اعطای نشان فداکاری به شهید «مصطفی صفرزاده مقدم»
اعطای نشان فداکاری به شهید «مصطفی صفرزاده مقدم»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «مصطفی صفرزاده مقدم» تعلق گرفت.

کد خبر: ۴۵۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ – ۱۳:۴۷ – ۲۳April 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «مصطفی صفرزاده مقدم»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «مصطفی صفرزاده مقدم» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید مصطفی صفرزاده مقدم، در سال ۱۳۳۳ در محله چهار مردان شهر قم در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. شهید ۴ ساله بودند که خانواده ایشان به تهران مهاجرت کردند و در خیابان شوش سکنی گزیدند. دوران تحصیل ابتدایی را در دبستان هوشنگ بهمن یار و دوران دبیرستان را در دبیرستان ابوریحان بیرونی سپری نمود. پس از پایان سه سال اول دبیرستان، در سال ۱۳۴۹ وارد دبیرستان نظام و سپس در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده افسری شد. پس از فارغ‌التحصیلی جهت طی دوره مقدماتی زرهی به شیراز منتقل گردید. پس از طی دوره مقدماتی، در پادگان گارد ۲ و به‌عنوان فرمانده گروهان دوم گردان ۲۴۳ مشغول خدمت شد.

در بحبوحه انقلاب در سال ۱۳۵۷، به دلیل تمرد از دستور جهت اعزام تانک به میدان ژاله، مدتی بازداشت شد. با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع حوادث کردستان چندین ماه داوطلبانه به آنجا اعزام شد.

با شروع نشانه‌های جنگ تحمیلی، یگان ایشان اولین یگانی بود که در تاریخ ۲۶ شهریورماه از تهران عازم جنوب شد و در فکه مستقر گردید. از همان لحظه ورود، درگیری میان ایشان و دشمن که تا فکه پیشروی کرده بود، آغاز شد. شهید صفر زاده مقدم به همراه یگانش تا پای جان ایستادگی نمود و در همین منطقه در تاریخ ۱۳۵۹/۰۷/۰۱ به فیض شهادت نائل آمد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/ ۲۲۱