خط شکنی در میدان مین های تهاجم فرهنگی و ریل گذاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، رسالت زمانه جاماندگان شهادت از گردان شهادت می باشد !
خط شکنی در میدان مین های تهاجم فرهنگی و ریل گذاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، رسالت زمانه جاماندگان شهادت از گردان شهادت می باشد !

هشتمین یادواره شهدای گردان شهادت لشکر ۲۷ محمد رسول الله در شامگاه ۲٠ بهمن ۱۴٠۱ در فرهنگسرای بهمن برگزار شد . دکتر سید جواد هاشمی فشارکی درخصوص رسالت ما در قبال شهدا گفت :

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تشکر از زحمات عزیزان متولی یادواره شهدا در خصوص رسالت ما در برابر شهدا گفت: بعد از تشیع و شرکت در مجلس مراسم بزرگداشت یاد و ذکر شهید و شهادت نخستین رسالت ماست ؛ که دارای فضیلت بوده و اعمالمان را بدان متبرک می کنیم . که به بیان رهبر انقلاب ؛ ” امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست .”

ایشان درخصوص دومین رسالت عمومی گفت : توسل به شهدا که امامزادگان عشق و شهادتند ؛ که بیان امام خمینی “شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است .” و توسل به شهدا برای حاجت روایی بخصوص در بن بستهای امور زندگی و شفاعت از آنان کردن ؛ که این یک تجارت نیکوست .

دکتر هاشمی فشارکی بیان داشت : عمل به وصیت شهدا بهترین شیوه گرامی‌داشت مقام و راه آن‌ها است . عمل به وصایای شهدا ؛ تکلیف همه مخاطبان شهدا می باشد و براساس حقی که برگردن ما دارند بایستی بدان عمل نماییم والا در سرای دیگر شرمنده خواهیم بود .

ایشان درخصوص چهارمین رسالت عمومی گفت : با توجه به تهدیدات دشمنان حفظ و ترویج فرهنگ ایثار یک ضرورت اساسی و تاثیر گذار در خنثی کردن فتنه دشمنان می باشد . لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ؛ وظیفه عمومی بوده و بخصوص تکلیف افراد مومن انقلابی پرورش جوانان انقلابی با شخصیت شهدایی زندگی کردن می باشد . لذا فرهنگ ایثار و مقاومت بایستی درجامعه فراگیر گردد ، تا آینده درخشان کشور را بیمه نماید !

وی درخصوص پنجمین رسالت عمومی گفت :همراهی با انقلاب و نظام بودن و عدم نق زدن و عدم تضعیف انقلاب کردن از تکالیف شرایط حساس زمان حاضر در عمل به وصایای شهدا می باشد، و هر از گاهی بازگشت پیکر شهدا چنین یاداوری است برای ما که راه را بر ما بنمایاند .

ایشان درخصوص ششمین رسالت عمومی گفت :جهاد تبیین در برابر تهدیدات انحراف و تحریف دشمنان ، که یک تکلیف عینی است و همه افراد بالغ و سالم مکلف هستند ؛ حقایق اسلام و انقلاب و دستاوردهای انقلاب را تبلیغ کرده و مطالب منفی منتشره از سوی دشمن که بدنبال شبه پراکنی و ایجاد یاس و رویگردانی می باشد ؛ را خنثی سازیم .

وی درخصوص رسالت غایی اظهار داشت : علاوه برای دعای تعجیل در ظهور امام مهدی (عج) ؛ زمینه سازی ظهور می باشد ؛ که ما مکلف بدان بوده و راه نجات دنیا از ظلم و جور گسترده فعلی بدان است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی درپایان گفت : خط شکنی در میدان مین های تهاجم فرهنگی و ریل گذاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، رسالت زمانه جاماندگان شهادت از گردان شهادت می باشد !

در این یادواره به منظور پاسداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام شهدای گردان شهادت لشکر ۲۷ محمد رسول الله و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سرلشکر احمد کاظمی، در فرهنگسرای بهمن برگزار شد ؛ خانواده‌های معظم شهدا به ویژه شهدای عملیات کربلای پنج و کربلای هشت، فرماندهان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مردم شهیدپرور حضور داشتند .

خاطره‌گویی با موضوع عملیات کربلای پنج، اجرای سرود دانش‌آموزی، نمایش دفاع مقدس، نقالی و پرده‌خوانی، مداحی مداحان اهل بیت(ع)  شعرخوانی در کنار آیین تکریم خانواده شهدا و تقدیر از رزمندگان ایثارگر این گردان بخش‌های اصلی این یادواره بود  ، که با محوریت فرمانده گردان شهادت ، حاج مجید صبری تدارک دیده شده بود .