شهدای مدافع حرم حافظان امنیت پایدار در جهان
شهدای مدافع حرم حافظان امنیت پایدار در جهان

مدافعان حرم بزرگ ترین گروه نظامی شیعی در سوریه و عراق بوده كه برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) جان در طبق اخلاص نهاده و در سالها مبارزه با تكفیری ها امنیت پایداری را در منطقه و شاید در جهان ایجاد كرده اند.

به گزارش ایرنا مدافعان حرم تشكیل شده از گروه های نظامی شیعی در سوریه و عراق بوده كه از سال ۲۰۱۳ و پس از پیدایش گروه های تكفیری و داعشی به صورت منسجم با هدف مقابله با تخریب حرم ها و مراقد اهل بیت(ع) به ویژه حرم حضرت زینب (س) توسط تروریست های تكفیری، شكل گرفت.
ایمان به اسلام، مقاومت برابر تروریست های تكفیری و پذیرش رهبری ولی فقیه از معیارهای اصلی این جهادگران راه اسلام است.
این گروه از آغاز شكل‌گیری تاكنون درگیری‌های زیادی با نیروهای تكفیری در شهرهای مختلف سوریه و عراق داشته و در این عملیات ها موفقیت های چشمگیری را حاصل كرده و بسیاری از مناطق اشغالی و در دست تروریست ها را آزاد كردند اما در این راه جوانان غیوری از میهن اسلامی ما جان خود را نثار كردند.
از مهم‌ ترین این درگیری‌ها عملیات پاكسازی زینبیه و آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا بود كه منجر به آزادسازی مناطق استراتژیكی در سوریه شد.
اگرچه در این عملیات ها سرداران رشیدی از ایران اسلامی كه نقش برجسته ای در این موفقیت ها داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند اما راه این شهدا تاكنون ادامه داشته و روز به روز تكفیری های داعش شهرهای اشغالی را ترك كرده و مقابل غیور مردان این میهن اسلامی فرار را به قرار ترجیه می دهند.
خانواده های شهدای مدافع حرم نیز در این میان نقش پررنگی داشته و صبر و استقامت آن ها پس از رشادت شهدای مدافع حرم، ستودنی اما برخی افراد در جامعه به خانواده های این شهدای والا مقام انتقادات زیادی وارد می كنند.
متاسفانه برخی افراد كه آخرت را به دنیای فانی فروخته اند انتقادات شدیدی به حضور مدافعان حرم و اهمیت كار آن ها دارند و این اقدام را به سود دولت بشاراسد می دانند و این درحالی است كه امنیت منطقه تنها مختص یك دولت نیست بلكه داعش تهدیدی برای تمامی كشورهای جهان و بخصوص ایران بوده كه اگر نبودند این مدافعان حرم شاید اكنون در كوچه و خیابان های ایران باید به دنیال آثار این جنایتكاران و مبارزه با آن ها می پرداختیم.
سرهنگ غلامرضا حاجتی معاون هماهنگ كننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: نقش شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت در سوریه و عراق بی بدیل است و اكنون امنیت پایدار مرزهای ایران را مدیون خون این شهدای والا مقام هستیم.
وی افزود: بی شك آمریكا و كشورهایی كه از داعش و سایر گروه های تروریستی حمایت می كنند به زودی تاوان خون های به ناحق ریخته شده در سوریه و عراق را خواهد داد.
معاون هماهنگ كننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: آمریكا درسطح منطقه و جهان آنقدر تحقیر شده كه برای رسیدن به اهداف خود دست به دامان كشورهای ضعیفی چون رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی شده است اما امروز این افتخار ملت ایران است كه آوازه مدافعان حرم در سراسر جهان پیچیده و لرزه بر پیكره دشمنان انداخته است.
همچنین سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه كربلا در جنوب غرب نیز در این خصوص گفت: شهدای مدافع حرم با نثارجان خود خون تازه ای در رگ های ملت های اسلامی جاری كرده و آنها را از یوغ استكبار خارج می كنند.
وی بیان كرد: امروز اگر امنیت و آرامش در عراق و سوریه برقرار است به بركت حضور مدافعان حرم و خون پاك این بزرگمردان است و امید می رود به زودی شاهد نابودی تمام گروه های تروریستی از منطقه باشیم.
همچنین سردار محمد علی‌ پور مدیربنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این خصوص گفت: این شهدای والا مقام به تكلیف خود نسبت به اسلام و اهل بیت(ع) عمل می كنند و این تكلیف برای ما مرز ندارد و در هر جایی كه اسلام و مسلمانان در خطر باشند موظف به دفاع از آنها هستیم.
عبدالرضا فرجیان مدیركل بنیاد شهید خوزستان نیز در خصوص تعداد شهدای مدافع حرم استان و خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید استان گفت: بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر شامل خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های تحت تكفل زیر نظر بنیاد شهید بوده كه در علاوه بر آن باوجود حدود ۷۰ شهید مدافع حرم، بر این تعداد افزوده شده است.
