رسالت آموزش و پرورش ، تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است !
رسالت آموزش و پرورش ، تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است !

جلسه مدیر و معاونین اداره آموزش و پرورش شهر فردوس ، بمناسبت روز جوان در اطاق جلسات این اداره ، با حضور آقای مهندس رحیمی رئیس اداره آموزش و پرورش ، مهندس مهجور مسئول سازمان بسیج مهندسین فردوس ، با سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع « تربیت محصل مومن انقلابی در گام دوم انقلاب و رسالت مدیران » در ۱۴ اسفند ۱۴٠۱ برگزار شد و در انتها از پنج تن از مدیران موفق و نمونه آموزش وپرورش فردوس تقدیر بعمل آمد.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)  و روز جوان به همه جوانان عزیز کشور ، بخصوص مدیران جوان حاضر و تشکر از زحمات آنان درخصوص شهدای فرهنگی و دانش آموزان شهید  اظهار داشت : یاد شهدای دانش آموز و بخصوص معلمان شهید را گرامی داشته و تلاش ما باید جبران خلا اینان که بصورت فیزیکی حضور ندارند تا جامعه از تلاش مخلصانه انان برخوردار شود ، را جبران کند. و این دینی است که برگردن همه مدیران و معلمان است . که لازم است ؛ ضمن عمل به وصایای شهدا ؛ فرهنگ ایثار و مقاومت در میان نسل جاری و آتی دانش اموزان ارتقا یابد .

* ایشان در خصوص وظایف اداره آموزش و پرورش اظهار داشت : همانطور که میدانید و اهتمام دارید شما عزیزان مسئولیت آموزش کودکان و نوجوانان و همچنین پرورش استعدادهای علمی و اجرایی مورد نیاز جامعه انقلابی ایران اسلامی را بعهده دارند .

* وی در خصوص انواع مدیران آموزش و پرورش گفت : مدیران براساس تعهد کاری و عملکرد به پنج دسته تقسیم میشوند : مدیران خائن : که بر خلاف اهداف انقلاب و شهدای عزیز و وصیت امام عمل می کنند ، و سند۲۰۳۰  این خیانت بزرگ  را در ترویج ضد اخلاقیات ، بی دینی و  ضددینی دنبال میکردند و سبب دلزدگی ،یاس و منزجر شدن دانش آموزان میشوند ، اینان بد عقوبتی خواهند داشت . این گروه گرچه اندکند ولی بسیار خطرناکند ، که بعضا تحلیلهای غلط آنان را در دلدادگی به غرب را مشاهده می کنیم . این تفکر حتی یک مورد آن نیز شایسته این مسولیت نیست و بایستی یا اصلاح گردند ویا سکان دار نباشند . دسته دیگر مدیران ُمطَفِّف  : مدیرانی که کم کاری ( درکمیت و کیفیت کار ) دارند ، و خداوند می فرماید ” وای برکم فروشان !” که حساب و کتابش در قیامت سخت خواهد بود . این گروه لازم است  ، تجدید رویه کنند تا عاقبت بخیر شوند. دسته دیگر مدیران وظیفه مدار ند که  از لحاظ کمی و کیفی به وظیفه کاری خود درست وکامل عمل میکنند !  گرچه وجدانش اسوده است ولی اندوخته چندانی برای اخرت ندارند . و لازم است تدبر و تجدید نظر کنند .دسته چهارم مدیران رسالت مدار هستند ، که علاوه بر عمل به وظیفه کاری ، به رسالت پرورش دانش آموز صالح متعهد اهتمام دارند ! این دسته مشمول سخن امام خمینی هستند که فرمود معلمی شغل انبیاست ! ،اسودگی وجدان ؛ در سرای دیگر ماجورند . سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، راهکارهای مقدور ، ارتقای علمی ، تحکیم فضایل اخلاقی در محیط‌های تربیتی ، استحکام خانواده ، …. تبیین کرده که لازم مورد اهتمام جدی قرار گیرد . دسته پنجم مدیران ایثارگر هستند . که علاوه بروظیفه و رسالت مداری ، بیش از وقت اداری و وظیفه کاری عاشقانه و ایثارگرانه اهتمام دارند . علاوه بر اسودگی وجدان ؛ و ماجوربودن ؛ از جایگاه والایی برخوردارند .

* ایشان در خصوص سیاست مواجهه با انواع مدیران بیان داشت : قطعا مدیران خائن و مدیران ُمطَفِّف در میان شما افراد متعهد وجود ندارد . لکن از مدیران رسالت مدار و مدیران ایثارگر وجود دارد که بایستی از انان تقدیر و بعنوان اسوه معرفی شوند . تا این روحیه تعمیم داده شود ،و انبوهی از دانش آموزان مومن انقلابی برای اینده  کشور پرورش یافته وتحویل جامعه گردند و در گام دوم انقلاب از سازندگان تمدن نوین اسلامی باشند .

* ایشان در خصوص  جهادتبیین از وظایف اولویت دار  فرهنگیان متعهد گفت : از انجا که جهاد تبیین ، نوعی از جهاد فی سبیل الله در برابر تهدیدات دشمن  ، فریضه ، امر قطعی ، جهاد عینی ، یک اقدام فوری ، جدی ،و جهاد عظیم روزگار می باشد ، فرهنگیان مومن انقلابی سرباز جهاد تبیین بوده و در شیوه جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب ، دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف کشور را تبیین میکند، با جهاد تبیین دفاعی در خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن کوشا بوده و با جهاد تبیین پیش گیرانه ، جامعه را برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن آماده میکند ؛ و با جهاد تبیین پیش دستانه ، حمله تبیینی قبل از تهاجم قریب‌الوقوع دشمن را دنبال میکند و با جهاد تبیین زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) ، راهبردهای گام دوم انقلاب را پیاده سازی کرده ودر جهت تعجیل در فرج اقدام عملی دارد .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص فرهنگیان مومن انقلابی ، پیاده ساز راهبردهای گام دوم انقلاب چنین گفت : راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم بوده و لازم است سرلوحه امور همه فرهنگیان عزیز جوان مومن انقلابی در بخش های مختلف باشد و تلاشگر جهاد علمی ، تلاشگر ارتقای معنویت و اخلاق درمحیط خویش و جامعه ، مروج اقتصاد مقاومتی ، گسترش دهنده عدالت در بخش های مختلف جامعه ، مبارز در مواجهه با فساد در هر زمینه و هر سطحی ، صیانت کننده از استقلال و ازادی دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ، حفظ و صیانت از عزت ملی ، دارای مرزبندی مشخص با برنامه های دشمن ، عامل ومروج سبک زندگی اسلامی در عرصه های فردی و محیط زندگی و کار و جامعه ،  مبارزه کننده با سبک زندگی غربی درنمادها و اشکال و وسایل و لوازم زندگی ، منتظر و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) می باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : براساس بیانیه گام دوم انقلاب میتوان گفت ، رسالت آموزش و پرورش ، تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است ! و با اهتمام شما عزیزان یقینا تحقق پذیر بوده و آینده را کشور را تضمین می سازد . و ان شالله در گام دوم انقلاب از سازندگان تمدن نوین اسلامی خواهند بود .