مقایسه ای اجمالی: پیامبر پاک ؛ مورد هجمه فرد ناپاک
مقایسه ای اجمالی: پیامبر پاک ؛ مورد هجمه فرد ناپاک

بدنبال حمایت رییس جمهور فرانسه از هتاکی نشریه فرانسوی توهین ‌آمیز به آخرین پیامبر الهی ، و برافروخته شدن خشم مسلمانان جهان، مقایسه ای میان این دو مرد نامتناهی جدپاک ما با فرد نامتعادل فرانسه صورت گرفته است .

۱۰ آبان ۱۳۹۹

جد ما ؛ اصل و نسبش به انبیای الهی و منابع نور و مخازن وحیانی میرسد[۱]، ولی اجداد شما مجهول و فاقد هویت و اصالتند .
نسل جد ما دارای یک دختر معصوم و ۱۱ امام معصوم و پاک از گناه و خطا بوده و هست . [۲] ولی شما به مقیاس یک ملیونم آنرا هم در اجدادت نخواهی یافت .
نوادگان جد ما ، دارای شجره اصل و نسب هستند، که نمونه آن شحره نویسنده است : [۳]. و نوادگان جد تو مجهول الهویه و بعید است تا سه نسل قبل خود را هم بدانی .
جد ما مولود مشروع و ازدامان پاک ( حضرت عبدالمطلب و آمنه ) بود. ولی تو را نمی دانیم که چگونه مولودی هستی .
هردو با همسری بزرگ تر از خود ازدواج کردید. اما از ماهوی بسیار متفاوت . جد ما پاک دامن و امین بود و با بانویی بدون شوهر (حضرت خدیجه) و در چارچوب پذیرفته و با اداب و رسوم خواستگاری کرد ، اما تو در ۱۵ سالگی با معلمت (بریژیت) که شوهردار بود؛ ابتدا رابطه برقرار کردی و بعد از فروپاشی زندگی وی با او ازدواج کردی .
همسر جد ما بسیار با وقار و محجوب بود . اما ترامپ رییس جمهور امریکا بعد از وارسی همسر تو به وی گفت: “شما در فرم خوبی قرار دارید. و به خودت هم ظاهرا از غیرت خبری نیست ،گفت : او دارای فرم بدنی زیبایی است ! “.
همسر جد ما (حضرت خدیجه) همه اموالش را در راه دین خدا انفاق کرد. تا جایی که هنگام ارتحالش، پارچه‌ای برای کفن خود نیز نداشت. اما همسر تو (بریژیت مکرون) بعید است اندک سخاوتی داشته باشد .
جد ما ” به مکتب نرفت و خط ننوشت ؛ به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد ” [۴] و تو در دانشگاه پاریس فقط درس فلسفه خواندی که برایت ثمری نداشته . و در دین جد ما ؛ آمده است که از “علم لاینفع” به درگاه الهی پناه می بریم . [۵]
جد ما ، پیام آور و برگزیده الهی برای کل عالم بشریت است و تو فقط رئیس‌جمهور فرانسه یا مساحت ۶۴۰٬۶۷۹ کیلومترمربع ؛ ثلث ایران اسلامی۱٫۶۴۸٫۱۹۵ کیلومترمربع بوده و حدودا به اندازه افغانستان .
سلف جد ما آخرین پیامبر بزرگ الهی است؛ که بدون کودتا ، حکومت مردمی تشکیل داد و سلف تو امپراتور فرانسه ناپلئون بناپارت بود که در انقلاب کبیر فرانسه ، در سال ۱۷۹۹ کودتا نمود و در سال ۱۸۰۴ میلادی خود را امپراتور اعلام کرد، و سپس با تغییر نظام سلطنتی به جمهوری دموکراتیکی فرانسه و ایجاد لائیسیته شد.
جد ما تمدن ساز بود . ولتر فرانسوی درخصوص جد ما چنین گفته است : “حضرت محمد بی­گمان مردی بسیار بزرگ بود. وی جهانگشایی توانا، قانون­گذاری خردمند، سلطانی دادگر و پیامبری پرهیزگار بود. او بزرگترین نقشی را که ممکن بود در مقابل چشمان مردم عادی ایفا کند در روی زمین ایفا کرد.” [۶] و پیرسیمون لاپلاس، منجم و ریاضی­دان معروف فرانسوی در مورد دین مبین اسلام چنین اظهار نظر نموده است: “گرچه ما به ادیان آسمانی عقیده نداریم، ولی آیین حضرت محمد و تعالیم او دو نمونه اجتماعی برای زندگی بشریت است. بنابراین اعتراف می کنیم که ظهور دین او و احکام خردمندانه­اش بزرگ و با ارزش می باشد و به همین جهت از پذیرش تعالیم حضرت محمد بی نیاز نیستیم .” [۷] و به تعبیر جرج برناردشاو، نویسنده معروف ایرلندی می گوید که :”حضرت محمد(ص) مردم را به دین حق دعوت کرد؛ یک تمدن را پایه گذاری کرد؛ اخلاق و ارزشهای الهی را برای تمام اعصار نهادینه کرد؛ اجتماعی زنده و قدرتمند و تمدنی نو ایجاد کرد. ” و نیاکان تو تمدن خراب کن بودند . که فقط یک نمونه آن جنگ صدساله ( ۱۱۶ سال) طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ با انگلیس بوده است .
جد ما وعده تمدن جهانی داده ؛که نواده اش قیام خواهد کرد و حکومت عدل جهانی بپا می کند و تو با نظام سلطه بین الملل در جهت سلطه و استعمار نوین بر ملل جهان هستید .
جد ما از طریق جبراییل متصل به خالق جهان بود، و کلامش ربانی و شما از طریق هوای نفس ، متصل به ابلیس و کلامت شیطانی .
جد ما اصول دینش ؛ یکتا پرستی و باور به معاد است . و اصول تو ناپیدا و بی هویت .
جد ما کتابش قران است که در آن تمام معارف اسمانها و زمین و جهان آخرت وجود دارد؛ که تضمین بخش سعادت بشر در دو دنیاست . و تو بی بهره از آن .