وی افزود: همچنین در مجموع از باب مدافعان حرم، خوزستان پس از تهران، خراسان رضوی رتبه سوم كشور را در اختیار دارد.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: شهید میلاد بدری متولد ۱۳۷۴ از شهرستان امیدیه و شهید مجید مختاربند متولد ۱۳۳۵ از شهرستان شوشتر به ترتیب جوان ‌ترین و مسن ‌ترین شهدای خوزستانی مدافع حرم هستند.

*نقش شهدای مدافع حرم در تامین امنیت جهان برجسته است
همچنین مهدی قنادپور فرزند شهید حمید قنادپور از شهدای مدافع حرم خوزستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سوابق و رشادت های شهید قنادپور در دفاع از حرم اهل بیت(ع) اظهار داشت: این شهید والا مقام متولد سال ۱۳۴۷ بوده و پس از انقلاب اسلامی در گردان جعفر طیار و گردان ایثار بیش سال ها در دفاع از این میهن اسلامی در جبهه های نبرد با دشمن بعثی حضور داشته و در عملیات خیبر و بدر مجروح شد و جانباز ۴۵ درصد بود.
وی افزود: این شهید والا مقام در شركت فولاد كاویان مشغول به كار بوده و در این شركت دوره بهداری را گذرانده و پس از چندین سال به ریاست درمانگاه این شركت منصوب شد.
فرزند شهید قنادپور ادامه داد: شهید قنادپور پس از بازنشستگی در این شركت برای زندگی به كرج نقل مكان كرده و باتوجه به گذراندن دوره های تخصصی بهداری در بیشتر مواقع به سراغ همرزمان خود رفته و به مشكلات پزشكی آن ها رسیدگی می كرد.
وی بیان كرد: پس از پیدایش داعش جنایتكار در سوریه، تلاش فراوانی برای حضور در این میدان نبرد داشت اما به دلیل جانبازی اجازه حضور در این میدان به وی داده نمی شد تا این كه پس از دو سال تلاش، موفق شد از طریق سپاه قدس در بخش بهداری یكی از بیمارستان های سوریه جذب شد.
وی گفت: شهید قنادپور باتوجه به سوابق دوران دفاع مقدس علاوه بر بهداری در زمینه های نظامی نیز به همرزمان خود كمك می كرد و در مناطق عملیاتی حضور فعالی داشت.
قنادپور تصریح كرد: این شهید والا مقام در سال ۹۴ پس از دوسال به ریاست بیمارستان الحاضر یك بیمارستان بین راهی در سوریه منصوب شد كه بیشتر مجروحان شهرهای مختلف سوریه به این بیمارستان منتقل می شدند و از موقعیت حساسی برخوردار بود.
وی بیان كرد: شهید قنادپورعلاوه بر سمت ریاست این بیمارستان، فرمانده تیپ زینبیون و فاطمیون نیز بود و همین امر مسئولیت های وی را سنگین تر كرده بود.
فرزند شهید قنادپور ادامه داد: شهید قنادپور به دلیل شرایط جانبازی نمی توانست هیچ وسیله سنگینی را جا به جا كند اما به نقل از یكی از همرزمانش در سوریه، روزی در یكی از عملیات های سنگین تعداد زیادی از مدافعان حرم مجروح شدند كه آن ها را به بیمارستان الحاضر انتقال دادند و چند روز بعد شهید قنادپور در تماسی تلفنی گفته بود كه این بیمارستان مورد هدف قرار گرفته و موقعیت بحرانی دارد و درخواست نیروی پشتیبانی كرده بود اما زمانی كه نیروهای كمكی به بیمارستان رسیدند، مشاهده كردند كه بیش از ۵۰ مجروح توسط این شهید والامقام از زیر آوار بیرون كشیده شده و به جای امنی منتقل شده اند.
وی تصریح كرد: این قدرت و انرژی در كنار روحیه ایثارگری و شهادت طلبی تنها مختص بزرگ مردانی است كه شهادت را سعادت دانسته و برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) و حفظ جان همرزمانشان از جان می گذرند.
قنادپور یادآورشد: شهدای مدافع حرم تنها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق پا به میدان نبرد نگذاشتند بلكه نقش این بزرگمردان در تامین امنیت جهان برجسته است.
وی درخصوص نحوه شهادت شهید قنادپور در سوریه گفت: این شهید والا مقام برای بازسازی و احیای یك بیمارستان صحرایی بین شهرهای تدمور و حلب سوریه كه به تازگی از دست داعش آزاد شده بود، اعزام شد كه به همراه چندین گروه در آن بیمارستان مشغول پاكسازی و بازسازی بودند كه یكی از گروه ها در تله انفجاری گرفتار شده و تعداد زیادی از مدافعان حرم به شهادت می رسند اما دقایقی بعد از آن شهید قنادپور به همراه تعدادی دیگر در تله انفجاری دوم گرفتار شده و نكته قابل توجه این است كه شهید قنادپور كه متوجه مین حسگر می شود برای آسیب دیدن كمتر همرزمان خود مین را با ضربه پا از محل مورد نظر دور كرده كه همین امر باعث شده وی نسبت به سایر مدافعان حرم آسیب بیشتری دیده و دچار سوختگی كامل شود.
