میلاد امام مهدی (عج) آخرین ذخیره الهی ، مبشر نابودی نظام ظالم سلطه گران جهانی و تشکیل حکومت عدالت گستر جهانی می باشد !
میلاد امام مهدی (عج) آخرین ذخیره الهی ، مبشر نابودی نظام ظالم سلطه گران جهانی و تشکیل حکومت عدالت گستر جهانی می باشد !

مراسم جشن سالروز میلاد امام مهدی (عج) در مسجد جامع جعفریه تهران نو بعد از نماز مغرب و عشار در تاریخ ۱۷ اسفند  ۱۴٠۱ برگزار شد . سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود . سپس مولودی خوانی انجام شد و از تعدادی نوجوانان تجلیل بعمل آمد .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک امام مهدی (عج) درخصوص امام مهدی (عج) بیان داشت : یکی از بزرگترین اعیاد شعیان میلاد اخرین امام معصوم بوده ، که مبشر حکومت جهانی عدالت گستر می باشد . لذا شبش را اداب شبهای احیای و روزش نیز روزه و دعاهای زیادی نقل شده است . لذا همه اولیاالله و شیعیان گذشته و حال بسیار شاد و مسرورند وبا شادبودن انان ما نیز شادیم ، لذا با اذین بندی و چراغانی به استقبال این روز میرویم . لکن نبایستی فقط سرگرم چراغانی دیدن شود . میلاد امام عصر، امام حاضر و ناظر ویاور ماست  ، میلاد آخرین ذخیره الهی  بهمراه خبرهایی مقرر است در جهان ایجاد کند و جز اسرار و فلسفه انتظار می باشد .

* ایشان در خصوص علت غیبت امام مهدی (عج) بیان داشت : بعد از رحلت پیامبر (ص) با بدعت ثقیه استمرار حکمرانی حامعه اسلامی به انحراف رفت و غاصبانی برجامعه حکمرانی کردند و برای استمرار حکومت غاصبانه خویش امامان معصوم را مسموم و یا به طرق دیگر به شهادت رساندند و در زمان امام عسکری وضعیت محدودیت و حصر امام سخت ترشد و بیم اسیب رساندن بر امام مهدی (عج ) نیز وجود داشت ، لکن تقدیر خداوند بر حفظ  ذخیره الهی برای تحقق وعده الهی مبنی بر وظیفه فتح عالم و برقراری عدالت اجتماعی در کل عالم و اینکه ” روزی مستضعفین و مومنان زمین را وارثان و حاکمان زمین خواهد کرد “(قصص/۵) لذا آن حضرت از نظرها تا روز موعود پنهان شدند .

* وی در خصوص دعا برای ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت : خداوند براساس ایه ۸۶ سوره هود می فرماید : . بَقِیه اللَّهِ خَیرٌ لَکمْ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ ؛  «ذخیره خدا برای شما بهتر است اگر مؤمن باشید ».و درحدیث نبوی با فضیلت ترین اعمال امت من انتظار فرج است . و اینکه ایا فقط باید منتظر بود و فقط دعا کرد ؟  ایا فقط دعای سلامتی و دعای ظهور حضرت و خواندن دعای ندبه و دعای عهد جز منتظران حضرت قرار میگیریم ؟ از ۸ ربیع سال ۲۶۰  ( امام ۵ ساله ) تا ۸ ربیع ۱۴۴۴ ، ۱۱۸۴ سال ، امام مهدی ، امامت دارند و منتظر ظهورند . طی ۱۲ قرن حدود ۳۶- ۳۷ نسل پیش از ما دعا کرده اند ولی چرا ایشان ظهور نکرده اند ؟ در دین اسلام هیچ کجا گفته نشده برای رفع بیماری ، در آمد ، شغل ، ازدواج ، خرید خانه و …. تنها دعا کافیست . در مورد ظهور نیز تنها کافی نیست . و نیاز به تلاش برای فراهم سازی مقدمات ظهور می باشد .

* ایشان در خصوص وظیفه شیعیان منتظرعصر حاضر در قبال ان حضرت گفت : ما در دعای عهد ، عهد می بندیم که از مددکاران و دفاع کنندگان حضرت باشیم . اللهم اجعلنی من انصاره واعوانه . نیاز به تدبر هست که وقتی حضور حضرت را نمی توانیم درک کنیم ، دفاع از چه چیز حضرت کنیم ؟ و دفاع ما شامل چه می باشد و چطور می توانیم مددکار وی باشیم ؟ ما بایستی زمینه های دفاع و مدد کردن از امام زمانی که منتظر ظهور می باشد ، را احصا کرده و عمل کنیم ، تا جز متعهدان وی باشیم .

* وی در خصوص جمهوری اسلامی ، پرچمداری مهدویت بیان داشت : تنها کشور پرچمداری مهدویت امروز جمهوری اسلامی ایران است ، که به ترویج مهدویت اهتمام دارد و هم با دشمنان مهدویت ( امریکا و صهیونیست و وهابیون ) عملا در جدال با دجال می باشد . لذا ما موظف هستیم علیرغم وجود ضعفهایی از این کشور پایگاه مهدویت حمایت تمام قد نماییم .

* ایشان در خصوص رهبر انقلاب بزرگترین پرچمدار مهدویت بیان داشت : امام زمان(علیه السلام) برای شرایط غیبت فرموده اند : أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها إِلى رُواةِ حَدیثِنا، فَإِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَأَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ / امّا در رویدادهاى زمانه، به راویان حدیث ما (علما) رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم. فقیه جامع‌الشرایط در عصر غیبت حضرت مهدی (عج) بر جامعه اسلامی ولایت دارد، همان‌گونه که حضرت رسول الله (ص) و سایر ائمه معصومین (ع) ولایت داشته ودارد و امروز بزرگ شخصیت پرچمدار و ندای مهدویت ، و بزگترین دشمنان دجال و بزرگترین منکر زمان یعنی شیطان بزرگ و اسراییل و همچنین منافقین بسیار وجیه المنظر دشمنان خطرناک امروز ضد اسلام می باشد . فلذا حمایت و پیروی ما از رهبر انقلاب ، حمایت از امام زمان (عج) می باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : میلاد امام مهدی (عج) آخرین ذخیره الهی ، مبشر نابودی نظام ظالم سلطه گران جهانی و تشکیل حکومت عدالت گستر جهانی می باشد ! و رسالت ما زمینه سازی اذهان مردم نسبت به وعده الهی بر قیام امام مهدی (عج) و برقراری حکومت جهانی مهدوی ، با مهیاسازی زیر ساختی شهر ها ، کشور ما و دنیا بوده و هدف گام دوم زمینه سازی ظهور عظمای ولایت بوده و ما بایستی اهداف انقلاب و راهبردهای گام دوم انقلاب پیاده سازی نماییم ، تا تمدن نوین اسلامی شکل گیرد .