ّاربعین حسینی ، رود خروشان پاک کنندگی دلهای محبین  و سیل بنیان کن فتنه های دشمنان بوده  و زمینه ساز تشکیل امت واحده در گام دوم انقلاب خواهد بود !
ّاربعین حسینی ، رود خروشان پاک کنندگی دلهای محبین  و سیل بنیان کن فتنه های دشمنان بوده  و زمینه ساز تشکیل امت واحده در گام دوم انقلاب خواهد بود !

نمازجمعه شهر اشتهارد در مصلای بزرگ این شهر درجمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ پس ایراد خطبه های نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین داودی برگزار شد . سخنران پیش از خطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « اربعین حسینی و فتنه‌ های صدر اسلام تا فتنه های صدر عراق » بود . به همین مناسبت نیز در بین دو نماز مداحی شد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن عرض تسلیت ایام اسارت آل الله و شهادت امام حسن (ع) ؛ با توجه به حوادث اخیر عراق گفت : حوادث و اشوبهای اخیرعراق نگرانی هایی را بوجود آورد . ولی بحمدالله به برکت نزدیکی با ایام اربعین سریع مرتفع شد . انصراف ایت الله حائری از مرجعیت و توصیه به مقتدی صدر ؛ سبب فرو ریختن وجاهت  جریان صدر که پدیده استخوان در گلوست گردید و به کنار کشیدن مجدد صدر از سیاست گردید ، گرچه آشوب هایی توسط طرفداران وی صورت گرفت ؛ لکن با تدابیری هوشمندانه ، کشور عراق از بحران خارج شد . و بار دیگر نشان داد که دشمنان اسلام درحال برنامه ریزی و بدنبال فرصت های شکار هستند . صهیونیستها و امریکاییها با بکارگیری بعثی ها و منافقین سال ۶۰ در حال فتنه انگیزی می باشند و لازم هست همگان هوشیار باشند.

* ایشان همچنین در خصوص ویژگیهای اربعین  گفت : اربعین در سپهر عالمتاب اسلام جایگاه ویژه دارد و تنها چله ای است که مراسم برای ایمه اطهار (ع) گرفته میشود . درثواب پیاده ‌رفتن زیارت امام حسین (ع) بسیار وارد شده است و خواندن زیارت اربعین از نشانه های شیعه نام برده شده است . زیارت قبور ائمه یکی از مسلمات فرهنگ شیعه است و زیارت حرم امام حسین (ع) از ویژگی های بیشتری برخورداراست . و در طول تاریخ، حرم حسینی همواره پناهگاه شیعیان بوده و هست و علیرغم ایجاد محدودیت و سخت گیری حکام اموی و بعدی ها ؛ شیعیان در حد امکان به زیارت رفته و در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت جسته اند .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص فراز و نشیبهای راهپیمایی اربعین بیان داشت : بعد از شهادت امام (ع) در سال ۶۱ به بعد همواره زوارِ امام در مضیقه بودند . لکن عاشقان امام بصورت پنهانی و شبانه به طرف کربلا ‌‌می‌رفتند.ودر شرایطی که متوکل ملعون دستور داد زیارت به شرط قطع دست راست‌‌، آزاد است! باز مشتاقان زیارت با قطع دست به زیارت رفتند . حدود ۲۰۰ سال پیش نیز وهابیون به شهر کربلا حمله کردند. با کشتار ۱۰۰۰ نفر ؛ شروع به تخریب و ویرانی حرمین کردند . در زمان صدام جنایتکار نیز بشدت سختگیری برای مردم عراق میشد . ولی بعد از سقوط بعث عراق در سال ۸۱  بازگشایی زیارت و راهپیمایی بجریان افتاده است ؛ لکن پس از ناامنی توسط بعثی ها و حمایت امریکاییها ا انقجارهای انتحاری برای زوار بوجود آمد . بعد از اشغال عراق توسط داعش و سرکوب آنان توسط محور مقاومت ؛ ازادی عمل برای برگزاری راهپیمایی اربعین بوجود آمد ، بنحویی که رکورد بیش از ۲۰ ملیونی نیز حاصل شده است و این روند روبه افزایش می باشد .

* وی خلاصه ای از دستاوردهای اربعین را چنین بیان کرد  پاک شدن و کسب فیض در رودخانه تلالوی انوار الهی ، زیارت کربلا در معرفی حق و باطل، یا مظلوم و ظالم داشتن پس از واقعۀ عاشورا ، به رخ کشیدن قدرت نهضت حسینی ، مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیا ، موجب عزت اسلام و تشیع ، معرفی مکتب اسلام ناب به جهان ، مغناطیس پرجاذبه قلوب و بیداری جهانی ؛ نزدیک شدن دلهای شیعیان جهان بهم و اجتماعی‌سازی گفتمان امت اسلامی ، فراخوان احرار عالم در فضای استکبار و ظلم جهانی ، رخ نمایی در برابر مدیریت سعودی ها در حج ۳ ملیونی که حوادث خسارت بار داشته ؛حرکت مردمی علیه قدرت  های استکباری ؛ داشته و می تواند تاثیری فراتر از حج فعلی که در اشغال وهابیون می باشد و زنده کردن حج ابراهیمی را بهمراه آورد .