فرزند شهید قنادپور گفت: این شهید والا مقام تا آخرین لحظه از زندگی خود روحیه ایثار و شهادت طلبی داشته و جان خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) و جان همرزمانش فدا كرد.
وی تصریح كرد: مردانی كه در این میدان سخت نبرد وارد شدند دست از دنیای خود شسته و شاید هیچكس نتواند اعتقادات این بزرگ مردان را آن گونه كه باید درك كند.
وی ادامه داد: شهید قنادپور شب ۱۹ رمضان مجروح شده ، در روز ۲۱ رمضان به كما رفت و در شب بیست و سوم ماه رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد كه این نوع شهادت در چنین روزهایی از بزرگترین آرزوهایی بود كه بیش از ۳۰ سال شهید قنادپور از خدای خود طلب می كرد.
قنادپور یادآور شد: خیلی از آن هایی كه در دوران دفاع مقدس مدعی بودند كه می توانند جان خود را برای دفاع از وطن فداكنند از میدان اصلی جنگ دور بوده و اكنون به پست و مقام هایی رسیدند اما خیلی از جوانان بدون ادعا و شاید افرادی كه در باور هیچكس نمی گنجد در میدان جنگ حاضر بوده و برای دفاع از خاك این میهن اسلامی جان خود را نثار كردند.
وی افزود: شهدای مدافع حرم شاید به نقل از برخی ها به دنبال مادیات هستند اما باید به این افراد گفت كه ایا حاضرند از عزیزترین افراد خانواده و تمامی تعلقات خاطر دنیای خود بگذرند؟ این افراد با این تفكرهمان هایی هستند كه درمیدان نبرد خارج از گود بوده و به ظاهر سینه سوخته كشور هستند.
وی اظهار داشت: شهید قنادپور تا پیش از آخرین ماموریت خود هیچ عكسی از حضور خودش در سوریه نداشت اما در آخرین روزها بسیاری از عكس های خود در مناطق مختلف عملیاتی و بهداری را برای ما ارسال كرد.
وی گفت: داعش به دنبال پادشاهی بود كه مدافعان حرم با رشادت های خود كاخ رویایی آن ها را به ویرانه ای تبدیل كرده و توطئه های پلید دست نشانده های داعش را خنثی كردند.
وی گفت: خانوده شهدای مدافع حرم زمانی كه شهید خود را تقدیم اهل بیت(ع) می كنند یعنی تمام هست و نیست خود را تقدیم كرده اند و هیچ مادیاتی نمی تواند جای این عزیزان را برای یك خانواده شهید پر كند.
قنادپور ادامه داد: متاسفانه برخی ها بر این باورند كه خانواده های شهید بهترین امكانات را در اختیار دارند اما اینكه فرزند شهید برای دریافت كارت بنیاد شهید یك سال دوندگی كند در شان خانواده شهدا نیست و باید به این افراد بگوییم كه هستند خانواده های شهدایی كه هیچ امتیازی به آن ها تعلق نگرفته و یا این كه سال ها باید برای رسیدن به آن دوندگی كنند.
وی تصریح كرد: رهبرمعظم انقلاب و تعدادی از افراد سپاه تنها پشتیبان خانوده ما بودند اما این كه مادر شهیدقنادپور با ۸۵ سال سن یك سال برای پرونده فرزند خود دوندگی كند در شان خانواده شهدا نبود.
فرزند شهید قنادپور گفت:اینجانب به عنوان فرزند شهید یك سال است كه در شركت فولاد كاویان به جای پدر خود جذب شده ام اما هنوز تبدیل وضعیت نشده و سه ماهی بك بار حقوق دریافت می كند و این را باید در جواب آن هایی بگویم كه گمان دارند خانواده شهدا به راهحتی در هر دستگاهی می توانند جذب شده و از امكانات خوبی استفاده كنند.
وی یاداور شد: دركشوهای مختلف بالا ترین احترام را به خانواده های كشته شدگان جنگ می گذارند اما در كشور ما آنگونه كه باید به خانواده های شهدا رسیدگی نشده و مشكلات آن ها در برخی از مواقع به معضل تبدیل می شود.
شهید حمید قنادپور از مدافعان حرم خوزستانی و از نیروهای گروه پزشكی در سوریه بود كه در خردادماه سال ۱۳۹۶ در شهر حمص به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
خون شهدای مدافع حرم تضمینی برای صیانت از امنیت ملت های منطقه و دیگر كشورها در برابر هجوم وحشیانه و زیاده خواهی های تروریست های تكفیری است.
در قاموس مدافعان حرم انسانیت مرز نمی شناسد و آن ها در هر نقطه ای از جهان كه صدای مظلومی بلند می شود برای یاری این مظلومان می شتابند.
جهاد مدافعان حرم تنها معطوف كمك به مظلومان سوریه و عراق و با هدف تامین امنیت برای آن ها نبوده بلكه تمام مردم جهان از جانفشانی این انسان های بی ادعا در مقابله با تروریسم تكفیری نفع می برند.
۷۱۵۲/۶۰۶۴