اجازه نمی‌دهیم کسانی که به برکت خون شهدا قدرت گرفته‌اند پا روی اصول انقلاب بگذارند
اجازه نمی‌دهیم کسانی که به برکت خون شهدا قدرت گرفته‌اند پا روی اصول انقلاب بگذارند

جمع کثیری از خانواده شهدا در واکنش به حذف تغییر نام برخی خیابان‌ها و معابر پایتخت با ارسال نامه‌ای به اعضای شورای شهر تهران خواستار توضیح در این زمینه شدند.

به گزارش فارس، در نامه جمع‌کثیری از خانواده‌های شهدای ترور، خانواده‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس،خانواده‌های شهدای مدافع از حرم، خانواده‌های شهدای سلامت، مسئولین هیئت‌های مذهبی، مسئولین گروه‌های مطالبه‌گر و اهالی و شورای محله سازمان آب در واکنش به تغییر نام برخی از خیابان‌ها و میادین تهران به اعضای شورای شهر تهران آمده است: «گویا برخی در این شهر فراموش کرده‌اند که شهیدان زنده و نظاره‌گرند و وجب به وجب خاک این کشور با رنگ خونشان در آسمان به نامشان خورده است.
ریاست و اعضای شورای شهر تهران؛ باید بدانید فرهنگ ایرانی اسلامی به ما ملت شهید پرور ایران نیاموخته که نمک بخوریم و نمکدان بشکنیم.
اگر روزی جوانان این مرز و بوم از جان مایه گذاشتند تا دشمن جرأت تعدی به خاک کشورمان را پیدا نکند، امروز نوبت ماست که خاطره رشادت و ایثارشان را برای نسل‌های بعد زنده نگه داریم که در غیر این صورت نمی‌توانیم پاسخگوی وجدان انسانیمان باشیم.
فکر نمی‌کردیم که لازم باشد روزی اعلام کنیم که کلمه شهید برای ما قداست دارد،گویا اعضای شورای شهر فراموش کرده‌اند همین واژه به ظاهر ساده، دانشگاهی عظیم از مفاهیم را در خود دارد دانشگاهی که عناصر مکتب شیعه را با هر نگاه به ذهن تزریق می‌کند و در صورت بسته شدنش نمی‌توان توقع داشت رنگی از استقامت، وطن‌پرستی، مجاهدت و ایثار در جامعه باقی بماند. این نوع برخورد در پاک کردن عنوان شهید به عنوان کسی که بالاترین ایثار را در اعتلای وطن داشته، قدرناشناسی‌ای را تداعی می‌کند که نه تنها درخور فرهنگ اسلامی و ایرانی نیست بلکه در هیچ کجای دنیا هم منطبق با مرام انسانی و انسانیت نبوده و نخواهد بود.  پس از پاک شدن عنوان شهید از برخی تابلوها با توجیهات عجیبی روبرو شدیم تا اینکه به نام‌گذاری خیابان سازمان آب به بازرگان و عدم سیاه پوشی شهر برای عزای سید الشهدا(ع) رسیدیم.
مورد اول که با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست و عدم توان بودجه‌ای شهرداری به جهت درگیری در عملیات کرونا صرفا توهین به شعور خود اعضاست. اما درخصوص نامگذاری خیابان سازمان آب توجیه کرده بودید که مهندس بازرگان خدماتی هم داشته و بنا بر آن خدمات این تصمیم اتخاذ شده است.
از شما می‌پرسیم آیا صرف چند خدمت بدون در نظر گرفتن خیانت‌ها و رویکرد عملی و نظری افراد کفایت می‌کند برای ثبت‌نام او بر تابلوهای خیابان‌ها و کوچه‌های شهرهایی که هنوز بوی خون شهیدان می‌دهند؟!
آیا نام تمامی شهدا که جان دادند تا ایران و ایرانی بماند از جمله شهدای سلامت را بر سر در معابر نصب کرده‌اید که نوبت به امثال بازرگان رسیده است؟!
ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کسانی که به برکت خون شهدا سر سفره انقلاب قدرت گرفته‌اند پا روی اصول حقه انقلاب و اسلام و انسان گذاشته و در مسند و مَرکبِ انقلاب ساخته، علیه اسلام بتازند.
