جایزه آل احمد لازم است با حمایت ویژه در بخش مستندنگاری ، تضمین کننده تحقق اهداف گام دوم انقلاب در افق جهانی باشد !
جایزه آل احمد لازم است با حمایت ویژه در بخش مستندنگاری ، تضمین کننده تحقق اهداف گام دوم انقلاب در افق جهانی باشد !

مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شامگاه شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‏‏‏ ‏، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از نویسندگان و اصحاب قلم و با تقدیر و با معرفی برگزیدگان این جایزه ادبی در تالار وحدت برگزار شد.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص این جشنواره به خبرگزاری جام جم  گفت : این جشنواره از دستاوردهای انقلاب اسلامی با رویکردی رسالت محور بوده که هم نکوداشت یاد خود جلال ال احمد بوده و هم تشویق علاقمندان بوده و هم فرهنگ سازی در توجه بیشتر به امور ادبی فاخر را معطوف میدارد.

* ایشان همچنین اظهار داشت : این جایزه ادبی یک رویداد مهم فرهنگی است که به منظور نشر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و با هدف اعتلا و شکوفایی فرهنگ ایران اسلامی  به آثار ادبی منتشر شده در بخش های نقد ادبی ، مستندنگاری ، داستان کوتاه و بخش رمان اعطا شد .

* وی گفت : در بند هفت بیانیه گام دوم انقلاب به تلاش و جهاد علمی و پژوهشی تاکید شده است . که در بخش مستندنگاری جایزه ال احمد می تواند منشا تحول واقع شده و لازم است با حمایت ویژه جشنواره  تضمین کننده گام دوم انقلاب در افق جهانی باشد .

* ایشان اظهار داشت : مرحوم جلال آل احمد نویسنده مشهور ایرانی ، ویکی از روشنفکران انقلابی معاصر بوده ، که آثار وی بخصوص غربزدگی ،در آن دوران سخت غربگرایی پیش از انقلاب نقش بسزایی در شناخت مسیر برخی از جوانان داشته است .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در انتها بیان داشت : بنده گرچه تعدادی اثار تالیفی دارم ولی تاکنون به جشنواره ارسال نکرده ام و احتمالا در سال اتی اقدام خواهد شد .

وزیر فرهنگ در اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد مطرح کرد: جلال آل احمد پاسدار صیانت از مرزهای تمدن ایرانی اسلامی است/ جشنواره‌های فجر اوج فرهیختگی جوانان ایرانی را نمایان می کند .