جد ما غزوات برای گسترش دین الهی داشت . و تو و اسلافت (با لشکرکشی به ایتالیا و مصر و…) بدنبال جنگ افروزی برای منافع کشورتان بوده و هستی .
درسابقه جد ما آزاد اندیشی و کرسی های بحث علوم وجود داشت. لکن در کشور تو دوشیزه ژاندارک نوزده ساله رهبر آزادی‌بخش و چهره ملی فرانسه در دادگاه تفتیش عقاید به اتهام واهی و بی‌اساس، زنده زنده سوزانیده شد.
جد ما ساده زیست و همسفره با محرومان بود و هیچگاه کاخ نشین نبود و همواره حامی کوخ نشینان. لکن تو کاخ نشین ( الیزه ) هستی و بدور از مشکلات میلیاردها مردم جهان و بی توجه به محرومان
جد ما پیامبر رحمت بود . و تو همراه کدخدا با شعار حقوق بشر ، بدنبال دهکده جهانی با سلطه بر بشریت .
جد ما بجز شرایط الزام ، جهاد نمی کردند و در عزوات حقوق همه را رعایت میکردند . ولی شما به طرق مختلف به کشورهای دیگر تجاوز کرده اید و بجز جنایت و استعمار ارمغان دیگری برای بشریت ندارید.
جد ما بدنبال اصلاح بود و شما بدنبال افساد در زمین هستید.
جد ما خاتم پیامبران الهی بوده است . و تو به ظاهر پیرو شاخه‌ای از دین ماقبل آن (مسیحیت) یعنی پروتستان (کالوینیسم = فلسفه و مکتب سیاسی و مذهبی منسوب به ژان کالون، الهیدان و اصلاح‌طلب پروتستان) هستی .
جد ما نخستین فرد عامل به عقاید دین اسلام بود . اما تو که خود راکالوینیسم می نامی ؛ براساس عقاید کالوینیسم که “عدم مقاومت در برابر زمامداران سیاسی” در برابر زمامدارانی (رییس جمهور برزیل و ترکیه و… ) که جواب توهین هایت را دادند به مقاومت برخواستی .
از سوی جد ما مبلغان دیگر بلاد در زمان حکومت الهی اش ازاد بودند. اما تو مانع ورود مبلغان دینی از جمله مبلغان اسلامی به فرانسه شده ای .
جد ما بشدت حقوق بشر را رعایت کرده و توصیه می نمود . اما نمونه ای از حقوق بشر فرانسوی در موزه ای در دل پاریس؛که هنوز هم جمجمه بیش از ۱۸۰۰۰ انسان آزادیخواه الجزایری که سرشان توسط سربازان فرانسوی بریده شده آن‌جا نگهداری می‌شود.
در دین جد ما عقیده و تحقیق آزاد است . لکن در کشور شما مدعی دمکراسی تردید در هولوکاست جرم است. و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است.
قیاس جد پاک ما با شما تاپاک ؛ قیاس آفتاب است با ضلالت . قیاس نور با تاریکی ممکن نیست ؛ چرا که بزودی با در نوریدن اسلام پاک ؛ دیگر اثری از شما ناپاکان نخواهد ماند .
قیامت نزدیک است : جایگاه جد ما رضوان الهی است و جایگاه شما آتشی است دایمی .
انقلاب ما با انقلاب کشور شما بسیار متفاوت است :”این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلابهای بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّتهای جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید. ” (رهبر انقلاب ؛ عبارت دوازدهم درآغازبیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، ۲۲ بهمن ۱۳۹۷)
سابقه پلشتی های دولت شما ؛ آنگونه که در بیانیه رهبری آمده است ؛خدعه گر است و شما رییس چنین دولتی هستید : “امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولتهای اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد میداند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت.” ( رهبر انقلاب ؛ بند دوم توصیه ششم گام دوم انقلاب اسلامی، ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ )
مطلب آخر به نظر میرسد این رفتارهای شما ریشه در اعماق مشکلات روحی؛ روانی و بی هویتی تان دارد به خاطر حسادت به محبوبیت بسیار زیاد جد ما رسول الله (ص) در بین مردم و رهبران ادیان مختلف در ادوار تاریخ باعث شده تا امثال شما با عقده های درونی خود نسبت به دین اسلام و ترس از عواقب نفوذ و گسترش و محبوبیت بیشتر اسلام است که شما را به توهین و اعمال غیر دیپلماتیک نسبت به دین اسلام و مشکل آفرینی برای مسلمانان و اسلام هراسی واداشته است. همانگونه که هیلاری کلینتون در مناظرات انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا به صراحت بیان داشت که برای جلوگیری از نفوذ و گسترش تشیع  و بدنام کردن اسلام گروهک تروریستی داعش را خود بوجود آوردند و سازمان دادند تا به سوریه و عراق هجوم برده و در سخنان اخیر ترامپ هم که  اخیرا خود به کشتارهای وسیع صدها هزار نفری توسط دولت آمریکای جنایتکار اعتراف کرد.
حسن ختام اینکه بدنبال اظهارات تو در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص). نواده آن پیامبر رحمت ؛ رهبر انقلاب اسلامی تو را شایسته جواب ندانستند و خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند :

