گزارش مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه مشق عشق یادواره شهدای دانش آموز
گزارش مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه مشق عشق یادواره شهدای دانش آموز

  بسم الله الرحمن الرحیم وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹   گزارش مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه مشق […]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾

(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹

 

گزارش مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه مشق عشق یادواره شهدای دانش آموز

مسابقه مشق عشق یادواره شهدای دانش اموز از طرف پژوهش سرای اشراق ودر سطح شهر تهران برگزار گردید و تعداد ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال گردید . از برگزیدگان در همایشی با حضور سردار دکتر بهشتی و دکتر فشارکی  در دهه فجر( ۱۵ بهمن )تقدیر به عمل آمد .

گزیده ای  از سخنرانی سردار بهشتی

از بزرگمردان عرصه انقلاب و جنگ تحمیلی به شرح زیر می باشد .

ایشان به نقش پررنگ جوانان و نوجوانان در پیروزی انقلاب اشاره نمودند و این حرکت عظیم را نشانه آزادی خواهی ،عدالت خواهی و اسلامیت ملت دانستند و رهبری امام (ره)و اعتماد و پیروی تمام و کمال مردم به ایشان را از عوامل مهم این پیروزی دانستند .

ایشان فرمودند انقلاب اسلامی ایران که جوانان پایه های اصلی شکل گیری آن بودند از جنس بیداری اسلامی بود که منافع مستکبران شرق و غرب عالم را تهدید نمود .

حضور پررنگ جوانان و نوجوانان انقلابی در عرصه جنگ تحمیلی نیز بخوبی دیده می شد .جوانانی که بدون داشتن تسلیحات مناسب و کافی  نظامی  و در سختترین شرایط جنگیدند .نوجوانانی که در سن شناسنامه ای خود دست می بردند تا بتوانند در جبهه حضور یابند .

نهال انقلاب با خون جوانان در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی  بارور شد و ثمرات ارزشمند ان را هم اکنون می بینیم.تقویت روحیه استکبار ستیزی، خود باوری و اعتماد به نفس در جوانان ما باعث شده تا هم اکنون شاهد پیشرفت های همه جانبه در کشورمان باشیم .پیشرفت های علمی ،نظامی در سطح بالا  برای کشوری که حدود ۴۰ سال پیش کشوری وابسته و ضعیف بود و هم اکنون در جایگاهی قرار گرفته است که ابرقدرت های جهان جرات حمله نظامی را به خاک این مرز و بوم به خود نمی دهند .

جوانان ما باید بدانند که فشارهای مداوم و نقشه های پلید مستکبران برای به سلطه درآوردن این مرزو بوم هنوز ادامه دارد و جوانان و نوجوانان ما باید با حفظ روحیه اسلامی و انقلابی ، اعتماد به نفس و توکل به باریتعالی از دستاوردهای انقلاب بزرگ اسلامی حفاظت نمایند .و باید بدانند راهی طولانی و پر فراز و نشیب برای حفظ و سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی پیش رو دارند .

ایشان در پایان سخنرانی شان انجام این گونه مراسمات که دانش آموزان را با ارزش های انقلاب،دفاع مقدس و منش شهدا آشنا می کند و الگو سازی از آنان را تحسین  و ایرانی همواره سرافراز را آرزو نمودند .

همچنین دکتر سید جواد هاشمی فشارکی نیز در خصوص نقش دانش آموزان در زمان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس سخنرانی داشتند.

این مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی پایان پذیرفت

.