تجمع مقابل شورای شهر تهران
به‌دلیل کم‌توجهی شهرداری به محرم
در پی کم‌توجهی مدیریت شهری نسبت به آماده‌سازی پایتخت در ایام محرم و همچنین تذکرات پی‌درپی، صبح دیروز جمعی از شهروندان تهرانی مقابل ساختمان شورای شهر تهران به‌دلیل عدم توجه مدیریت شهری به ایام محرم تجمع
کردند. به گزارش تسنیم، تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به بی‌توجهی شهرداری تهران در امر فضاسازی محیطی پایتخت در ارتباط با ماه محرم واکنش نشان دادند.
محسن هاشمی: شکل تابلوی
میدان جمهوری اسلامی مشکوک است
رئیس‌شورای شهر تهران درباره حذف کلمه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری اسلامی گفت: دقیقا مشخص نیست این تابلو چه زمانی نصب شده و قیافه تابلو مشکوک است.
به گزارش فارس، محسن هاشمی روز گذشته در واکنش به حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری اسلامی، اظهارداشت: این موضوع مانند حذف نام شهید از برخی از تابلوی سطح شهر علیه شورای شهر و شهرداری جنجال نادرست ایجاد کرده و در مورد تابلوهای قبلی مشخص شد این قضیه سابقه داشته است.
هاشمی افزود: بر اساس تحقیقی که انجام داده‌ام حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری اسلامی مربوط به سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده و نه تنها این تابلو بلکه بسیاری از تابلوهای دیگر نیز نام اسلامی در کنار جمهوری ندارد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر در حال انجام تحقیقات بیشتر هستیم تا مشخص شود تابلو را چه کسی و چه زمانی با این عنوان نصب کرد‌ه‌اند ولی به نظرم این قضیه از ۱۰ سال پیش سابقه داشته است.
رئیس‌شورای شهر تهران گفت: ‌نمی‌دانم این قضیه عمدی بوده است یا نه و اکنون هم آن را تحلیل نمی‌کنم ولی نباید دنبال مقصر باشیم بلکه علت باید ریشه‌یابی شود.نمی‌توانم تأیید کنم این تابلو در زمان کنونی نصب شده است، قیافه تابلو مشکوک است و اصلا شبیه تابلوهای زمان حاضر
نیست.
با مقصران احتمالی تابلوی
میدان جمهوری اسلامی برخورد می‌شود
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص حواشی تعویض تابلوی نشان میدان جمهوری اسلامی و حذف واژه اسلامی به فارس گفت: سازمان زیباسازی به عنوان متولی سیما و منظر شهری ساماندهی تابلوی تعدادی از میادین شهر را در دستور کار قرار داد، از این رو فهرستی از اسامی میادین تهیه و به مناطق ارسال شد و پس از اخذ نظر آنان مبنی بر صحت عناوین و رسم الخط‌های فارسی و انگلیسی نسبت به اجرای تابلوی اسامی تایید شده اقدام شد.
برزین ضرغامی ادامه داد: یکی از این میادین میدان جمهوری اسلامی بوده که متاسفانه همکاران در منطقه مورد نظر دچار این‌اشتباه شدند و عنوان جمهوری را برای این میدان تایید و ارسال می‌کنند.
ضرغامی افزود: در میان همه کارکنان سازمان زیباسازی نسبت به حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین بنیان‌های اعتقادی این نظام حساسیت ویژه‌ای وجود دارد.
وی با‌اشاره به اینکه بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه حکایت از آن دارد که در این ماجرا عمدی در کار نبوده است گفت: به شهروندان وعده می‌دهیم که با مقصران احتمالی این موضوع برخورد خواهد شد.
تابلو میدان «جمهوری اسلامی»
اصلاح شد
گفتنی است، پس از چند روز اعتراض و واکنش‌های مختلف به حذف واژه «اسلامی» از تابلوی میدان «جمهوری اسلامی» روز گذشته این تابلو با درج عنوان کامل «میدان جمهوری اسلامی» اصلاح شد.