* ایشان در خصوص ظرفیت اربعین گفت  عظمت اربعین بعنوان یک ذخیره  معنوی قابل استحصال در ابعاد مختلف بوده و بعنوان یک فرصت استثنایی بایستی مورد بهره برداری قرار گیرد . اربعین رود خروشان پاک کنندگی دلهای محبین بوده و سیل بنیان کن ریشه های دشمنان و زمینه ساز تشکیل امت واحده در گام دوم انقلاب خواهد بود !

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان  درخصوص رسالت ما در برابر اربعین حسینی گفت  : بخصوص این سخن رهبری :” درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت. ”  ایران محترم اربعین بعنوان سفیران انقلاب و ایران نیز بایستی ضمن رعایت آداب زیارت ؛ هشیاربوده و مانع از فتنه دشمنان خارجی و داخلی شوند . و بر شعار «الحسین یجمعنا» تاکید داشته باشند . مراسم اربعین جایگاه ویژه ای در میان ملت مسلمان ایران و سیاستهای اصولی جمهوری اسلامی دارد . و ایران تنها کشوری است که بسیج امکانات را برای با عظمت و باشکوه برگزار شدن اربعین حسینی در داخل ایران و در عراق دارد . وبزرگ پرچمدار نهضت حسینی است ؛ لذا هرکس بدنبال زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) می باشد ؛ بایستی یاور انقلاب اسلامی بوده و جمهوری اسلامی را یاری کند ؛ تا ان شالله گام دوم انقلاب اسلامی محقق گردیده و زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی (عج) صورت پذیرد و با یاری انقلاب و رهبری ان شالله ما جز زمینه سازان ظهور مهدوی قرارگیریم .

*************

اشتهارد در ۸۸ کیلومتری جنوب غربی کرج ( مرکز استان البرز) و ۱۲۲ کیلومتر غرب تهران قراردارد . این شهر درجنوب رشته کوه‌ البرز واقع بوده و دارای آب و هوای نیمه خشک می باشد و شهرداری این شهر در سال ۱۳۳۱ تأسیس شده‌است.

جمعیت اشتهارد در سال ۱۳۹۵ ؛  ۲۹٬۹۹۳ نفر با اکثریت شیعه بوده است و گویش اشتهاردی از گویش‌های تاتی جنوبی ایران می باشد . شهرستان اشتهارد ۱۲۶شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی نموده است و گلزار شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي اشتهارد درکنار امامزاده‌ام کبري و ام صغري قرار دارد.

اشتهارد یکی شهرهای باستانی ایران بوده و دارای امام‌زاده ام صغرى و ام كبرى كه در مركز شهر و در محلۀ صیادیه واقع شده، تنها اثر تاریخی شهر اشتهارد است . همچنین حسینیه و حمام صیادیه باستانی در این شهر وجود دارد . امامزاده سليمان نیز در فاصله شش کيلومتري شرق اشتهارد قراردارد .

بزرگترین شهرک صنعتی ایران در منطقه اشتهارد قراردارد . وجود مجتمع‌های صنعتی و چندین کارخانجات بزرگ در سطح شهرستان و نیز همجواری شهرک صنعتی بزرگ اشتهارد با شهر بوئین زهرا رونق خاصی به صنعت و اشتغال زایی منطقه بخشیده‌است. وجود بیش از ۲۰۰۰ کارخانه فعال، نیمه فعال و راکد در شهرک‌های صنعتی اشتهارد و همچنین تردد بیش از ۲۵۰۰۰۰ نیروی کار به این شهرک‌ها که قسمت اعظمی از آنها از شهرهای مجاور عازم اشتهارد می‌شوند ؛ شرایط ویژه ای را بوجود آورده است .

دهخدا در لغت‌نامه خود در صفحه ۲۶۴ در جلد اول مي‌نويسد: اشتهارد قصبه بزرگي است از بخش کرج شهرستان تهران، ۷۸۰۰۰ گزي باختر کرج، سر راه کرج به بوئين زهرا، جلگه معتدل، سکنه ۶۲۶۷، شيعه فارس و زبان مخصوص که ريشه آن فارسي است. آب آن از ۲۱ رشته قنات که يکي شيرين و بقيه لب شور است. محصول عمده غلات (گندم و جو) بنشن (خواربار از قبيل نخود، لوبيا، ماش و عدس) چغندرقند، پنبه و جاليز. شغل مردم آن زراعت و کسب صنايع دستي کرباس و پارچه نخ بافي. داراي دبستان شش کلاسه و پاسگاه ژاندارمري و محضر رسمي مي‌باشد. بناي امام‌زاده و مسجد و تکيه آن قديمي است. کارخانه تصفيه پنبه و آسياب موتوري دارد.