جهادگر شهید رضا قجری باجگیران
جهادگر شهید رضا قجری باجگیران

در سال ۱۳۴۷ در شهر قوچان دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را همزمان با انقلاب طی می کرد که با جهاد سازندگی آشنا شد و در برنامه های درو کردن گندم فعالانه شرکت می نمود . همزمان با تحصیل دوره راهنمایی برای پر کردن اوقات فراغت به همراه برادران بزرگترش به کار سیمکشی ساختمان […]

در سال ۱۳۴۷ در شهر قوچان دیده به جهان گشود.
دوران ابتدایی را همزمان با انقلاب طی می کرد که با جهاد سازندگی آشنا شد و در برنامه های درو کردن گندم فعالانه شرکت می نمود . همزمان با تحصیل دوره راهنمایی برای پر کردن اوقات فراغت به همراه برادران بزرگترش به کار سیمکشی ساختمان اشتغال داشت و همچنین به پدرش در مغازه ای که داشت کمک می کرد.
با پایان یافتن تحصیلات راهنمایی در سال ۱۳۶۲ به همراه خانواده به شهر مشهد نقل مکان کردند و برای ادامه تحصیل وارد هنرستان شهید بهشتی شد و در رشته اتو مکانیک تحصیل می کرد.
در ایام تحصیل با جهادگرانی که در هنرستان فعالیت می کردند آشنا شد و به همکاری با آنها پرداخت و از طریق جهاد سازندگی دو نوبت به جبهه اعزام گردید .
او بعنوان امدادگر در جبهه ها خدمت می کرد و سرانجام در ۱۵ تیر ۱۳۶۶ در کانال ماهی منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه گردن به شهادت رسید.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

شهید رضا قجري باجگيران

نام پدر: بشير
محل تولد:قوچان
تاریخ تولد: ۱۳۴۷
استان: خراسان رضوي
تحصیلات: ديپلم
محل خدمت: پست امداد
مسئولیت: امدادگر
نام عملیات: كربلاي ۵
محل شهادت: شلمچه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۶۰۴۱۵
زندگی نامه: رضا قجري باجگيران ، در سال ۱۳۴۷ در شهرستان قوچان متولد شد. تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را با موفقيت پشت سرگذاشت و وارد هنرستان شد. هنگامي كه به تحصيل در سال دوم هنرستان مشغول بود، به دليل مشكلات اقتصادي ترك تحصيل كرد و به كارهايي مانند سيم كشي ساختمان روي آورد .
در جريان جنگ تحميلي، با احساس وظيفه و براي حفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، به جبهه رفت و به عنوان امدادگر در كنار ديگر رزمندگان اسلام قرار گرفت و سرانجام به تاريخ ۱۵/۴/۱۳۶۶ در عمليات كربلاي ۵ و در منطقه‌ي عملياتي شلمچه به درجه‌ي رفيع شهادت نائل گشت.