بسمه تعالی

جوانان فرانسه ! از رئیس جمهور خود بپرسید : چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ “( ۷ آبان ۱۳۹۹)

زیر نویس :

[۱] محُمَّدٌ رَسُولُ اللهِ(ص) ابْنُ عَبْدِ اللهِ بْنِ عَبْدِ المُطَّلِبِ بْنِ هَاشِمِ بْنِ عَبْدِ مَنَافِ بْنِ قُصَی بْنِ کلَابِ بْنِ مُرَّةَ بْنِ کعْبِ بْنِ لُؤَی بْنِ غَالِبِ بْنِ فِهْرِ بْنِ مَالِک بْنِ النَّضْرِ بْنِ کنَانَةَ بْنِ خُزَیمَةَ بْنِ مُدْرِکةَ بْنِ إِلْیاسَ بْنِ مُضَرَ بْنِ نِزَارَ بْنِ مَعَدَّ بْنِ عَدْنَان بن…إسماعیل بن إبراهیم(ع) بن تارخ بن تاخور بن ساروخ بن أرعواء بن فالغ بن هود(ع) بن شالخ بن أرفخشد بن سام بن نوح(ع) بن لمک بن متوشلخ بن إدریس(ع) بن یارد بن مهلائیل بن قینان بن أنوش بن شیث بن آدم(ع)》( پایگاه حوزه )

[۲] حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر(ص) ؛ امام‌ حسن‌ (ع‌) فرزندحضرت‌ علی‌ (امامت‌: ۴۰-۵۰ق‌)، برادرش‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) (امامت‌: ۵۰ -۶۱ق‌)، فرزندش‌ امام‌ زین‌العابدین‌ (ع‌) (امامت‌:۶۱ -۹۴ق‌)، فرزندش‌ امام‌ محمد باقر (ع‌) (امامت‌:۹۴-۱۱۴ق‌)، فرزندش‌ امام‌ جعفر صادق‌ (ع‌) (امامت‌: ۱۱۴- ۱۴۸ق‌)، فرزندش‌ امام‌ موسی‌ کاظم‌ (ع‌) (امامت‌: ۱۴۸-۱۸۳ق‌)، فرزندش‌ امام‌ رضا (ع‌) (امامت‌: ۱۸۳-۲۰۳ق‌)، فرزندش‌ امام‌ محمد تقی‌ (ع‌) (امامت‌: ۲۰۳-۲۲۰ق‌)، فرزندش‌ امام‌ علی‌ النقی‌ (ع‌) (امامت‌: ۲۲۰-۲۵۴ق‌)، فرزندش‌ امام‌ حسن‌ عسکری (ع‌) (امامت‌: ۲۵۴-۲۶۰ق‌)، و فرزندش‌ حضرت‌ مهدی ، امام‌ زمان‌ (ع‌) (امامت‌: از ۲۶۰ق تا کنون‌).

[۳] پیامبر اسلام ، حضرت محمد (ص) ، امام اول شیعیان ، حضرت علی (ع) ، امام دوم شیعیان ،حضرت امام حسن مجتبی (ع) ،    حسن ابن حسن (حسن مثنی)  ، امیر غمرالدین ، احمدابن شمس ، ابراهیم طباطبایی ، طاهرابن هانی ، محمد ابن جعفر ،مجدالدین احمد ، محمدابوالحسن ، احمد طباطبایی ، شهاب الدین ، کمال الدین ، عبدالدین ، قهرالدین ، عمادالدین ، مجدالدین ، قوام الدین ، سیدعلی اکبر ، میرعبدالغفار ، رفیع الدین ، عبدالحاج ، صدرالدین ، علی اکبر ، میرمطلب ، میرزا علی اصغر ، میرزا سلیم ، میرمحمدسیف ، میرعلی النقی ، امیرشریف   ، میرمحمد رفیع ، علی النقی ، میرابوطالب ، سیدحسین ، حجه الاسلام سید مصطفی هاشمی فشارکی  ، حاج سید حسین ، سید جواد

[۴] غزل شماره۱۶۷ حافظ

[۵][۵] حديث نبوی(ص) «اللّهمّ إنّی أعوذ بک من علم لا ینفع و قلب لا یخشع و دعاء لا یسمع و نفس لا تشبع أعوذ بک اللّهمّ من شرّ هؤلاء الأربع؛ خدایا از دانشى که سود ندهد و دلى که سوز ندارد و دعائى که شنیده نشود و نفسى که سیرى نپذیرد به تو پناه می برم خدایا از این چهار چیز به تو پناه می برم.» در كسب علوم تحصيلی خود تلاش كرده و از علم بيهوده به دور باشند.

[۶] اسلام از نظر ولتر، ص ۲۸ و ۵۳ .

[۷]  مجله مکتب اسلام، اردیبهشت ۱۳۵۲، ص ۶۹ .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی مولف کتاب فرهنگ موضوعی بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب