نخستین بانوی جهادگر تبیین حضرت زهرا (س) بوده و لازمست همگان و بخصوص بانوان مکرمه با تاسی حفیفانه مجاهد تبیین باشند.!
نخستین بانوی جهادگر تبیین حضرت زهرا (س) بوده و لازمست همگان و بخصوص بانوان مکرمه با تاسی حفیفانه مجاهد تبیین باشند.!

نماز جمعه پرشکوه شهر جعفریه در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جمعه ۱۸ آذر ماه ۱۴٠۱ در مسجد جامع امام علی «ع» شهرجعفریه ، پس از ایراد خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه محترم بخش جعفراباد باحضور نمازگزاران باغستانی ، فرماندار شهرستان جعفرآباد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. سخنران پیش از خطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « شرحی بر جهاد تبیین با تاسی از حضرت زهر (س) » بود.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت ایام شهادت بزرگ بانوی دوجهان درخصوص جهاد تبیین حضرت زهرا (س) بیان داشت : آن بانوی پاک و مکرمه نخستین زن جهادگر تبیین بودند و با بیان خطبه فدکیه ضمن بیان معارف دین مبین اسلام ، علیه انحراف بوجود آمده در شورای ثقیفه ، که برخلاف نصب امام علی (ع) به امر الهی و توس حضرت محمد (ص) ، سخنرانی قرایی کردند و از مقام امام و ولایت دفاع جامعی کردند ، همچنین در بیعت گرفتن اجباری غاصبان خلافت ، مانع شدند و حتی در حمله وحشیانه غاصبان به منزل امام علی (ع) حتی به قیمت مجروحیت و سقط طفل در رحم خویش شجاعانه از امام زمان خویش دفاع کردند ، همچنین در وصیت سیاسی شان ، در دفن شبانه و مخفی بودن قبر شریفشان ، سبب رسوایی غاصبان خلافت شدند .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص پیشینه حکومت اسلامی گفت : حکومت اسلامی ثمره نهایی آخرین دین الهی توسط آخرین پیامبر الهی ایجاد و در زمان امامت امام علی (ع) نیز پنج سال برپاشد و بعد از شهادت آن امام ، امام حسن مجتبی نیز چند ماهی حاکم اسلامی بودند ولی بدلیل زر و زور و تزویر توسط معاویه ، امت با امام زمان خویش همراهی نکرده و آن امام مظلومانه صلح را به جهت حفظ اسلام پذیرفتند و پس از آن مسلمانان از حکمرانی صالحان بی بهره شدند .

*ایشان درخصوص تلاشها برای تداوم حکومت اسلامی چنین گفت پس از امام حسن (ع) ، همه ائمه هدی (ع) و علمای تراز اول اسلامی برای جاری شدن احکام اسلام در جامعه تلاش داشته اند ولی بعد چهارده قرن با روشنگریهای امام راحل ؛ بیداری ملت مسلمان ایران را بهمراه آورد و انقلاب اسلامی ناباورانه در ۲۲ بهمن ۵۷ با اراده الهی به پیروزی منجر شد و این نعمت و امانت بزرگ الهی نصیب ما شده است .

وی درخصوص هنگامه اعلام جهاد تبیین اظهار داشت  طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریمها علیه  ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار ، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است . جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند . ودر چنین شرایط حساسی در بهمن ۱۴۰۰ ، رهبر انقلاب فرمان جهادتبیین را صادر کردند .

ایشان درخصوص ادله ضرورت جهاد تبیین گفت : چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین توسط امام خامنه ای بیان شده است ؛ نخست تحریف واقعیت ها است . ” امروز یک سیاست قطعیِ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که مخدوش واقعیّتها را تحریف کنند ، در تحریف واقعیّتها و دروغ‌پردازی ؛ خبر‌های مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها -دروغ‌های حرفه‌ای ، دروغ‌هایی که نشسته‌اند آمیخته میکنند و چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک میکنند و آرایش میدهند، و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها کردند پوشیده نگه میدارند.”و دوم کتمان کردن نکات مثبت می باشد : “در مورد انقلاب، چهره‌ی امام را، دستاوردهای ۴۰ ؛ پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمیکنید؛ کتمان حقایق.”است و سومین مساله بزرگنمایی ضعف های داخل کشور است ؛ بگونه ای که “یک نقطه‌ضعف کوچک را صد برابر بزرگ میکنند و نشان میدهند.”تا ایجاد بدبینی کنند . چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه ای درجهان مدعی دروغین ازادی بیان است که حتی ” تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند،.” لذا چاره ای جز جهاد تبیین در برابر هجمه های دشمن ( جنگ ترکیبی همه جانبه – صف آرایی تمامی کفر در برابر حق ) ؛ همانند ویروس همه جا گسترده شده است و جهادتبیین جامعه را در برابر تهدیدات مهلک مصون میکند .

