از : ” بهار  طبیعت”،  تا : “بهار انتخابات ۱۴۰۰ “
از : ” بهار  طبیعت”،  تا : “بهار انتخابات ۱۴۰۰ “

در روز سیزده فروردین سال ۱۴۰۰ ، بین دو نماز در دومین جمعه سال ۱۴۰۰ در مصلی شهر کوهپایه ، دکترسید جواد هاشمی فشارکی به ایراد سخن پرداخت . درسها و پندآموزی ها از بهار طبیعت ؛ روز جمهوری اسلامی ، عنوان و شعار سال ۱۴۰۰ ، انتخابات ۱۴۰۰ و ویژگی های مسولان آینده ، موضوعات این سخنرانی می باشد .

 

دکترسید جواد هاشمی فشارکی در آغاز سالروز میلاد امام مهدی (عج) را تبریک گفته و انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور نامید.

  • نخستین موضوع ایشان درسها و پندآموزی ها از بهار  طبیعت بود

ایشان ضمن تبریک بهار طبیعت را که یاداور بهار دلها و بعثت انسان از دل خاک و حضور در قیامت ، با بیان اینکه آغاز هر بهار با تغییر و تحول در طبیعت و موجودات آن ، دارای جنبه های مختلفی است و هر جنبه آن حاوی درسها و پندها برای اهل تدبر می باشد . نکات پند اموزی از پدیده بهار طبیعت را چنین برشمرد : درس توحید نشان از وجود هماهنگی در طبیعت ویک نظام منظم و منطقی دارد که نمی تواند بدون وجود یک ذی شعور صورت گیرد . درس زنده شدن زمین ، با آمدن امام مهدی (عج) ظلم وشرک از روی زمین خشک شده و عدالت احیا می شود. درس امید به آینده ، انتظار فرج و با آمدن امام مهدی (عج)، اوج خوبی‌ها را برای همه انسان‌ها در سراسر جهان فراهم خواهد کرد. و با آمدن بهار این امید دوباره یادآوری میشود . درس تغییر و تحول که بادعای تحویل سال مبنی درخواست از خداوند برای تغییر حال و قلب ما به احسن الحال (حول حالنا الی احسن الحال) همراه است. درس یاداوری زنده شدن مجدد انشان در قیامت ‌«یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا»  . درس همدلی و یکدست شدن دلهای جامعه همانند همدست شدن طبیعت .درس اعتدال و میانه روی ( اوسط امور ) نسبت به امام و رهبر خویش .درس رحمت و احسان ودرسها و پندهای دیگری که میتوان از این رستاخیز دنیا فراگرفت …..

  • دومین موضو ع سخن ، بمناسبت روز جمهوری اسلامی بود

دکتر هاشمی فشارکی جمهوری اسلامی را یک پدیده وعنایت  الهی ؛ به دست مردم مسلمان ایران و با درایت امام خمینی بیان کرده و دستاوردهای معنوی و مادی بیش از چهار دهه جمهوری اسلامی را بی نظیر دانست ، چهار دهه ای که اوج عزت ملت مسلمان ایران و چهار دهه مبارزه و مقاومت در برابر استکبار جهانی و در راس آن امریکا می باشد. علل مشکلات فعلی نیز عمدتا در بی توجهی به شعارهی اانقلاب و کم رنگ شدن رو حیه انقلابی و جهادی بوده و همچنین عیوب مدیران و ضعفهای مدیریتی ، در نگاه به بیرون و عدم توجه کافی به ظرفیتها و توانایی های درونی و کم توجهی به اقتصاد مقاومتی می باشد. و اینکه اگر توجه کافی به این امور می شد ، بسیار از مشکلات یا اساسا بوجود نمی آمد و یا بسیار کم و غیر محسوس می بود . چه رسد به اینکه با تورم چند برابری در سالهای اخیر مواجه باشیم . لذا بایستی ضعفها ، رفع و نظام مدیریتی جمهوری اسلامی بر ریل خود قرارگرفته ؛ با تلاش در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی با قوت پیش رود . و با توجه به کاهلی های صورت گرفته درسال های گذشته ضرورت دارد مدیران عالی تا مدیران جز در بخش های کشور ، بصورت آتش به اختیار ، تحقق سیاستهای کلی نظام را مبنای برنامه‌ریزی های خود قرار دهند.

  • سومین موضوع دکتر هاشمی فشارکی در خصوص عنوان سال ۱۴۰۰ بود

ایشان آنگاه به عناوین سال در سنوات اخیر پرداخت که طی یک دهه اخیر عنوان‌ محوری سال از سوی رهبر انقلاب عمدتا موضوعات اقتصادی بوده است، و اینکه چنانچه این موضوع مورد توجه جدی نهادهای ذیربط قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلات کشور یا به وجود نمی‌آمد و یا مانند اتفاقات اخیر تبدیل به بحران تبدیل نمی‌شد ومشگلات معیشتی برای بسیاری از مردم بهمراه نمی آورد.

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص ضرورت این نام گذاری های در سنوات اخیر به این جهت هست که گرچه در اسلام اقتصاد اصل و هدف نیست لکن اقتصاد موتور محرک جامعه و تولید ماده محترقه این موتور است و ابزار رسیدن به اهداف تعالی بخش می باشد.

