سامانه مدیریت هر شهید یک سایت
سامانه مدیریت هر شهید یک سایت

وب ایثار | هر شهید یک سایت Webisar.ir سامانه مدیریت هر شهید یک سایت سایت شهدا به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه اندازی شده و در این سایت برای هر شهید عزیز یک سایت اختصاصی در نظر گرفته شده است. وب سایت اختصاصی هر شهید […]

وب ایثار | هر شهید یک سایت

Webisar.ir

سامانه مدیریت هر شهید یک سایت

سایت شهدا به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه اندازی شده و در این سایت برای هر شهید عزیز یک سایت اختصاصی در نظر گرفته شده است. وب سایت اختصاصی هر شهید از دو بخش تشکیل گردیده است. در بخش اول زمینه ارسال نمودن هرگونه محتوا اعم از مطلب، دل نوشته، ارسال عکس و مدارک، اصلاح اطلاعات و آنچه که به شهید عزیز مربوط است و یا کاربر گرامی برای او در نظر گرفته است، فراهم گردیده است و بخش دوم مربوط به فعالیت خصوصی مدیر سایت می باشد که به طور کامل در اختیار ایشان قرار داده می شود . مدیر محترم سایت , در ارسال هرگونه محتوا و مطلب به صورت نامحدود و البته بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران آزاد است. هر شهید یک سایت با دانشنامه شهدا و ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده و از آن به عنوان دریافت اطلاعات شهدا و ایثارگران استفاده می کند. مدیر سایت می تواند از تمامی امکانات پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه استفاده نماید.

کاربر گرامی با انتخاب شهید مورد نظر و سپس پر کردن فرم درخواست سایت یک شهید، مدیریت آن را به عهده گرفته و بطور دلخواه و کاملا مستقل آن را اداره نمایید. استفاده از امکانات و ارسال محتوا به فضای سایت شهید انتخابی  کاملا رایگان و نامحدود می باشد و شهدا میزبان کاربر گرامی هستند. انجام طرح هر شهيد يک سايت اختصاصی در مجموعه فرهنگی اجتماعی شفيق فکه، کار بی‌نظير و بسيار مهمی بوده که دارای جايگاه خاصی است. سايت اختصاصی برای هر شهيد پايگاهی مستقل برای هر شهيد است و قابليت ويرايش و اضافه کردن محتوا توسط کاربران را دارد و به منظور ارتباط مستقيم معنوی و عاطفی بيشتر توسط کاربران با شهيد مورد نظر راه‌اندازی شده است. سايت هر شهيد در اکثر موارد به مسايل اختصاصی شهيد مورد نظر، در ديگر سايت‌های مجموعه فرهنگی اجتماعی شفيق فکه لينک دارد و به معرفی فايل‌های موجود از قبيل وصيت‌نامه، صوت، فيلم، عکس و ديگر اطلاعات مربوط به شهيد می‌پردازد.

       

                                                   بسم الله الرحمن الرحیم

شرح عملکرد سیستم مدیریت هر شهید یک سایت webisar.ir

سلام علیکم

با احترام به استحضار امت شهید پرور ایران می رساند که به لطف خداوند متعال و مدد شهدا اجرای فنی پروژه راه اندازی هر شهید یک سایت توسط پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، شبکه ایثار با موفقیت به پایان رسیده و آماده بهره برداری می باشد. علت تصمیم به  اجرای این طرح، ارائه سایت و امکانات مرتبط به نام هر شهید و شهیده به صورت کاملا رایگان و با هدف “هدیه ای به نیابت از شهدا” به کاربران اینترنتی می باشد تا کاربر گرامی در محیطی سالم و مستقل در فضای مجازی قرار گرفته و بتواند فعالیت در خور شان و منزلت خودش را داشته باشد.

هر شهید یک سایت از چهار بخش تشکیل شده است:

۱-سایت اصلی با دامنه webisar.ir  می باشد که مجموع دویست و سی و یک هزار سایت شهید را در روی سرور اختصاصی خود جای داده و مدیریت می نماید.

