عصاره حکومت نبوی در عصر حاضر در جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده است و بزرگترین معروف در حراست و صیانت از چنین نظامی است !
عصاره حکومت نبوی در عصر حاضر در جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده است و بزرگترین معروف در حراست و صیانت از چنین نظامی است !

مراسم جشن میلاد پیامبر الهی (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد جامع جعفریه تهران نو در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴٠۱ برگزار شد . سخنران این مجلس دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود. این مراسم با مولودی خوانی و نیز تقدیم هدایا به فعالان برنامه های تابستانی مسجد پایان پذیرفت .

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک میلاد دو نور الهی  درخصوص هدف خلق جهان بیان داشت :  جهان بی منتها با کرات بی شمار ، اشیا ، حیوانات ، همه در تسخیر انسان بعنوان اشرف مخلوقات است و سرآمد و تمام و کمال همه انسانها ، نیز حضرت محمد(ص) است ، بعبارتی خداوند تمام آسمان ها و زمین را به خاطر وجود مبارک حضرت محمد (ص) بوده است ، چنانچه در حدیث قدسی آمده است که خداوند خطاب به پیامبر اعظم فرمود: لولاک لما خلقت الافلاک اگر تو نبودی ، این جهان را نمی آفریدم. که براساس آیه ۲۱ سوره احزاب فردی که الگو و سرمشقى نيكو برای انسانهاست .

  * ایشان در خصوص شوک الهی برجهان اضهار داشت : در صبح روزی که آخرین پیامبر الهی که منادی توحید خواهد بود پا به عرصه جهان گذاشتند ، شوک هشدار خداوند بر عناصر شرک و بت پرستی معجزه وار رخ میدهد و همه بت‌های عالم از جا كنده شده و سرنگون شدند ، طاق کسری کاخ تیسفون دارالحکومت پادشاه ظالم مجوس ترک خورد و۱۴ کنگره آن افتاد ، آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود خاموش ‍شد و دریاچه ساوه که سال‌ها آن را می‌پرستیدند خشک شد.

* وی درخصوص معجزه نور الهی گفت:  در شب ولادت پیامبر الهی (ص) که از جانب نور الهی ، انوارش قرار است عالم تاب شود ؛ نوری از طرف حجاز ظاهر شد و در عالم منتشر گردید و به مشرق رفت . تا طلوع نور آخرین دین الهی را بشارت دهد .

* ایشان در خصوص ثمره عمر پیامبر الهی بیان داشت : اهم ثمره عمر شریف پیامبر (ص) بعد از بیان ایات نازل شده ، تبلیغ دین مبین اسلام ، تشکیل حکومت اسلامی و نیز انتصاب امامت و ولایت به امر الهی بوده است . وایشان در پایان عمر شریف شان ، درخواست مزد رسالت نداشته و فقط وصیت به دو چیزی که باقی گذاشته اند یعنی کتاب خدا معجزه قران کریم و عترتشان نمودند که اگر به آنها عمل شود ؛ هرگز کسی گمراه نخواهد شد.

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص جهاد علمی فقه جعفری اظهار داشت : وجود نازنین  امام صادق (س) که در چنین روزی بدنیا آمدند ، با جهاد علمی خویش سبب بسط علوم اسلامی و نیز پرورش شاگردان بسیاری شدند ، که احادیث نقل شده میتواند نیاز بسیاری از مسایل امروزی جامعه را تامین نماید .

* ایشان درخصوص بزرگترین معروف چنین بیان داشت : بعد از ۱۴ قرن ، امروز بزرگ ترین معروف حکومت دینی است و لذا حمایت از جمهوری اسلامی حمایت از بزرگترین معروف هستی می باشد و بر اساس همین موضوع امام خمینی حفظ نظام را از اوجب واجبات اعلام کردند و یا آیت الله العظمی جوادی آملی فرموده اند بر همه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ بکنیم. و اگر معاذ الله کمترین آسیبی ببینید تمام لعنت های گذشته دامنگیر ما میشود، الی یوم القیامة هر مسلمانی که بیاید لعنتش دامنگیر ماست. ویاشهید سلیمانی در وصیت خود نوشته است امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد ، حرمی باقی نمی‌ماند.

* وی درخصوص اقدامات منکر گفت : با توجه به اینکه عصاره دین نبوی در عصر حاضر در جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده است ، لذا بزرگترین معروف نظام اسلامی می باشد ، بنابراین هر حرکت در تضعیف نظام منکر تلقی میشود ، حتی اعتراضات و شورشهای ساده نیز بغی علیه نظام اسلامی و بزرگترین منکر تلقی میشود و غیر قابل قبول می باشد. حتی نشرمطالب یاس اور ضربه به نظام تلقی میشود و بایستی اجتناب شود. همچنین سکوت خواص و عوام نیز از بی تعهدی انان در شناخت معروف و منکر بوده و بی قیدی به احکام اسلامی آنان را در درک شناخت حساس زمانه را می رساند .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد: ثمره وجود پر خیر و برکت پیامبر (ص) در امام زمان (عج)  تجلی پیدا کرده و آن امام معصوم (عج) ۱۲ قرن امامت دارند و منتظر ظهورند . ولی بدلیل عدم فراهم بودن شرایط آن امام ظهور نکرده اند، چرا که مردم برای حکومت امام معصوم (ع) آماده نبودند، لکن امروز این توفیق برای ما هست که هم برای ظهور تلاش کنیم و هم جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .

میلاد با سعادت رسول اکرم پیامبر اخلاق و مهربانی حضرت محمد ( ص ) و بنیانگذار مکتب شیعه امام جعفر صادق ( ع ) مبارک باد .