* وی در خصوص اهمیت جهاد تبیین چنین گفت : در حالیکه دشمن با لشکر تحریف و انحراف بدنبال پیاده سازی مدل اسلام وهابی بنام اسلام رحمانی یعنی اسلام بی خاصیت می باشد و همچنین بدنبال سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می باشد ، جهادتبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

* وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت : دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم . دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی ، لزوم زانو زدن در برابر امریکا ؛ تحریف جنگ تحمیلی ، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی ؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد  .

*ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

* ایشان در خصوص تهاجم فرهنگی و نقش قرارگاه فرهنگی شهرجعفریه اظهار داشت : حوادث سه ماه اخیر در کشورکه ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن و ضعفهای داخلی بوده ، ( که بحمدالله شهر جعفریه عاری از اعتراضات و اغتشاشات بود ) نشان داد فرهنگ عمومی بخشی از جامعه اسیب دیده و رفتارهایی همسو بادشمنان بروز کرد ، بعبارتی فرهنگ بخشی از جامعه را آفت زده است و این فرهنگ بیمار تیمار می خواهد . وضرروت اهمیت کار فرهنگ را یاداور گردید و همچنین نیاز به توان مضاعف فرهنگی  و تغییر روشهای فرهنگی را می طلبد . و بایستی همگام با حل مشکل معیشت و اشتغال و ازدواج جوانان و توسعه های عمرانی ،رفع اسیب های فرهنگی باید در اولویت باشد. و راهکارهای فرهنگی نوینی را برای نسل جوان می طلبد . در این کارزار فرهنگی نهادهای فرهنگی و بخش فرهنگی ادارات باید با محوریت امام جمعه تلاش داشته باشند . و کلیه طرحهای ادارات بایستی پیوست فرهنگی داشته باشد و به تایید امام جمعه شهر بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهربرسد.

* ایشان در خصوص شبکه جمعه و جماعات  گفت : نمازجمعه قلب فرهنگی شهر بوده و امام جمعه مسایل روز شهر را در جمعه تبیین مینماید و برای پوشش گسترده برنامه های فرهنگی ، لازم است ، مساجد و بسیج محلات در نمازجمعه حضور فعال و نقش موثر داشته باشند و تدابیری امام جمعه شهر بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر را درمحلات پیاده سازند . و با یک ارتباط دوسویه بین محلات و نماز جمعه شبکه جمعه و جماعات برقرار گردیده و در طول هفته فعال باشد.

* وی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت : ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تضمین بخش هویت اسلامی وانقلابی شهر است . و علاوه مزین شدن نام کوی و برزن به اسم مبارک شهدا و تصویر نورانی شهدا ، بایستی فرهنگ و وصایای ۲۰۰ شهید والامقام جعفریه در همه بخشهای شهر جاری و ساری شود تا هم اثروضعی بر شهر بگذارد و هم از تهدیدات دشمن مصون سازد . و همه مکلفند و بخصوص بانوان با تاسی حفیفانه از حضرت زهرا (س) لازمست مجاهد تبیین باشند.!

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:   امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .

******************

شهرجعفریه مرکز شهرستان جعفرآباد از استان قم و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم و در مسیر جاده ساوه قرار داشته و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غرب شهر تهران واقع می باشد . جهان‌شهری کوچک که در سال ۱۳۷۵ با تصویب هیئت وزیران به شهر تبدیل گشت .

جمعیت جعفریه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۹،۳۸۷ نفر بوده‌ و هم اینک حدود ۱۲هزار نفر می باشد که حدود چهار هزار نفر از این تعداد را عزیزان افغانی تشکیل می دهند. مذهب مردم شهر شیعه جعفری بوده و زبان غالب شهر ، ترکی و فارسی می باشد. مردم شهرستان جعفرآباد ۱۹۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .

محصولات کشاورزی آن گندم ، جو ، طالبی ، انگور و انار بوده و با حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت به عنوان قطب کشاورزی و با ۴۰۰ هزار واحد دامی وتامین بیش از ۱٫۵ درصد گوشت کشور و، بعنوان قطب دامپروری استان می باشد . شهرک صنعتی جعفریه در جنوب این شهر واقع می باشد .

مکان های زیارتی جعفریه گلزار شهدای شهر جعفریه ؛ حرم دو شهید گمنام ، امامزادگان سید سلیمان و امامزاده سید موسی در نزدیکی روستای  الویر آباد در ۵ کیلومتری شهر جعفریه ،امامزاده یحیی (ع) از نوادگان امام سجاد (ع) در روستای نورآباد در ۷کیلومتری شهر جعفریه ، امامزاده طاهر (ع) در روستای طغرود در ۵  کیلومتری شهر جعفریه می باشد .

از زیباترین جاذبه های طبیعی استان قم ، کوه نمک قم در ۲۰ کیلومتری جاده جعفریه به سمت قم می باشد .

قرارگاه فرهنگی خادم الشهدا از مهم ترین سازمان های فرهنگی و مذهبی در این شهر است که از معاونت های می توان به رصد و پیگیری مطالبات مردمی،هنر و رسانه،دوره های آموزشی مهارتی،تعلیم وتربیت،اردو های جهادی،مراسمات مذهبی و سیاسی اشاره کرد.

موقعیت شهر جعفریه :  https://behrah.com/direction.php?sid=315&did=137