بخش اصلی سایت Webisar.ir  چگونه عمل می کند:

تیم فنی در زمان محدودی که داشته است با توسل به خداوند متعال و با کمک شهدا توانسته است امکاناتی در این سایت ها ایجاد نماید. این امکانات شامل نظر دادن به مقاله ایجاد شده ، امتیازدهی به مقالات ، قراردادن عکس ، صوت ، فیلم و غیره می باشد. تمامی مقالات تولید شده در سایت ها در دسته بندی های خاص خود در صفحه اصلی سایت وب ایثار قرار می گیرد. برای این عمل تمامی سایت ها به گونه ای نوشته شده است که کاربر گرامی در زمان تولید محتوا می تواند آن را در ردیف دسته بندی مورد نظر قرار دهد و گزینه انتخاب آن را فعال نماید.

برای پیشرفت دیگر سایت ها و قدردانی و تشویق سایت های برتر نیز امکانات ویژه و جوایز ماهانه در تمامی سایت ها در نظر گرفته شده  است. همچنین از دیدگاه و رای مخاطبان و حس رقابت دوستانه و معنوی هم استفاده خواهد شد. دیگر امکانات سایت اصلی به شرح ذیل می باشد:

امکان اول : نمایش ۱۰ سایت آخری که ایجاد شده است.

امکان دوم : نمایش ۱۰ مقاله آخری که در مجموع دیگر سایت ها منتشر شده است.

امکان سوم : نمایش ۱۰ نظر و دیدگاه آخری که به مقالات داده شده است.

امکان چهارم : نمایش ۱۰ مقاله ای که بالاترین امتیاز را گرفته اند.

۲-برای هر شهید عزیز، یک سایت در نظر گرفته شده است که دارای نام و کد خاص می باشد و این سایت توسط کاربر انتخاب و پس از تایید و موافقت درخواست، مدیریت آن به دست کاربر درخواست کننده سپرده می شود.

بخش زیر مجموعه سایت Webisar.ir   که همان هر شهید یک سایت است چگونه عمل می کند:

سایت های شهدا بر اساس قوانین و مقررات به چهار سطح زیر دسته بندی شده است:

سطح یک

سطح اول سایت، بخش مدیریت کلی سایت و یا همان ادمین سایت های دیگر می باشد که میتواند در آن بدون وارد کردن پسورد به سایت های ساخته شده وارد شده و اصلاحات را انجام دهد. کارکرد دیگر این سطح، ایجاد سایت های جدید و توسعه و طراحی امکانات بیشتر و اضافه کردن افزونه ها برای سایر سایت ها می باشد همچنین حراست و حفظ امنیت مجموع سایت ها در این بخش انجام می گردد.

کارایی ادمین

  • برای برقراری امنیت در سایت ها فایروال نرم افزاری نصب گردیده است که توسط ادمین کنترل می گردد.
  • دسته بندی مقالات توسط ادمین کم و یا زیاد میگردد تا از پخش بودن مقالات جلوگیری گردد.
  • امکان اضافه کردن سایت و ناشر و بازرسان فقط توسط تیم ادمین صورت می گیرد.
  • تمامی امکانات توسط ادمین ساخته شده و نصب می گردد و سطح سوم کاربری، امکان نصب افزونه و امکانات به صورت مستقل را ندارد.
  • در صورت در خواست امکانات اضافه توسط مدیران سایت ها، ادمین سایت اصلی پس از تحقیق و بررسی و تائید، سرویس درخواستی را ایجاد مینماید.

سطح دو

سطح دوم مربوط به بازرسان سایت می باشد که نظارت بر عمکرد سایت های ایجاد شده می باشد. از کارهای دیگر سطح دوم تایید مقالات و تصاویر سطح ۴ می باشد که در ادامه به این بخش نیز می پردازیم.

سطح سه

سطح سوم، امکانات یک سایت واقعی را دارد مانند تولید مقاله، قراردادن تصاویر ، فرم تماس ، منو ، اسلایدر ، افزونه ها و تغییر قالب دلخواه که در اینصورت دارای تمامی امکانات یک سایت کامل می باشد. شایان ذکر این سطح برای اقوام درجه یک شهید در نظر گرفته شده که بعد از ثبت نام در سایت، اطلاعات دریافتی پردازش شده و در صورت درست بودن امکان دسترسی به این سطح داده می شود.

نکته مهم درباره سطح سوم این است که عملکرد این سایت تحت نظر بازرسان سطح دوم قراردارد تا در چهارچوب قوانین و مقررات موجود در سایت فعالیت نمایند و در صورت فعالیت های خلاف قوانین ، بازرسان مدیر سایت را معرفی و نوع تخلف را گزارش کرده و ادمین سایت اصلی طبق مقررات  تصمیم می گیرد.

