الگوی کاظمی ، مشکل گشای مشکلات کشور در شداید بوده ، و با عمل به جهاد تبیین رهبری در میدان جنگ نرم و سخت دشمنان ، چراغ عبور از پیچ تاریخی کشور می باشد !
الگوی کاظمی ، مشکل گشای مشکلات کشور در شداید بوده ، و با عمل به جهاد تبیین رهبری در میدان جنگ نرم و سخت دشمنان ، چراغ عبور از پیچ تاریخی کشور می باشد !

مراسم عزاداری شام غربیان سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در مسجد جامع جعفریه تهران نو در بعد از نماز مغرب و عشار در تاریخ ۷ بهمن ۱۴٠۱ برگزار شد و سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع رسالت کاظمی بود . سپس مداحی و عزاداری اقامه شد .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت شهادت امام موسی ابن جعفر (ع)  درخصوص امام موسی کاظم (ع) خورشید محبوس بیان داشت : آن امام بعد از دوران جهاد علمی امام جعفر صادق (ع) و ایجاد فقه جعفری ، در ۲۰ سالگی به امامت رسیده و ۳۵ سال امامت داشتند ، در حالیکه خلافت عباسی قدرت یافته و بی مهابا بر آن امام محدودیتها و شرایط سختی را بوجود آورده و نهایتا حدود ۷ تا ۱۰ ان خورشید تابان را به زندان افکند . و در ۵۵ سالگی با سم وی را به شهادت رساندند .

* ایشان در خصوص تقیه در فتنه حاکم عباسی اظهار داشت : حاکم جایر عباسی دست به قتل سادات زد و امام کاظم (ع) شیعیان را به تقیه سفارش ‌دادند ؛ تا نسل سادات بقا یابند .

* وی در خصوص اسوه و الگوی شیعیان گفت : همه ایمه هدی بدلیل اتصال به خزانه نبوی ، انسان کامل بوده و گفتار و رفتارشان اسوه و الگو بوده و همه افعال انان درس آموز می باشد . کاظم بودن ، درخویشتنداری در هنگام خشم ، شکیبایی در برابر رفتار ستمگران و مشکلات زمان ، صبوری و تحمل زندان در طول ۷ تا ۱۰ سال در زندگی فردی و اجتماعی ،ظلم ستیزی ومبارزه باظالم، متصف به کمالات اخلاقی و مروج عملی بودن و …. از صفات ایشان میباشد .

* ایشان در خصوص سازمان وکالت الگوی نمایندگان ولی فقیه بیان داشت : امام کاظم(ع) برای ارتباط دوسویه با شیعیان سازمان وکالتی را که در زمان امام صادق(ع) پایه‌گذاری شده بود، را حفظ وگسترش داد. و به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام ولایت فقیه ، این مهم با الگو گیری در استانها و نهادها با حضور نمایندگان ولی فقیه شکل گرفته است .

* وی در خصوص مناظره های علمی و کرسی های نظریه پردازی اظهار داشت : امام مناظره و گفتگوهای علمی برای تبیین حقایق اسلام ناب و روشنگری تشکیل میدادند و این موضوع با طرح کرسی های نظریه پردازی از سوی رهبر انقلاب برای ایجاد جهاد علمی تاکید شده است . امام همچنین برای مشروعیت‌زدایی از خلافت غاصب و نامشروع در مناظره و گفتگو با خلفای عباسی و دیگران تلاش می‌کردند .

* ایشان در خصوص تهدید به فرصت در زندان گفت : امام محدویت های زندان ؛ را به فرصت مبدل کردند و به عبادت و خود سازی  پرداختند و درس عبودیت و بندگی درهرشرایطی را داشتند .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص اقدام عملی در تهی از منکر چنین تبیین کرد :  امام هنگام عبور از کوچه‌های بغداد ، صدای پایکوبی و آواز شنیدند ، از خادم خانه سوال کردند ؛ صاحب این خانه آزاد است یا بنده؟ گفت: این خانه است، فرد آزاد است. امام فرمود: بله، آزاد است، اگر بنده می بود که این سر و صداها از خانه‌اش بلند نبود. لذا موضوع به گوش آن فرد رسید و وی متحول شد .

* ایشان در خصوص تربیت نسل صالح اظهار داشت : در حالیکه عباسیان در حال نسل کشی سادات بودند ، امام (ع) با چند ازدواج صاحب ۳۷ فرزند دختر و پسر شدند که مانع این هدف شوم شدند. از نسل پاک ایشان فرزندان صالحی بودند امدند . مانند امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و احمد و محمدبن موسی ( شاه چراغ ) و برخی دیگر امامزادگان که ملجا برای درمندگان می باشند. و ازنسل های بعدی تحولات علمی و سیاسی توسط ساداتی رقم خورد و سید رضی وسید مرتضی و حضرت امام خمینی محصول این تدبیر امام معصوم می باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : امام موسی کاظم (ع) خورشیدی نورانی بود که گرگها ، برای ممانعت از تابش نور ، وی را محبوس کردند ولی نور خدا نه تنها خاموش نشد ، بلکه جاودان شد و سیره آنان الگویی برای همگان می باشد . الگوی کاظمی ، مشکل گشای مشکلات کشور در شداید بوده ، و با عمل به جهاد تبیین رهبری در میدان جنگ نرم و سخت دشمنان ، چراغ عبور از پیچ تاریخی کشور می باشد !