طرح” هر خدمت یک شهید” به برکت کنگره شهدای استان مرکزی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است
طرح” هر خدمت یک شهید” به برکت کنگره شهدای استان مرکزی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است

تمام خدماتی که در سطح استان انجام می شود متبرک به نام شهدا است ، گفت:طرح” هر خدمت یک شهید” به برکت کنگره شهدای استان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله:

طرح” هر خدمت یک شهید” به برکت کنگره شهدای استان مرکزی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت یک سال از برگزاری کنگره شهدای استان تمام خدماتی که در سطح استان انجام می شود متبرک به نام شهدا است ، گفت:طرح” هر خدمت یک شهید” به برکت کنگره شهدای استان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

 

طرح

 

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به مناسبت سالروز برگزاری باشکوه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری از سال های دور ترویج فرهنگ دفاع مقدس بوده و امروز بعد از گذشت چهل سال هنوز به وضوح در بیانات ایشان این دغدغه را مشاهده می کنیم که نمونه آن در سخنرانی مهم روز ۳۱ شهریور ایشان بود.

 

وی افزود: دغدغه مقام معظم رهبری از یک جهت و تبیین نقش استان مرکزی از جهت دیگر یک وظیفه سنگین بر دوش ما گذاشته بود که ما را برای برنامه ریزی انجام یک کار و اقدام بزرگ و بنیادین هدایت کرد و در واقع از سال ۷۲ پیش نویس و برنامه ریزی برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی را هدف گذاری کردیم.

 

فرمانده سپاه روح الله  اظهار کرد: طرح پیش نویس برگزاری کنگره عظیم شهدای استان مرکزی تا سال ۹۲ مراحل تدوین و برنامه ریزی های مقدماتی خود را طی کرد تا اینکه در سال ۹۲ برآن شدیم که این طرح بزرگ را به مرحله عملیاتی برسانیم که در این راستا کلیه ظرفیت های موجود و تجربیات ارزنده را به کارگیری کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار برنامه ریزی ها را بر اساس ۶ رویکرد اصلی جلو بردیم که در انتهای کار این ۶ رویکرد به صدها زیرشاخه تبدیل شد و مجموعه ای عناوین مهم را پیش روی ما گذاشت،گفت:رویکرد خدماتی ، محرومیت زدایی ، اجتماعی، حمایتی ، رویکرد فرهنگی هنری تبلیغی، رویکرد علمی و پژوهشی ، رویکرد آموزشی تربیتی ، رویکرد توسعه زیر ساخت ها و رویکرد عمرانی از جمله محوریت کارها بود که خوشبختانه می توانیم بگوییم تاکنون به ۱۰۰ درصد اهداف در تحقق رویکردها موفق بودیم که البته لازمه ماندگاری موفق ادامه این حرکت ارزشمند در طی سالیان آینده است.

 

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به دستاوردهای کنگره بیان کرد: صحبت از دستاوردهای کنگره شهدای استان بسیار سخت است چراکه کنگره عظیم شهدای استان تاکنون بیش از هزاران دستاورد مهم در عرصه های مختلف در جامعه داشته است و این به دلیل وجود عنایات شهدا در این جریان عظیم بود.

 

وی افزود: ایجاد انسجام و هم افزایی بین همه مجموعه استان که از مسئولین ارشد دولتی و حکومتی تا کوچکترین گروه ها و افراد مردمی این وحدت را ایجاد کرد که هرکس به سهم خود در ایجاد انسجام مشارکت داشته باشد.

 

فرمانده سپاه روح الله گفت: یکی از اصل هایی که از ابتدای شروع کار کنگره به عنوان یک محور قرار گرفته تبیین نقش مردمی و حضور برای این اقدام مهم بود که خوشبختانه با تلاش های زیادی که در این خصوص اتفاق افتد کنگره شهدای استان مردمی ترین کنگره در استان تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از درس های مهمی که امروز از شهدا می توانیم داشته باشیم مردمی بودن آنها است و لذا در طول یک هزار برنامه فرهنگی استان وجهه مردمی بودن تقویت شد،افزود: یکی از مهمترین خدماتی که در ذیل کنگره برگزار شد و هنوز هم این خدمات ادامه دارد خدمات محرومیت زدایی بود که ویژگی ارائه این خدمات این است که برای اقشار مختلف هدایای شهدا به آنها در قالب محرومیت زدایی ارائه می شود.

 

کریمی ادامه داد: به طور مثال اگر نهضت مسکن سازی برای نیازمندان شکل گرفت هرکدام از این مسکن ها به نام متبرک یک شهید بود و یا اگر لوازم التحریر به دانش آموزان هدیه داده شد با عنوان هدایای یک شهید به دانش آموز ارائه شد که با این کار علاوه بر اینکه قشر مد نظر با شهید آشنا میشد سیره و وصیت نامه شهید برای افراد در ذهن ها ماندگار شدند و این به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت یک سال از برگزاری کنگره شهدای استان تمام خدماتی که در سطح استان انجام می شود متبرک به نام شهدا است ، گفت:طرح” هر خدمت یک شهید” به برکت کنگره شهدای استان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

 

فرمانده سپاه روح الله  افزود: در روز گذشته به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی تعداد ۶۲۰۰ بسته معیشتی به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه که هریک از بسته ها متبرک به نام یک شهید بودند در سطح شهر اراک توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی باب فعالیت های نوین و اثربخش فرهنگی و اجتماعی در استان را به خوبی باز کرد، گفت: قبل از برگزاری اجلاسیه اصلی یک هزار برنامه فرهنگی اثربخش برگزار شد که هدف این برنامه ها آشنایی اقشار مختلف مردم با شهدا بود که خوشبختانه به اهداف مورد نظر رسیدیم.

 

کریمی افزود: امروز بعد از گذشت یک سال از برگزاری باشکوه کنگره شهدای استان مرکزی یک هزار برنامه فرهنگی دیگر در طول این سال برگزار شد که محوریت شهدا و چهلمین سالگرد دفاع مقدس داشتند.

وی با بین اینکه کنگره شهدای استان مرکزی یک قرارگاه جامع فرهنگی ، اجتماعی است،گفت: امروز بعد از گذشت یک سال بیش از ۲ هزار نفر از فعالان و متخصصین فرهنگی و اجتماعی را گرد هم آورده و برای کارهای اثربخش سازماندهی کرده است

 

کریمی افزود: مهمترین چشم انداز برگزاری کنگره آشنایی مردم با راهبرد اصلی شهدا و رزمندگان بود و اگر بگوئیم راهبرد شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس این بود که کشور را از بحران ها نجات دادند امروز آشنایی مردم با این راهبرد و ادامه این مسیر توسط نسل جوان چشم انداز بزرگ کنگره است که با این کار علاوه براینکه سیره و اخلاق شهدا در جامعه همواره زنده می ماند جوانان نیز این سیره را به خوبی ادامه خواهند داد.

 

فرمانده سپاه روح الله تاکید کرد: امروز برای عبور از شرایط سخت که پیش روی ماست راهی جز بازگشت به سیره و رفتار شهدا نداریم.

 

وی خاطر نشان کرد:  سیره و رفتار شهدا در چهار کلمه ولایت ، اخلاص ، ایثار و مقاومت خلاصه می شود که اگر این چهار مولفه عملیاتی بشود قطعا شرایط شکوفاتر و بهتر خواهد شد.

طرح

انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره ، شهید ، شهدا ، بسیج ، امام ، فرهنگ

منبع :خبرگزاری دفاع مقدس

  • نویسنده : با شهید