روایتگری شهید مدافع حرم برای شهدای دفاع مقدس+ صوت
روایتگری شهید مدافع حرم برای شهدای دفاع مقدس+ صوت

شهید جاویدالاثر مدافع حرم «رحیم کابلی» از راویان راهیان نور بود که هر ساله در مناطق عملیاتی به روایتگری می‌پرداخت.

کد خبر: ۴۴۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ – ۰۰:۱۵ – ۱۳March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس ، حاج «رحیم کابلی» متولد شهر بهشهر استان مازندران از رزمندگان پیشکسوت لشکر ۲۵ کربلا از شهدای مدافع حرمی بود که در ۱۷ اردیبهشت سال ۹۵ در خان‌طومان سوریه به همراه تعدادی دیگر از رزمندگان این لشکر به شهادت رسید.

او در دوران دفاع مقدس نیز مجال حضور در جبهه‌های نبرد را یافت؛ سال ۱۳۶۴ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در عملیات‌های مختلف حضور یافت. در عملیات والفجر ۸ مجروح شد و مدتی بعد دوباره به جبهه برگشت.

کابلی پس از دفاع مقدس همچنان در مسیر جهاد گام برمی‌داشت، اما در سنگری دیگر به روایتگری در مناطق عملیاتی پرداخت. سال ۹۰ زمانی که هنوز جنگ سوریه به اوج خود نرسیده بود به همراه چند تن از دوستانش به این کشور رفت تا اینکه پس از سال‌ها مجاهدت سرانجام به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت و پیکرش در منطقه ماند تا در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گیرد. پکیر این شهید هنوز به میهن بازنگشته است.

شهید کابلی پس از دوران دفاع مقدس راوی رشادت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد در اردوهای راهیان نور شد و با حضور در مناطق عملیاتی یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را برای زائران شهدا زنده می‌کرد.

در ادامه صوتی از روایتگری این شهید و ماجرای توسل یک خانواده‌ به امام رضا (ع) را در منطقه عملیاتی والفجر ۸ خواهید شنید.

۰۰:۰۰۰۶:۵۰

انتهای پیام/ ۱۴۱