شهدا با اقتدا به سالارشان در افق بندگی , عشقی را درک کرده اند که عقل از فهم و حس آن عاجز است
شهدا با اقتدا به سالارشان در افق بندگی , عشقی را درک کرده اند که عقل از فهم و حس آن عاجز است

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  در تاریخ ۱۳۳۵در آینه شوق ناسوتی وجود درخشید و در۱۳۹۸ در بیکرانه افق ملکوتی  شهود خود را بخشید.

خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که متنعم به برکتِ نعمت‌های بیکرانش هستیم و میزان عنایت، اهتمام و بهره‌مندی از هر نعمت به ساحت اندیشه، بسط دانش و عمق بینش وابسته است.

فرایندهای شناختی بشر از دستیابی به ژرفای مقیاس مهر و محبت الهی عاجز است و توان برداشتی صحیح از دورنمای تکامل ندارد بلکه سعی دارد تا با بهره گیری از ابزارهای موجود فهم , افق های ناشناخته پیش روی را کشف نماید.

هرچه عیار عبودیت و بندگی ناب‌تر می‌شود، قُلَّه‌های رفیع فهم فتح گردیده و ناملایمات و سختی‌ها رنگ می‌بازد و اسراری از عشق هویدا می‌گردد و عشق به حق در مقام بندگی شهره آفاق می‌شود؛ بگونه‌ای که  با شهادت رازهایی هویدا می‌گردد که عقل بدون عشق از فهم جا می‌ماند و در این پیمایش، نیازمندی عقلانیت موسی به تکیه زدن بر عصای عشق بندگی خضر با تفسیر در تعبیر “هذا فِراقُ بَیْنی‏ وَ بَیْنِکَ” نمایان می‌گردد.

بی شک پیش نیاز فهم درس فلسفه قیام اباعبدالله، عشق و دلدادگی در ساحت بندگی بوده و بسنده نمودن فهم بر محاسبات عقلانی، ارمغانی جز تحیر و سرگردانی نخواهد داشت و شهدا با اقتدا به سالارشان در افق بندگی , عشقی را درک کرده اند که عقل از فهم و حس آن عاجز است .

گاه الفاظ برای تبیین معنای زیبای شهادت قالب تهی می کنند و نیاز به استمداد از وحی الهی و روایات اهل بیت (علیهم السلام ) است تا در سایه این تفضل , تحیر در فهم ختم به خیر گردد.

شهادت نشانه ای از اعتماد متقابل انسان و خداوند است و هدیه ی زیبای خداوند به عاشق است که فهم از صعود به قله رفیع آن عاجز است چون مادیت محدودیت در ادراک ایجاد می کند و بنده های ناب مرزهای مادیت را در نوردیده و چنان محو در چشم اندازی زیبا شده اند که روحشان برای  قالب تهی کردن جسم , بی تابی می کند و دیگر قفس دنیا را بر نمی تابد و بگونه ای خوش درخشیدند که بندگی حق تعالی و برکت خدمت به خلق در سایه ایمان و مهر در زمان حیاتشان  موج میزند و هم شهادتشان تاثیرگذار و قطب نمائی دقیق و فانوسی برای هدایت در دریائی عمیق است تا مسیر را گم نکنیم و غبار فتنه ها بر اذهان ننشیند و تحریف و خرافات لباس حقانیت نپوشند.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  در تاریخ ۱۳۳۵در آینه شوق ناسوتی وجود درخشید و در۱۳۹۸ در بیکرانه افق ملکوتی  شهود خود را بخشید.

سنگ مزار شهید علی ایرانمنش در سامانه جستجوی سنگ مزار شهدا

دانشنامه شهدا و ایثارگران جمهوری اسلامی ایران

  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع خبر : خانواده شهید علی ایرانمنش