آزادی قدس در وصیت نامه شهدای فشارکی
آزادی قدس در وصیت نامه شهدای فشارکی

در این نوشتار شمه ای درخصوص اندیشه سیاسی الهی راهبرد آزادی قدس و شهدای فشارکی و وصیت برخی از آنان درخصوص قدس شریف تبیین شده است .
دکترسیدجواد هاشمی فشارکی

در دوران دفاع مقدس هشت ساله ، شهدای والامقام با جهاد و نثار خون خود ، سبب آزادی مناطق تصرفی رژیم بعث عراق شدند و درگام دوم مدافعان حرم با نابودی داعش درعراق وسوریه ، اینک در کنار مرزهای فلسطین اشغالی اردو زده اند و در انتظار فرمان در پیش از زمان وعده ۲۵ ساله امام المسلمین مبنی بر اضمحلال رژیم صهیونیستی و ازدی قدس شریف هستند . و این بار ، این وعده امام راحل در حال تحقق است که “راه قدس از کربلا میگذرد.” : ( ما می خواهیم که قدس را نجات بدهیم، لکن بدون نجات کشور‏‎ ‎‏عراق از این حزب منحوس نمی توانیم. ما لبنان را از خود می دانیم،‏‎ ‎‏لکن مقدمۀ اینکه لبنان را ما نجات بدهیم این است که عراق را نجات‏‎ ‎ ‏بدهیم. ) اینک عراق از چنگال آمریکای جنایتکار تقریبا رها شده است . هنگامی که امام فرمود: جنگ ما فتح بیت المقدس را به دنبال خواهد داشت ، رزمندگان پشت لباس های خاکی شان نوشتند «کربلا کربلا ما داریم میاییم» …. لذا  شهدای دفاع مقدس در آرزوی قدس شریف بودند که پیش از ان بدیدار معبود شتافتند ، ولی در وصیت خود سفارشات لازم را کرده اند.

شهدای گرانقدر، براساس وسعت نگرش خود ، موضوعات مختلفی را به ما جاماندگان وصیت کرده اند،  یکی از موضوعات مورد تاکید آنان ، درخصوص قدس شریف بوده است . وصیت شهدای گرانقدر فشارکی درخصوص قدس چنین است:

  1. آماده باش که قدس انتظار است :
  • برادر عزیزم هرچند کوچکی ! خود را به ایمان مسلح کن که قدس در انتظار شماست (شهید منصور سوریان)
  1. شوریدن علیه اسرائیل و هموار کردن راه قدس :
  • دست در دست هم با وحدت آهنین خود با قدم‌های استوار برخیزید و امر جهاد خود را به جای آورید و از جنگ و شهادت نهراسید و بر شیطان‌های غرب و شرق و اسرائیل جنایتکار بشورید و دست این خون‌آشامان را از سر کشورهای اسلامی کوتاه کنید و راه را برای رسیدن به زمین مقدس کربلا و قدس عزیز هموار سازید. (شهید رضا احمدی فشارکی)
  1. آرزوی فتح قدس :
  • ما جوانان میهن اسلامی آرزوی دیدار کربلای حسین (ع) و آرزوی فتح کربلا و قدس را می‌کردیم، اما آرزوی پیوستن به حق تاب و توانی برای ما نگذارد (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  1. آرزوی خواندن نماز در قدس :
  • من آزوی داشتم که بروم و نمازم را در قدس عزیز بخوانم و شهید بشوم، اما خداوند خواست و من زودتر به سعادت رسیدم ( شهید علی محمد مطلبی فشارکی)

جامعه اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی (وصلت‌های درجه یک صورت گرفته) نیز همپای ملت مسلمان ایران در پشتیبانی از دفاع مقدس برخواستند و از میان جامعه فشارکی‌ها ، تا کنون تعداد ۶۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند. از این تعداد دو نفر خانم (مادربزرگ و نوه وی ) بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند. محدوده سنی شهدای فشارکی، بین ۱۰ سال الی ۶۲ سال و محدوده سنی شهدای رزمنده، بین ۱۴ سال الی ۵۲ سال بوده است که هشت تن از آن‌ها بعد از ۸ الی ۳۴ سال انتظار، پیکر‌های مطهرشان بازگشته و تدفین شده و دو تن دیگر نیزهمچنان بی‌مزار مانده‌اند ؛ همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم است .

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، ۱۳۹۷، ص ۱۰۵