سطح چهار

سطح چهارم برای اشخاصی می باشد که جزو اقوام ، آشنایان و یا دوستداران شهید می باشد که درخواست فعالیت در سایت شهید مورد نظر را دارند که پس از ثبت نام در سایت به عنوان ناشر سایت شهید مورد نظر، شروع به کار می نمایند .

نکته مهم در این سطح :

  • از آنجایی که امکان دارد شخص انتخاب کننده سایت شهید و یا شهیده ای را بخواهد که هنوز ایجاد نشده است ، آن زمان سایت شهید مورد نظر ایجاد می شود و سطح سوم قفل میگردد تا خانواده شهید سایت مورد نظر را درخواست نمایند.
  • مقالات سطح چهارم بعد از نگارش و ارسال ، توسط تیم نظارت بررسی و پس از تایید ، در سایت شهید مورد نظر نمایش داده میشود.

۳-سایت شناسه شهید بخش عمومی، بر روی دامنه idshahid.ir   قرار دارد و داده پردازی مشخصات و مدارک و اسناد و دیگر اطلاعات شهید عزیز که توسط سیستم صورت می  پذیرد را نشان می دهد و قابلیت بازنگری و ارسال اطلاعات و رفع اشکال از طرف کاربران را دارد.

شناسه شهید شامل نام ، نام خانوادگی، نام پدر ، محل شهادت، روز شهادت، گلزار شهدای محل خاکسپاری، وصیتنامه، زندگینامه، و…  که بیش از ۱۰۰ مورد را در بر می گیرد می باشد.

۴- سایت شناسه شهید بخش ویژه که بر روی دامنه cmsisar.ir  (سیستم مدیریت محتوای ایثار) بارگذاری گردیده و محرمانه تلقی می شود و برای دسترسی به آن شرایط خاص تعریف گردیده و به همین دلیل در دسترس عموم قرارندارد. شایان ذکر این این بخش در حال توسعه و طراحی می باشد که در تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به اتمام رسیده و به امید خدا بعد از روند تست و آزمون و خطا در تاریخ سوم خرداد ماه مصادف با حماسه آزادی خرمشهر رونمایی می گردد.

هر دو سایت وب ایثار و ای دی شهید به هم لینک بوده و به هر چه بهتر شناخته شدن شهید عزیز کمک می نماید.

نکته حائز اهمیت اینکه در زمان انجام کار تصمیم بر مستقل نمودن بخش شهدای زن و تقدیم نمودن آن به سازمان محترم بسیج خواهران گرفته شد تا با اختیار و صلاحدید آن بزرگواران مدیریت گردد و لذا اقدامات زیر صورت گرفت:

ا-سایت اصلی شهدای زن با دامنه webshahideh.ir راه اندازی گردید و اسامی شهدای زن در دیتابیس آن قرار داده شد.

بخش اصلی سایت webshahideh.ir  همانند webisar.ir عمل می کند.

۲-برای هر یک از شهدای زن ، یک سایت در نظر گرفته شده است و دارای نام و کد خاص می باشد که این سایت توسط کاربر انتخاب و پس از تایید و موافقت درخواست، مدیریت آن را به دست می گیرد.

 

بخش زیر مجموعه سایت webshahideh.ir  برای هر شهیده یک سایت دارد و مانند همان  webisar.ir عمل می کند:

۳-سایت شناسه شهدای زن با دامنه idshahideh.ir بر روی سرور قرار گرفت و داده پردازی در دو بخش عمومی و ویژه انجام شد.

۴-با توجه به اهمیت بخش ویژه مقرر گردید که اطلاعات شهدای زن بر روی سایت مجزا قرار داده شود.

سازمان محترم بسیج خواهران در این زمینه کاملا مستقل عمل می نماید و اختیار تام دارد. انجام کنترل فنی سرور، سایت ها و مشورت های امنیتی و ارتقاء سیستم و رفع دیگر نیازهای مرتبط با طرح سایت شهدای زن به قوت خود باقی است.

در پایان اعلام می دارد که پروژه شرح داده شده تکمیل و آماده رونمایی می باشد.

پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، شبکه ایثار

قرارگاه میثاق، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

  • نویسنده : با شهید