درهم آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و افغانستانی در معراج بصرالحریر + فیلم
درهم آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و افغانستانی در معراج بصرالحریر + فیلم

فیلمی شامل تصاویر عملیات بصرالحریر که در سال ۱۳۹۴ در سوریه انجام گرفت، منتشر شده است.

کد خبر: ۴۵۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ – ۰۵:۱۱ – ۲۳April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بصرالحریر نام منطقه‌ای استراتژیک در جنوب سوریه است که در حمله تکفیری‌ها به سوریه، این منطقه نیز به تصرف گروه‌های تروریستی در آمد و عملیات‌های مهمی از سوری نیرو‌های جبهه مقاومت برای بازپس‌گیری آن صورت گرفت. این منطقه دروازه ورود به جنوب سوریه و آزادسازی مناطق جنوبی محسوب می‌شد که تیر سال ۱۳۹۷ آزاد شد.

درهم آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و افغانستانی در معراج بصرالحریر + فیلم

بصرالحریر، اما در میان رزمندگان مقاومت به ویژه نیرو‌های ایرانی و فاطمیون به نام عملیاتی با همین نام معروف است. عملیاتی که ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ با حضور نیرو‌های مقاومت اسلامی از جمله نیرو‌های ایرانی و افغانستانی در منطقه حومه بصرالحریر در ریف شرقی درعا انجام شد. در این عملیات حدود ۱۰۰ تن از رزمندگان ایرانی و افغانستانی لشکر فاطمیون در نبرد با گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند که پیکر تعدادی از آنان ماه‌ها در اختیار دشمن تکفیری بود.

شهید هادی کجباف، حسین بادپا، سید جلال الله‌پور و روزبه هلیسایی از جمله مستشاران ایرانی بودند که در کنار رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون در عملیات بصرالحریر به شهادت رسیدند. شهید سلیم سالاری، از مدافعان حرم افغانستانی و رزمنده دفاع مقدس، شهید ۲۰ ساله سید مصطفی موسوی که پیکرش بهمن سال ۱۳۹۴ به کشور بازگشت، شهید سید مجتبی حسینی از طلاب حوزه علمیه و مهندس رشته کامپیوتر از دانشگاه قم، شهید مهدی جعفری، شهید علیرضا غلامی، شهید سید ضیاء حسینی و جاویدالاثر روحانی شهید محمدمهدی مالامیری از شهدای این عملیات هستند.

در ادامه فیلمی از رزمندگان فاطمیون قبل و حین عملیات را می‌بینید.

۰۰:۰۰۰۴:۰۵

انتهای پیام/ ۱۴۱