید حسین حسینی فشارکی، در اول شهریور سال ۱۳۴۲ در خانواده مذهبی در روستای فشارک بدنیا آمد. پدرش حاج آقا سیدهاشم و مادرش شهربانوخانم جعفری (فرزند خلیل‌الله) می‌باشد. پس از دوران طفولیت در مدرسه روستای فشارک به تحصیل پرداخت. و همزمان با کسب علم و دانش، درکارهای کشاورزی و دام پروری به خانواده کمک می‌نمود.و معارف دینی خود را نزد مادربزرگش فرا گرفت.۱۳ساله بود که جهت کار و تحصیل عازم اصفهان شد و به همراه برادرش بدون حضور خانواده روزها کار می‌کردند و در دوره شبانه مشغول تحصیل بودند.

 

  • در جلسات قرآنی که قبل از انقلاب اسلامی بود و توسط فشارکی‌ها تشکیل داده بودند شرکت می‌کرد. سید حسین حسینی سال۵۷ همگام با مردم مسلمان و انقلابی اصفهان در تظاهرات و راهپیمائی‌ها شرکت فعال داشت. باپیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی عضو بسیج مسجد امام جعفر صادق (ع) و مسجد قبا در خیابان ۲۴متری شد. از خصوصیات بارز سید حسین اخلاق نیک و شجاعت بود و در جلسات با شوخ طبعی که داشت باعث شور و نشاط مومنین می‌شد.

 

  • سال ۱۳۶۲ به عضویت سپاه پاسداران درآمد. و در همان سال جهت پیکار با منافقین غرب و گروهک منحرف کومله که علیه جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور جنگ داخلی را به راه انداخته بودند، عازم کردستان گردید. و فرمانده گروهان ضربت از گردان جندالله گردید.

 

  • سال ۱۳۶۲ در یکی از عملیات‌های کردستان، در مقابله با گروهک کومله دچار مجروحیت از انگشت شصت دست راست و گوش سمت راست گردید.

 

  • دوم خرداد ۱۳۶۲ در محور سنندج- دیوان دره، به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در دیوان دژ پس از چندین ساعت نبرد، همگی به محاصره دشمن می‌افتند. و در حین اسارت یکی از پاهای او را از مچ قطع می‌کنند و در نهایت وی را به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردد. و در شب نیمه شعبان سال۱۴۰۵ قمری، بعد از تشییعی باشکوه، در زادگاهش روستای فشارک به خاک سپرده می‌شود.

 

·        وصیت نامه شهید سید حسین حسینی فشارکی

 

  • “وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ [۱]
    “(ای پیامبر !) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند ! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.”
  • با درود و سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و امت شهیدپرور ایران وصیت خود را به شرح زیر می‌نویسم:
  • از خانواده خود می‌خواهم، که پیرو ولایت و خط رهبری باشند. و راه امام خمینی را ادامه دهند.
  • از برادرانم می‌خواهم، اگر که من شهید شدم سلاح من را بر زمین نگذارد و راه من را ادامه دهد.
  • از خواهرانم می‌خواهم، که زینب گونه راه مرا ادامه دهند. و حجاب‌شان را حفظ کنند.
  • از پدر و مادرم می‌خواهم، که در مرگ من صبر و استقامت کنند. تا نزد خداوند پاداش بگیرند.

منبع : کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدای فشارکی ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، ۱۳۹۷، ص ۲۶۴ و ۲۶۵  و  ۴۲۶

[۱] سوره آل عمران آیه ۱۶۹

روح پرفتوحشان شاد

و

راه پربرکتشان مستدام