حوادث پاییز ۱۴۰۱ نشانگر تاثیر دو دهه تهدیدات درتخریب فرهنگ ، باور و سبک زندگی بخشی از مردم بوده و بستر بروز اعتراضات با عملیات فریب و دروغ دشمنان شده و با عمل به جهاد تبیین نیاز به بازسازی و نوسازی دارد !
حوادث پاییز ۱۴۰۱ نشانگر تاثیر دو دهه تهدیدات درتخریب فرهنگ ، باور و سبک زندگی بخشی از مردم بوده و بستر بروز اعتراضات با عملیات فریب و دروغ دشمنان شده و با عمل به جهاد تبیین نیاز به بازسازی و نوسازی دارد !

جلسه جمعیت ترویج سبک زندگی اسلامی با حضور اعضا و با دبیری دکتراسماعیل فدایی در روزپنجشنبه تاریخ ۱ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ الی۱۸ درمحله خیابان شهید استاد حسن بنا تشکیل گردید . سخنران این نشست ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، با موضوع « ریشه های حوادث اخیر و رسالت ما در اصلاح سبک زندگی » بود.

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص اهمیت سبک زندگی بیان داشت : همانطور که میدانید سبک زندگی به معنای شیوه زندگی خاص یک فرد، یا گروه، یا جامعه بوده و جهت دهنده به زندگی فردی و اجتماعی بوده و می تواند زندگی سالم و صحیح را در برگرفته و امنیت اخلاقی و روانی بهمراه آورده و یا بعکس آن عمل  نماید ، لذا انتخاب سبک زندگی وترویج آن بسیار مهم می باشد .

* ایشان در خصوص تاثیر بمب شناختی دشمن  اظهار داشت : حوادث سه ماه اخیر نشان داد، بمب جنگ شناختی داخل کلاسهای درس اصابت کرده و بر اثر جنگ روایتها برخی از جوانان درتعارض ذهن و واقعیت قرار گرفته اند و با نقشه های پیچیده دشمن به بهانه مرگ مهسا امینی مشکلات جدیدی را برای کشور بوجود آورده است .

* وی در خصوص شبهه پراکنی دشمنان گفت : شبهات بوجود آمده توسط پمپاژماهواره و نشر در فضای مجازی در قالب سوال چرا حکومت جمهوری اسلامی در ایران به رفراندوم گذاشته نمی‌شود؟ ، چرا رهبری در ایران، این میزان قدرت اختیار دارد؟  چرا حجاب در ایران اجباری است؟  آیا در جمهوری اسلامی ایران، آزادی هست؟ چرا زنان آزادی ندارند؟! چرا به آنان ظلم می‌شود؟ چرا آزادی بیان در ایران نیست؟ اگر نظام در ابتدای حادثه عذرخواهی می کرد ، ادامه پیدا نمیکرد ! اگر ….. !

* ایشان در خصوص پیامدهای تاثیر تهدید دشمنان در تغییر سبک زندگی بیان داشت : در دودهه گذشته یک موج آرام در تغییر سبک لباس ، پوشاک ، مو ، معماری ، سیمای شهر ، خوراک ، مهمانی و ….. در تغییرات از لایه میزان کم در ابتدا و به مرور شدیدتردر فرهنگ و آداب و رسوم را در بخشی از مردم بوجود آورده است و اوج آن در لباس های پاره و ورود سگ در زندگی در نقاط مختلف کشور می باشد. مدهای عجیب و غریب توسط هنرپیشه و ورزشکاران و…. در رسانه ها ترویج شده و توس مراکز تولیدی و توزیعی تهیه و منتشر شده است . و بعبارتی بعد از تغییر افکار ، تغییر در رفتار نسبت به ابعاد سبک زندگی رخ داده است .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص روش دروغ پردازی دشمن اظهار داشت : روش دشمن تولید یک دروغ مبهم و غیرمستند توسط یک رسانه و سپس پوشش خبری بصورت دست دوم خبر به نقل از منبع اول بوده و در مرحله بعد تکرار و بزرگ نمایی خبر برای القای آن و باور پذیری و پذیرش بیننده و شنونده بوده است .

* ایشان در خصوص زمینه سازی ضعفهای درونی گفت : شوکهایی نیز که بر این شرایط بر افکار عمومی مشوش وارد میکرده است ، سو مدیریتهای دولت حسن روحانی ، انتشار اخبار اختلاس های درشت ، گرانی ها و امثالهم بوده است ، که سبب دلزدگی از داخل و گرایش به بیرون را بهمراه داشته است .

* وی در خصوص پیامدهای حوادث پائیز ۱۴۰۱  گفت : پیامدهای اشوب اخیر ، تلفات جانی ۲۰۰ نفر مدافع امنیت و مردم عادی ، خسارت مالی و کاهش کسب و کار ، شوک گرانی ، لطمه به اعتبار نظام مردمی ، جری شدن دشمنان ، لغو عضویت ایران از کمیسیون زن به بهانه واهی ، اعلام رییس جمهوربودن یک قاتل فاسد برای ایران از سوی امریکاییها و احتمالا تحرکات سیاسی غربی بوده است ولی ان چیزی که بیش از همه مهم است ، به تقابل کشاندن برخی از جوانان و نوجوانان با جامعه خود بوده ، که اتفاق نامیمون جدیدی بوده ، و نیاز به بررسی و برنامه ریزی برای رفع آن می باشد . که بایستی  شناسایی مسولین مربوطه در دانشگاهها ، مدارس ، تجمعات صنوف و …. را توجیه کرده تا تلاشهای جبرانی را دنبال نمایند .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان در خصوص رسالت ما گفت : هویت و امنیت دو گوهر مورد سرقت توسط دشمنان بوده است ، لذا کشور نیاز به واکسن مصون سازی است و  ضرورت جهاد تبیین را برای همگان می نمایاند . همچنین لازم است کانون های تولید سبک زندگی غربی شناسایی و توسط نهادهای مسول برای رفع آن و جایگزینی سبک زندگی اسلامی اقدام کنند.