۶ میلیون رزمنده مشمول «کارت ایثار رزمندگان» می‌شوند
۶ میلیون رزمنده مشمول «کارت ایثار رزمندگان» می‌شوند

طرح کارت ایثار رزمندگان چیست؟ به چه کسانی تعلق می گیرد؟+جزئیات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از کارت ایثار رزمندگان گفت: این کارت به‌عنوان یک سند ملی ایثار به بستر دولت الکترونیک متصل خواهد شد. به گزارش راهبرد معاصر؛  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم […]

طرح کارت ایثار رزمندگان چیست؟ به چه کسانی تعلق می گیرد؟+جزئیات

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از کارت ایثار رزمندگان گفت: این کارت به‌عنوان یک سند ملی ایثار به بستر دولت الکترونیک متصل خواهد شد.
به گزارش راهبرد معاصر؛  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از کارت ایثار رزمندگان که در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این کارت به‌عنوان یک سند ملی ایثار به بستر دولت الکترونیک متصل خواهد شد و ایثارگران از تسهیلاتی که در آنجا پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند.

 

وی ادامه داد: پیش از این کارت‌های متعددی از سوی یگان‌های نیروهای مختلف نظامی برای رزمندگان صادر شده بود؛ اما بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مکلف شدیم تا با اجرای سند ملی ایثار، کارت ایثار رزمندگان را صادر کنیم.

 

وزیر دفاع درپایان خاطر نشان شد: با اعطای کارت ایثار، رزمندگانی که بیش از ۴۵ روز سابقه حضور در دوران دفاع مقدس دارند، شناسایی می‌شوند.

 

در این مراسم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح حضور داشتند.

 

۶ میلیون رزمنده مشمول «کارت ایثار رزمندگان» می‌شوند

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز (سه‌شنبه) پس از رونمایی از کارت «ایثار رزمندگان»  در جمع خبرنگاران، گفت: هفته دفاع مقدس را که یادآور جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و پایمردی و ایستادگی ملت ایران در برابر بیگانه است را گرامی می‌داریم و امیدواریم که آثار و برکات دفاع مقدس همچنان در پیشبرد امور کشور و دستیابی به آرمان‌ها و اهداف و منافع ملی ما راهگشا باشد.

 

وی با بیان اینکه طی مراسم امروز و در راستای اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان اسلام و بر اساس مصوبه شورای هماهنگی خدمات‌رسانی به رزمندگان، «کارت ایثار» رونمایی شد، افزود: با این کارت هویت همه رزمندگانی که توفیق داشتند بیش از ۴۵ روز در دفاع مقدس حضور داشته باشند مشخص می‌شود.

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: برابر آمارهای دقیقی که به دست آمده، حدود ۶ میلیون رزمنده از ارتش، سپاه. بسیج، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی آن دوران ، مشمول دریافت این کارت هستند.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه اهدای این کارت به رزمندگان دفاع مقدس، به مرور زمان انجام می‌شود و حدود ۳ سال زمان می‌برد، گفت: با این کارت هویت همه رزمندگان دفاع مقدس شناسایی می‌شود و هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم با این رزمندگان در سامانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه خدماتی که برابر قانون پیشبینی شده و به مرور در وسع کشور و دولت قرار می‌گیرد برای رزمندگان سازماندهی خواهد شد، گفت: سازماندهی و مرکزیت کارت ایثار رزمندگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.