از :  نیمه ماه شعبان ، تا : نیمه ماه انقلاب ایران
از :  نیمه ماه شعبان ، تا : نیمه ماه انقلاب ایران

در این نوشتار در خصوص امام مهدی (عج) و ظهور وی و نیز ارتباط آن با انقلاب اسلامی پرداخته شده است .
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

از مولود نیمه شعبان تا نیمه گام دوم انقلاب ایران و از نور آن ولادت سراسر سرور تا نور طلوع قیام سراسر عدل امام مهدی (عج)   :

  • امام مهدی (عج)

دوازدهمین امام و آخرین جانشین رسول خدا (ص)  بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) به امامت رسیدند ، و با توجه به شرایط و مصلحت الهی از نظرها غایب ولی امام زمان بوده و حاضر و ناظر می باشند. غیبت صغرای ایشان ۶۹ سال و غیبت کبری از سال ۳۲۹ قمری شروع شده و تا امروز ادامه دارد .

 

  • الف – نیمه شعبان و مولود آن

امام در پانزدهمین روز ماه مبارک شعبان المعظّم سال ۲۵۵ ه . ق در شهر سامراء دیده به جهان گشود. شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبهاست. در این شب خداوند ، فضل خود را بر بندگان سرازیر می‌کند. و برای ان اعمال ویژه ای روایت شده است .

 

  • ب – ظهور مهدوی

بر اساس ایات و روایات ، منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ع) پس از غیبتی طولانی، در روزموعود در آخرالزمان ظهور می‌نماید و با همراهی یارانش قیام می‌کند و با برپایی حکومتی جهانی، عدالت و صلح را در جهان برقرار می‌سازد.( سلیمیان، فرهنگ‌نامه مهدویت، ص۱۸۴ و ۱۹۹- ۲۰۲.)

 

  • انقلاب اسلامی

ملت مسلمان منزجر از نظام ستم‌ شاهی حاکم بر ایران تحت پرچم امام خمینی (ره) بپا خاسته و بساط حکومت ظلم و اختناق شدید و وابسته به آمریکا را در ۲۲ بهمن ۵۷ برچیدند و حکومت «جمهوری اسلامی» را برپاکرده ، و فصل نوینی در شکل‌گیری حکومت اسلامی در کشور و دنیا شکل گرفت که سرآغاز تحولات عظیمی در کشور و جهان گشته است .

 

  • الف- گام اول انقلاب اسلامی

 

انقلاب اسلامی در طول چله اول عمر پر برکاتش ، علیرغم تحریمها وتهدیدات دشمنان ، منشا خدمات بسیار گسترده و رشد و توسعه زیادی بوده و چون کوه ، مقاوم دربرابر دشمنان ، و بسان رود در جریان بالنده خود رو به تکامل بوده و چون گل خوشبو برای دوستان و چون خار برای دشمنان بوده و ندای اسلام ناب را بگوش جهانیان رسانده است .

 

  • ب – گام دوم انقلاب اسلامی

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب کبیر اسلامی ایران و در نقطه‌ی عطف ورود از چله اول به چله دوم ، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای تداوم  راه بالنده وتکاملی آن ، به تبیین دستاوردهای پرافتخار چهار دهه‌ی قبل پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.
بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» مطلع نوید بخش خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان بوده و راهنمایی با افق دید تیز بینانه برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» بوده و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم زده است.

 

  • سخن پایانی

انتظار فرج در نشستن ودعای فرح خواندن نیست ، بلکه در مجاهدت کردن و فراهم سازی و زمینه سازی ظهور آن حضرت می باشد .گام دوم انقلاب براساس بیانیه رهبر انقلاب ، این  انقلاب را «به آرمان بزرگش که همانا ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک تر خواهد کرد.

انقلاب اسلامی متکی بر مبانی دین اسلام و مهدویت بوده و در راستای اهداف قیام امام زمان (عج) می باشد .و ما موظفیم تا جامعه خود و مردم جهان را آماده پذیرش آن حضرت نماییم . و هر اقدامی از سوی افراد و یا گروههای سیاسی که سبب تضعیف این نظام گردد ؛در جهت خلاف ظهور بوده و عقوبت الهی را بهمراه خواهد داشت .

 

دکترسید جواد هاشمی فشارکی، مؤلف کتاب « فرهنگ موضوعی بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب »

 

برچسب ها: امام خامنه ای ، نیمه شعبان ، گام دوم انقلاب ، انتظار فرج ، ظهور امام عصر (عج) ، حکومت جهانی مهدوی