وی آنگاه به تبیین سه بخش عنوان سال ۱۴۰۰ “تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” پرداخت .ایشان درخصوص بخش اول نام گذاری سال  که  ” تولید ” می باشد ، چنین گفت : تولید در حوزه‌های مختلف موضوعیت دارد؛ تولیدات صنعتی ؛ کشاورزی ؛ دامی ، خدماتی و تولیدات خانگی که درحوزه هایی که مورد نیاز جامعه‌ است و هدف و منظور رهبر انقلاب تولید داخلی و بومی بوده به ‌گونه‌ای که از وابستگی ها به خارج کاهش یابد؛ بخصوص اینکه نیازهای ضروری مردم و جامعه تماما در داخل کشور صورت گیرد تا تحریم ها بلا اثر شوند.به ویژه در کالاهای اساسی ونیازهای ضروری مردم و جامعه، کالاهای کلیدی و حیاتی کشور، که  ضرورت دارد تولید آنها در اولویت قرار داشته باشد.

وی درخصوص بخش دوم یعنی ” پشتیبانی ها “چنین بیان داشت: یکی از موانع رشد تولید عدم و یا ضعف در پشتیبانی های لازم از تولید و مراکز تولیدی می باشد . وضرورت دارد ادارات مختلف در حوزه های مرتبط پشتیبانی های لازم را انجام دهند ، تا تولید ملی وبومی شکوفا گردد . دولت و وزارت خانه های کلیدی بایستی  پشتیبانی خود را بصورت عملی داشته باشند .

و درخصوص بخش سوم عنوان سال یعنی” مانع زدایی ” چنین گفت : در راه تولید مانع های مختلفی وجود دارند ؛ که سبب سختی شرایط تولید و یا زمین خوردن تولید و یا مانع رشد کمی و کیفی آنان میشوند . لذا با توجه به شرایط کشور بایستی این موانع بایستی در اوایل سال ۱۴۰۰ زدوده شده و تا پایان سال تولید ملی شکوفا گردد تا ان شالله رونق و جهش تولید در همه نیازهای ضروری مردم وجامعه در سال جاری باشیم.

  • چهارمین موضوع سخن ایشان انتخابات ۱۴۰۰ و ویژگی های مسولان آینده بود

این استاد دانشگاه در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ براساس بیانیه گام دوم انقلاب ، درخصوص ویژگی های مسولان دولت ودر راس آن ریاست جمهوری و شوراهای شهر چنین بیان داشت :  در جمهوری اسلامی دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیت‌های مردم بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشند. ودر توزیع منابع عمومی و میدان دادن به‌ویژه خواری و مدارا با فریب گران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدت اجتناب کنند وتوجه به قشرهای نیازمند حمایت در اولویت قرار گیرد . کار ها در راستای برقراری عدالت واقع باشد.

مسئولان جمهوری اسلامی باید مسولیت خود را جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی دانسته وبدنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های طبیعی و انسانی کشور و تلاش درجهت کسب قله‌های دانش جهانی باشند و از اهداف و شعارهای انقلاب حراست کرده و ضرورت دارد مرزبندی با دشمنان را به عنوان یک خط قرمز نظام تلقی کرده وعزت ملت و کشوراسلامی را پاسداری کنند. بجای دنبال کردن مذاکره و سازش با غرب وحشی به علت زیان‌بار بودن آن ، به دنبال یافتن راه‌حل های مسائل کشور در داخل کشور وبخصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشند . همچنین با دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان ، از نظام مقدس جمهوری اسلامی ، یک الگوی نظام پیشرفته اسلامی ارایه دهند.

براین اساس مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند. وما نیز مکلفیم که زمام اداره جمهوری اسلامی به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان بسپاریم . و از انجا که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است ،  به خصوص کسانی که در این سالها خود و یا اطرافیانشان آلوده می باشد ، اساسا مجال جولان ندهیم. 

همه دلسوزان اسلام و انقلاب براساس رسالت  خویش مکلفند براساس تدابیر فوق نسبت ؛کاندیدای اصلح انتخاب را نموده ، تا بساط سازش و دریوزگی به دامان امریکا وغرب بسته شده و رویکرد توجه داخل فراگیر شده و گام دوم انقلاب از آفات گذشته بدور شده و نظام اسلامی ، بر سلامت مدار اسلامیت خود واقع گردد.

وی بیان داشت : از انجا که بسیاری از مشکلات چند ساله اخیر ناشی از سو مدیریت و کاهلی مدیران بوده ، لذا بایستی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ با بصیرت لازم ، به افراد اصلح رای داده و با روی کارآمدن مدیران انقلابی با روحیه جهادی و با انگیزه‌های قوی، اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را بتوان محقق کرد. و با ایجاد تمدن نوین اسلامی ، زمینه سازی ظهور مهدوی فراهم گردیده و مقدمات ظهور فراهم گردد . که بهار حقیقی ، تحقق وعده موعود با ظهور حضرت مهدی(ع) و تشکیل دولت عدالت گستر است ، همان بهار دل‌انگیزو فرح بخشی که هستی به دنبال زمستانی طولانی به انتظارش نشسته است و بهاری از جنس نور و معنویت به همراه می‌آورد.

 

برچسب ها:  بهار طبیعت ، بهار انتخابات ۱۴۰۰ ؛ جمهوری اسلامی، سال ۱۴۰۰ ، موانع تولید ، امام خامنه ای ، سال تولید ، پشتیبانی‌ ها ، مانع زدایی‌ ها ، پشتیبانی‌ ها ، مانع‌ تراشی ها ، شعار سال ، عنوان سال – مصلی – شهر کوهپایه – دکترسید جواد هاشمی فشارکی – سخنران نماز