مرحوم دکتر غلامی فشارکی از رویشهای جهاد علمی انقلاب
مرحوم دکتر غلامی فشارکی از رویشهای جهاد علمی انقلاب

در رثای فقدان جهادگر علمی دکتر محمد غلامی‌ فشارکی ؛
*
دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

دکتر محمد غلامی‌ فشارکی متولد ۱۳۶۳ و متوفی در ۱۴۰۱ ؛ در ۳۸ سالگی دیارخاکی را عنفوان جوانی بیکباره ترک کرد و به دیار باقی شتافت ؛ درحالی که پیش از اخذ دکتری ؛ رتبه سوم المپیاد دانشجویی ، رتبه اول تیمی هشتمین مسابقات دانشجویی ، دانش آموخته برتر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی، رتبه اول آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس ، پژوهشگر برتر استان اصفهان ، عضویت در بنیاد ملی نخبگان را درسوابق خویش داشت و بعد از اخذ دکتری پزشکی در سال ۱۳۹۲ ؛ با فعالیتهای تدریس و پژوهش ؛ بیش از دویست مقاله ، استاد راهنمای ۱۵ پایان نامه و داور مقالات و مسولیتهای پژوهشی در دانشگاه ؛ مبین فعالیت های درخشان بوده و جز نخبگان دانشگاهی بشمار می رفت .

سوابق درخشان مذکور طی یک دهه فعالیت علمی بوده که بیش از حد متعارف افراد مشابه می باشد، و اگرطبق میانگین عمر مفید افراد سه دهه دیگر زنده می ماند ؛ جز دانشمندان برتر جهان اسلامی میشد ، ولی تقدیرش چنین بود .

وی متولد ۱۳۶۳ بوده  و در پایان دفاع مقدس ۴ ساله بوده  ؛ لذا انقلاب و دفاع مقدس را عملا درک نکرده بود . همچنین وی ۶۹ شهید والامقام فشارکی را ندیده بود ولی رهروی واقعی وصایای آنان بود . زندگی وی بعد از جنگ شکل گرفته بود ؛ لذا ایشان از رویشهای انقلاب و جوان مومن متعد متخصص انقلابی بوده است .

رهبر انقلاب از وضعیت علمی در پیش انقلاب ؛ با عنوان ” عقب افتادگی شرم اور علمی ” نام برده اند و وضعیت علمی در چله اول انقلاب را  “رستاخیز علمی ” اعلام کردند ؛ که قطعا دکتر غلامی فشارکی و سایر پژوهشگرانی که پس از انقلاب میدان یافتند در این رستخیز علمی نقش داشته اند و انان که در قید حیاتند ؛ در گام دوم انقلاب موظف به تلاش و گسترش جهاد علمی و پژوهش برای درنوردیدن قله های علمی جهانند . و رسالت دانشگاه تربیت مدرس تربیت اساتید متخصص انقلابی و تربیت دانشجوی توانمند علمی و فکری برای گام دوم انقلاب در عرصه های مختلف می باشد .

به روح بلندش درود فرستاده وبرایش طلب غفران و رحمت واسعه الهی داریم و به جامعه علمی ؛ و اقوام وی بخصوص فرزند سوم آن مرحوم که دراینده چشم به جهان بی بابایش را می گشاید تسلیت عرض کرده و ارزوی سلامتی و بهروزی داریم . و ان شالله اسم وی جز جهادگران علمی انقلاب اسلامی ثبت و ضبط و توشه ای برای وی واقع گردد . و خداوند به همه همچون ان مرحوم توفیق عاقبت بخیری دریاری انقلاب و همچنین زمینه سازی ظهور مهدوی (عج) عنایت فرماید

 بنا به گزارش ایثار پرس مراسم مذکور صرفا بصورت یک مراسم ختم معمولی و کلیشه ای ( صرفا برگزار کردن ) بعلاوه خواندن سه اطلاعیه قبلا منتشر شده در سایت دانشگاه برگزار شد ( مد اطلاعیه دادن هایی که بعضا توسط روابط عمومی ها تهیه میشود و بنام آن مسول درج میشود ) . گو اینکه تصمیمی در جلسه دانشگاه مبنی بر برگزاری مراسم گرفته شده بود و بصورت کنترات توسط عوامل ثابت دانشگاه اجرا گردید و دگر هیچ . و به دلیل همین رویه هاست که مراسم فرهنگی برخی دانشگاهها را آنرا بی تاثیر برمخاطب کرده است .

 لازم به یاد اوری است قرار بود مطالب فوق در مراسم ختم دکتر غلامی فشارکی در دانشگاه تربیت مدرس بیان شود ؛ ولی بعلت بی صداقتی و رفتار نادرست اقای دکتر رسولی بعنوان نماینده دانشگاه تربیت مدرس در برگزاری مراسم میسر نشد لذا سخنان فوق در قالب نوشتار تنظیم و تقدیم شد .