رسالت دانشگاه آزاد اسلامی ، تولید علم و پرورش متخصصان متعهد درگام دوم انقلاب اسلامی برای تامین نیازهای فعلی و آینده جامعه اسلامی است !
رسالت دانشگاه آزاد اسلامی ، تولید علم و پرورش متخصصان متعهد درگام دوم انقلاب اسلامی برای تامین نیازهای فعلی و آینده جامعه اسلامی است !

نشست مدیران ، اساتید ،کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی ماهشهر ، در بعد از ظهر ۱۰ دی ۱۴۰۱ در تالار جلسات دانشگاه برگزار شد . سخنران این مراسم اقای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود . پیش از مراسم ، نمازجماعت ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزارشد و پس آن غبار روبی و عطرافشانی دو مزار شهید گمنام دانشگاه آزاد برگزار شد .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن گرامیداشت یاد و راه شهدا بخصوص شهید سلیمانی درخصوص ممانعت دشمنان از پیروزی انقلاب و حیات آن بیان داشت : غرب و شرق در تلاش بودند که انقلاب اسلامی پیروز نشود ، ولی تقدیر الهی برتحقق آن بود ، و در طول ۴۴ سال نیز همه همه گونه تهدید و تحریم و فشار را وارد کردند ، موفق نشدند ، با لشکر تحریف و انحراف بدنبال استحاله ملت و سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می باشد ، جهادتبیینی که سال ۱۴۰۰ در این شرایط حساس اعلام کردند، کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می باشد .

* ایشان درخصوص وضعیت علم و دانشگاه در پیش از انقلاب  اظهار داشت : دانشگاهها از لحاظ علمی نه تنها تولید نافع نداشتند ، بلکه حتی مترجم  خوبی از علوم وارداتی نبودند . وضعیت عقب افتادگی شرم اور علمی داشتند . فضای دانشگاه نیز بشدت پلیسی و خفقان آور بود ، بنحویی که بشدت با اظهار نظر کوچکی برخورد می شد و اوج فاجعه نیز در سیزدهم آبان ۱۳۵۷ و در روزهای اوج‌ گیری انقلاب اسلامی ده ها نفر از دانش ‌آموزانی که برای تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، توسط مأموران حکومت پهلوی به شهادت رسیدند.

* این استاد دانشگاه درخصوص وضعیت علم و دانشگاه در بعد از انقلاب  بیان داشت : در پیش از انقلاب اسلامی آمار تولیدات علمی بسیار اندک بود ولی آمار تولیدات علمی ایران بعد از انقلاب چندین برابر رشد پیدا کرد و ایران رتبه اول علمی (تعداد مقالات) در منطقه و رتبه شانزدهم را در جهان حائز گردیده است . و پژوهشگران ایران اسلامی در رتبه نخست انتشار مقالات علمی هستند . تعداد دانشگاه‌های کشور از ۱۵ واحد دانشگاهی به بیش از ۲۶۴۰ واحد رسیده است. رشد کمی دانشجویان کشور از ۱۵۵هزار نفر پیش از انقلاب به بیش از چهار میلیون و دویست هزار نفر رسیده است وهمچنین افزایش ۱۰برابری تعداد هیات علمی دانشگاهها و فضای ازاد علمی و فعالیتهای سیاسی اجتماعی بسیار حایز اهمیت است . و به تعبیر رهبر انقلاب یک رستاخیز علمی در کشور بوجود آمده است .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص علت کشاندن آشوبها به مراکز آموزشی گفت : دشمنان با سو استفاده از احساسات جوانان محصل و دانشجو بدنبال ضربه به سیر صعودی علم و انحراف در رشد علمی در مراکز علمی بوده و در نهایت بدنبال تضعیف نظام اسلامی و ایران مقتدر می باشند .

* وی درخصوص علم و پژوهش در گام دوم انقلاب  بیان داشت : براساس توصیه های گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ صادر کرده اند ، جهاد علمی نخستین راهبرد کشور در گام دوم انقلاب است که بایستی توسط اساتید و دانشجویان و مراکز پژوهشی تلاش و جهاد علم نافع و پژوهش های موررد نیاز کشور مورد توجه اساسی قرار گیرد ، تا کشورمان قلل علمی جهان را درگام دوم انقلاب فتح نموده و بعنوان مرجع برتر جهان قرار گیرد .

* وی درخصوص برچیده شدن فتنه ۸۸ با بصیرت مردمی بیان داشت : بدنبال فتنه و آشوبی که هشت ماه کشور را در سال ۱۳۸۸ به بهانه دروغی بنام تقلب در انتخابات فرا گرفت و به حرمت شکنی مقدسات منتهی شد ، تظاهرات و راهپیمایی های باشکوه خودجوش مردم بصیر و در صحنه در سراسر کشور در ۹ دی ۱۳۸۸ انجام گردید.و این موج عظیم دهها ملیونی سبب پایان یافتن فتنه هشت ماهه گردید . فتنه ۸۸  علیرغم خسارتهای سنگین وارده وبخصوص ریزشهای صورت گرفته ، با حماسه ۹ دی ، انقلاب و نظام واکسینه شد و برکات زیادی را بهمراه آورده است .

* ایشان در خصوص رسالت ما در جهاد تبیین بیان داشت بایستی بصورت جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب و دستاوردهای آن روشنگری کرد، وبا جهادتبیین دفاعی در برابر تهدیدات گوناگون دشمن مصون سازی کرد و با جهاد تبیین پیش دستانه آمادگی های لازم را قبل تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی و جنگ روایتهای جدید دشمن بکار برد ، تا اساسا امکان بروز آن در جامعه میسر نشود .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:    امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام و خون شهدای ایران و محور مقاومت هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی ، تولید علم و پرورش متخصصان متعهد درگام دوم انقلاب اسلامی برای تامین نیازهای فعلی و آینده جامعه اسلامی است !

*************

لازم به یاد آوری است ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده است. در حال حاضر ۴۰۰۰ دانشجو و ۱۴۳ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند. بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون ۲۷۲۶ مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر صاحب امتیاز و ناشر ۱ مجله تخصصی است و تا کنون ۱۳ همایش توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۶۰۷ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است.