سرنوشت شهادت «علی اکبر» در کربلای فاطمیون
سرنوشت شهادت «علی اکبر» در کربلای فاطمیون

دوست و همرزم شهید علیرضا اکبری می‌گوید: علیرضا سابقه‌ای دارد که می‌توان او را «طیب فاطمیون» نامید. عملکردش قبل از عضویت در فاطمیون و بعد از ورودش با هم متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری ایثار، شهید علیرضا اکبری، یکی از رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون است که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) راهی سوریه شده بود. او با نام جهادی «علی اکبر» فرمانده گروهان «ذوالفقار» فاطمیون و از رزمندگان مورد توجه سردار ابوحامد(فرمانده شهید فاطمیون) بود که بعد از چندین اعزام به سوریه نهایتاً در عملیات بصری الحریر و در سال ۹۴ به شهادت رسید. اما پیکر مطهر او مفقودالاثر بود تا اینکه نهایتاً پیکرش توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. شهید علی اکبری، اولین فرزند از یک خانواده هشت نفری بود که در ایران متولد شده بود. همرزم او معتقد است، شهادت مزد تحول علیرضا بعد از ورود به یگان فاطمیون است. او شهید را با عنوان «طیب فاطمیون» معرفی می‌کند و او را الگوی بسیاری از رزمندگان این لشکر می‌داند.

دانیال فاطمی، دوست و همرزم شهید علیرضا اکبری، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به زمان ورود شهید به لشکر فاطمیون می‌گوید: علیرضا اکبری از قدیمی‌های فاطمیون بود. ۲۴ فروردین   ۹۳اولین ورودش به منطقه با بچه‌های گروه ۱۵ فاطمیون بود. هم دوره‌ای بودیم. او یک سابقه‌ای دارد که می‌توان او را «طیب فاطمیون» نامید. عملکرد او قبل از عضویت در فاطمیون و بعد از ورود به فاطمیون با هم متفاوت است. تصمیمش بر تحول هم از نخستین زیارتش در سوریه آغاز شد. نزدیک یک سال در منطقه حضور داشت و نهایتا در عملیات بصری الحریر به شهادت رسید.

او به خصوصیات اخلاقی این شهید والامقام اشاره کرده و می‌گوید: یک آدم لوتی، به شدت شوخ طبع، جدی در کار و ورزشکار بود. بدنش همیشه آماده بود. چه از نظر نظم در همراه داشتن جلیقه و بی‌سیم نظامی و چه از نظر بدنی همیشه آماده بود. هر کسی نمی‌تواند در فاطمیون الگو شود. اما بچه‌ها علیرضا را در کار الگوی خودشان قرار داده بودند. یک تیمی را با خودش جمع کرده بود و همه جا با همین تیم می‌رفت. ابوحامد او را میان تازه واردان فاطمیون شناسایی کرده بود و می‌گفت این آدم بعدها فرد بزرگی خواهد شد. و شروع کرد کم کم به او کارهای مختلفی واگذار کرد تا ورزیده شود. فعالیت علیرضا در فاطمیون با اطلاعات-عملیات شروع شد. ابوحامد برایش برنامه‌های زیادی داشت.

همرزم شهید اکبری، سرنوشت شهید در نحوه شهادت را ترسیم کرده و می‌گوید: در فروردین ماه ۹۴ علیرضا راهی سوریه شد و قرار بود به یکی از عملیات‌ها در حلب یعنی در شمال سوریه برود و اصلا قرار نبود به جنوب سوریه برای شرکت در بصری‌الحریر برود. ولی چون در زمانی که قصد عزیمت به حلب را داشت ماشینی نبود که با آن برود و باید دو روزی را منتظر می‌ماند تا با بچه‌ها اعزام شود، پس تصمیم گرفت در عملیات بصری‌الحریر شرکت کند و بعد از دو روز راهی حلب بشود. ولی خب شهادتش در همین عملیات اتفاق افتاد.

او به شهدای عملیات بصرالحریر اشاره کرده و می‌گوید: بصری الحریر به نام کربلای فاطمیون معروف است و تعداد مفقودین این عملیات بالا بود. عملیات بصری الحریر نیمه شب آغاز می‌شود و تا حدود ۹ صبح، جریان مقاومت پیروز این عملیات بود. شهدای بسیاری هم در این عملیات مشارکت داشتند. کسانی همچون سید ابراهیم(شهید صدرزاده)، شهید فدائی و …حضور داشتند. اما بعد از ساعاتی ورق برمی‌گردد و نیروهای مقاومت در عملیات محاصره شدند و رزمندگان بسیاری به شهادت رسیدند. هادی کجباف و حسین بادپا هم در آنجا به شهادت رسیدند. علیرضا اکبری هم در این عملیات در فروردین ۹۴ شهید شد.

انتهای پیام/