چهار بانوی صدر اسلام ، پیشتاز در جهاد تبیین بوده و بهترین الگوی بانوان مومن انقلابی درگام دوم انقلاب هستند !
چهار بانوی صدر اسلام ، پیشتاز در جهاد تبیین بوده و بهترین الگوی بانوان مومن انقلابی درگام دوم انقلاب هستند !

مراسم عزاداری ایام فاطمیه توسط معاونت مهندسی ستاد کل سپاه پاسداران در ظهر ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ ، در حسینیه معاونت مهندسی برگزار شد ، سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « شرحی بر مصادیق جهاد تبیین توسط چهار بانوی صدر اسلام (س) » بود .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت ایام شهادت بزرگ بانوی دوجهان درخصوص جهاد تبیین حضرت زهرا (س) بیان داشت : آن بانوی پاک و مکرمه نخستین زن جهادگر تبیین بودند و با بیان خطبه فدکیه ضمن بیان معارف دین مبین اسلام ، علیه انحراف بوجود آمده در شورای ثقیفه ، که برخلاف نصب امام علی (ع) به امر الهی و توس حضرت محمد (ص) ، سخنرانی قرایی کردند و از مقام امام و ولایت دفاع جامعی کردند ، همچنین در بیعت گرفتن اجباری غاصبان خلافت ، مانع شدند و حتی در حمله وحشیانه غاصبان به منزل امام علی (ع) حتی به قیمت مجروحیت و سقط طفل در رحم خویش شجاعانه از امام زمان خویش دفاع کردند ، همچنین در وصیت سیاسی شان ، در دفن شبانه و مخفی بودن قبر شریفشان ، سبب رسوایی غاصبان خلافت شدند .

* ایشان در خصوص جهاد تبیین حضرت خدیجه (س)  اظهار داشت : حضرت خدیجه اول بانوی مومن در دوران جهالت بودند و علاوه برجهاد با اموال خویش در راه اسلام ، در شرایط سخت زندگی آخرین پیامبر الهی در برابر مشرکان ، حامی و مدافع سرسخت آن حضرت بودند .

* وی در خصوص جهاد تبیین حضرت زینب (س)  گفت : در شرایطی که قیام امام حسین (ع) به ظاهر شکست خورده و اهل بیت را نیز به اسارت گرفته بودند و مست پیروزی بودند ، حضرت زینب (س) به دفاع از ارزش‌های اسلامی و حقانیت اهل بیت امام حسین (ع) و تقبیح دشمنان وی پرداخت و با خطبه روشنگرانه خود ، در کوفه و نیز در شام (در مجلس یزید ملعون )، حاضران را بشدت تحت تأثیر قرار داد ، بنحویی که یزید از ترس شورش علیه خودش مجبور شد جنایت و قتل امام حسین (ع) را به گردن ابن زیاد بیندازد و او را لعن کند.

* ایشان در خصوص جهاد تبیین ام البنین (س)  بیان داشت : آن حضرت در ولایت مداری و پاسداری از حریم اهل بیت ، و پرورش چهار فرزند دلداده ولایت ، آنان را در راه نهضت حسینی فدا نمود ، بنحویی که وقتی خبرشهادت چهار فرزندش را در واقعه سخت کربلا آوردند ، بیان داشت ، اگر حسین ابن علی (ع) زنده باشد ، کشته شدن فرزندان من اهمیتی ندارد . همچنین آن حضرت همانند حضرت فاطمه (س) با گریه های پنج ساله خود بر سر مزارهای فرزندانش در قبرستان بقیع ، حماسه نهضت عاشورا را احیا کرد و حکام بنی امیه را رسوا کردند.

وی در خصوص درس جهاد تبیین به تاسی از چهار بانوی صدر اسلام بیان داشت : درعصر حاضر نیز ضرورت دارد وظیفه و رسالت خود را در شرایط حساس فعلی شناخته و به روشنگری حقایق بپردازیم . همانند آن حضرات که خطبه‌هایشان عالمانه و معرفت افزا بوده و از دانش و هوشمندی برخودار بوده ، از شجاعت و تدبیر برخوردار بود ، به روشنگری حقایق انقلاب و کشور پرداخته و به رفع شبهات اهتمام داشت ، تا عامل جهاد تبیین تلقی شود .. خطبه های حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) الگوی جهاد تبیین زمانه ماست و فرهنگ فاطمی و زینبی ، بایستی فراگیر و فرهنگ سازی شود !و همه مکلفند و بخصوص بانوان با تاسی حفیفانه از آن بانوان والامقام (س) لازمست مجاهد تبیین درگام دوم انقلاب باشند.!

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:   امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد . امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .