تقابل امریکا و ایران اسلامی ، ریشه در ماهیت استکباری امریکا و ماهیت ضد استکباری اسلام انقلابی است !
تقابل امریکا و ایران اسلامی ، ریشه در ماهیت استکباری امریکا و ماهیت ضد استکباری اسلام انقلابی است !

شامگاه ۱۳ ابان ۱۴٠۱ روز ملی ضد ملی استکبار سخنران مراسم مسجد جامع جعفریه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع ریشه و ماهیت دشمنی امریکا با ایران بود .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان  درخصوص با طرح سوال اگر ما دست از مبارزه برداریم ، ایا امریکا رها میکند بیان داشت : برای رسیدن به جواب این سوال کافیست ، ما عملکرد امریکا در قبل از انقلاب ، عملکرد امریکا در دنیا و همچنین در سند امنیت ملی امریکا ،در سیاستهای کلان و در برنامه های اجرایی دولتهای امریکا و در کلام روسای جمهور امریکا را مورد واکاوی قرار دهیم .

* ایشان در خصوص ریشه دشمنی امریکا با ایران چنین بیان داشت : ریشه دشمنی امریکا با ایران در ماهیت استکباری امریکا و رویای ابرقدرت مطلق شدنشان ، دلیل هم وجود این رویکرد در سند امنیت ملی امریکا ، در سیاستهای کلان دولتهای مستقر امریکا ، در برنامه های اجرایی و بودجه هایی که صرف میکنند و حتی در کلام روسای جمهور امریکا مشاهده میشود . کشورها را تقسیم کرده اند یا باماست، یا علیه ماست و و هر کس سلطه امریکا را نپذیرد ، انرا در لیست حامی تروریست میگذارند واقدامات لازم را علیه اش بکار میبرند .

* وی در خصوص پرونده سنگین جنایات و ظلمهای امریکا پیش از انقلاب بیان داشت : اشغال ایران بی‌طرف درجنگ جهانی دوم توسط متفقین که یکی از اعضای آن امریکا بوده ؛ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بازگرداندن شاه ظالم به ایران و استمرار ۲۵ سال حکومت شاه برکشور و حمایت مستمر از او ، مسبب شهادت دانشجویان در ۱۶ اذر ۱۳۳۲ ، مسبب شهادت دانش آموزان در ۱۳ ابان ۱۳۵۷ ، دستور کشتار خونین ۱۷ شهریور ، ایجاد ساواک و تشدید اختناق در کشور ؛ شکنجه و سرکوب مردم مسلمان ؛ حضور ۳۵هزار مستشار آمریکایی در ایران ودخالت در امور داخلی ایران ، تحمیل کاپیتولاسیون وتحقیر ملت ایران ؛ مشارکت جنایات رژیم پهلوی ،و تلاش زیاد برای سرکوب ملت و عدم پیروزی انقلاب اسلامی بوده است .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص عملکرد امریکا در دنیا اظهار داشت : در سه قرن اخیر کشورهای سلطه گر غربی و در راس ان شیطان بزرگ عامل ظلم و جنایت و مانع برقراری صلح و ارامش بوده ، امریکا و غرب مبدع استعمار گسترده تجارتِ برده آفریقایی ، برده فکری ، جسمی و جنسی از زنان ، بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی و کشتار ۲۲۰٬۰۰۰ نفر از شهروندان ،  ریشه جنگ و جنایت در میان کشورهای مختلف ، دخالت در انتخابات کشورهای مختلف و برسرکار آوردن افراد دست نشانده ، حمایت از حکومتهای دیکتاتور ، مانند رژیم بحرین و عربستان و …. ، حمایت همه جانبه و تمام قد از رژیم کودک کش صهیونیستی ، طراحی تجزیه کشورهای اسلامی ؛ مانند تکه شدن ها از ایران ؛ دو بخش شدن سودان ؛ قره باغ از آذربایجان ، كشمير از بدنه پاكستان و هندوستان، …. ، زورگویی در سازمان ملل و نهادهای بین المللی ؛ اعمال مکرر قانون جنگلی وتو ؛ پیمان شکنی‌های بین‌المللی ، سلطه دلار بر اقتصاد دنیا و مصیبت برای کشورها ، اسلام ستیزی ؛ اسلام هراسی و مبارزه با اسلام ناب ،  ترویج اسلام امریکایی ، منشا هر نوع فساد و تباهی وذلت ملل دیگر ، عامل دخالتها و ناارامیهای در سراسر دنیا ، فعالیتهای ضد حقوق بشری و پرچمداری حقوق بشر ، وجود بیش از ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر جهان و حدود ۲۲۰ هزار نظامی و غیر نظامی آمریکایی که در بیش از ۱۵۰ کشور جهان ، جنایات و ظلمهای امریکا در جهان حمله نظامی به دهها کشور  افغانستان ، عراق و سوریه و …. کودتا، تروریست پرور، کشتار، حمایت از گروههای ترویستی در نقاط مختلف ، کثیف ترین آنها حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی تکفیری و داعش در سوریه و عراق و انبوه جنایات وحشیانه انان بوده و هست . که نشان از عناد و شرارت ذاتی آنان است .

* ایشان در جواب سوال مطرح شده  گفت : شواهد چنین است که اگر با امریکا کاری نداشته باشیم، انها با ما کاری ندارند . کلام درستی نیست ، زیرا هم در تمامی اسناد امریکا سیره بر جهان و رویای کدخدایی جهان می باشد . و ماهیت انان بهره کشی در راستای منافع خودشان بوده اند و این رویه را در پیش از انقلاب هم داشته اند ، علاوه بر چپاول منابع کشور ، ضمن دخالتهای گسترده در امور کشور ، علیه ملت ایران برنامه های زیادی اعمال کردند . و پس از انقلاب سیاستشان علاوه بر ملت ، بر دولت جمهوری اسلامی نیز بوده ، لذا بیشترین تهدیدات و سخت ترین تحریمهای امریکا علیه ایران اسلامی بوده است .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان در خصوص رسالت ما در برابر امریکا بیان داشت : با عنایت حقایق فوق  اگر ما هم کاری نداشته باشیم،  انها ما را رها نخواهند کرد که رشد کنیم . نمونه عینی اش امضای برجام پرخسارت و بدعهدی امریکاییها با خروج از آن بعد تخریب بنیانهای هسته ای ما بدست دولت غربگرای حسن روحانی و جری تر شدن امریکاییها بود . لذا ما چاره ای جز مقاومت در برابر فشارهای امریکا نداریم . قران کریم نیز برما تکلیف کرده است . بر همین اساس امام فرمود شیطان بزرگ و هرچه فریاد دارید برسر امریکا بکشید . تقابل امریکا و ایران اسلامی ، ریشه در ماهیت استکباری امریکا و ماهیت ضد استکباری اسلام انقلابی است ! پس تا عدم تغییر نظام سلطه ، شعار ضد استکبار و ضد دولت ایالات متحده امریکا جز لاینفک انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت حجت (عج) است .

مسجد جامع جعفریه  –  ۱۳ آبان ۱۴۰۱  –  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی