پرند ، شهر محصول بعد از انقلاب باید حاوی مشخصه های شهردوران انقلاب اسلامی و بخصوص مسجد محوری درگام دوم انقلاب باشد و زمینه های جلوه گری سبک غربی نباید میسر باشد !
پرند ، شهر محصول بعد از انقلاب باید حاوی مشخصه های شهردوران انقلاب اسلامی و بخصوص مسجد محوری درگام دوم انقلاب باشد و زمینه های جلوه گری سبک غربی نباید میسر باشد !

نماز جمعه شهر پرند در مسجد جامع شهر پرند در آستانه میلاد امام رضا علیه السلام در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد. سخنران مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، ، با موضوع « از میلاد رضوی تا گام دوم انقلاب زمینه ساز قیام مهدوی (عج) » بود. سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل کاظمی نسبت به ایراد خطبه های نمازعبادی سیاسی پرداخته ، انگاه نمازجمعه اقامه شد . سپس مولودی خوانی توسط ذاکر اهل بیت (ع) صورت پذیرد و پس از نماز نیز پرچم گردانی بارگاه حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) توسط خدام حرم برگزار و نمازگزاران بدان تبرک جستند .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تبریک میلاد امام هشتم (ع) گفت: امام هشتمی که قطب عالم امکان و قلب کشور اسلامی ایران است ، قریب ۱۲۹۰ از میلاد پربرکتش میگذرد ، گرچه با حیله مامون عباسی مجبور به هجرت به طوس کردند ، تا امام را محدود کنند ولی حضور امام و نیز تعداد زیادی از امامزادگان به ایران اسلامی سبب پیوند بیشتر بین مسلمین با اهل بیت گردیده و بقعه های آنان کانون معنویت بخش شهرها و روستاها گردیده است .

وی در این خصوص افزود : فتنه غاصبان اموی و عباسی ؛ سبب گردید ، که علاوه بر اینکه اسلام ناب ، بجز یک دوره ۱۰ساله نبوی و ۵ ساله علوی  ؛ امکان حکمرانی امامان معصوم برجامعه اسلامی میسر نشود ، بلکه با محدودیتهای شدید در طول زندگی گهربار مواجه بوده و به شهادت می رسیدند . وپس از امام رضا این شرایط بر سه امام بعدی سخت تر و تهدید جانی نیز بیشتر شد ، بنحویی که به مصلحت الهی آخرین معصوم از نظرها غایب و ذخیره الهی گردیدند .

ایشان درخصوص تلاشهای دوران غیبت گفت : در طول ۱۲ و نیم قرن غیبت امام مهدی (عج) علمای اسلام برای حضور و بروز احکام اسلام در نظام سیاسی جامعه تلاشهای زیادی کردند، ولی نهضت های بزرگ  و کوچک اسلامی با سرکوب مواجهه و علما را به شهادت رساندند و… همه به نتیجه کامل نرسیدند، لکن بعد از ۱۴قرن، تنها پرچمداری امام خمینی در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ، بعد از ۱۵سال دوران نهضت اسلامی ، انقلاب اسلامی در بهت وحیرت جهانیان معجزه آسا به ثمر نشست. ویک حکومت نوین اسلامی در استمرارحکومت محمدی و علوی ایجاد گردید .

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : امام خمینی رهبر یک انقلاب عظیم بودند، که یک‌ رژیم به شدت استبدادی و خفقانی و وابسته به  غرب و شرق را با حمایت‌های مردم، سرنگون ساختند و نظامی را بنا نهادند که مبتنی بر مبانی دینی و براساس آرای مردم و بدون وابستگی و کاملاً آزاد شکل گرفته ‌و برپای خود ایستاده است . و ثمرات رهبری ایشان و انفجارنور انقلاب اسلامی و تلاش‌های جمهوری اسلامی، دستاوردهای بی‌نظیر و بی‌بدیلی را در داخل و فراسوی مرزها به همراه آورده است. که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم از ان چهل سال راه کمال و پیشرفت و تعالی ؛ دستاوردهای درخشان ؛ عزت ملت ، مایه مباهات و برکات زیاد یاد کرده اند .

وی بابیان بیانیه گام دوم انقلاب در تداوم راه امام گفت : خلف امام راحل برای تداوم نهضت امام خمینی در گام دوم انقلاب اسلامی ، طی بیانیه ای راهبردهایی اعلام کرده اند ؛ که بایستی ملاک اقدام عملی همگان باشد ، جهاد علمی و پژوهشی برای فتح قله های جهانی، ارتقای معنویت و اخلاق در سطح جامعه ؛ اجرای اقتصاد مقاومتی در نظام برنامه ریزی و حمایت مردم از تولید داخلی ، گسترش عدالت در توزیع منابع و امکانات و… ؛  مبارزه همه جانبه با هرگونه فساد ، صیانت از استقلال و ازادی بزرگترین دستاورد انقلاب ، حفظ و صیانت از عزت ملی و رعایت مرزی بندی با دشمن ، رعایت سبک زندگی اسلامی و مبارزه با سبک زندگی منحط و فاسد غربی محورهای این بیانیه و راهبردهایی برای آینده انقلاب اسلامی است .

دکتر هاشمی فشارکی در راستای تعمیم بند هفت توصیه رهبری درخصوص سبک زندگی اسلامی درشهر پرند گفت : شهر جدید پرندکه محصول پس از انقلاب اسلامی در طرح و ساخت یک شهر بزرگ می باشد ،و معمولا جایگاهی برای سیاست‏های مسکن دولت‏های جمهوری اسلامی در طول دوره‏های مختلف بوده است و درگام دوم انقلاب بایستی هم در صورت ظاهرشهرسازی و معماری بناهای بزرگ و کوچک شهر پرند و هم در سیرت ادارات و مراکز تجاری و خدماتی، الگویشان بیانیه گام دوم انقلاب باشد. سیمای شهر ،فضاهای عمومی ومحلات شهر بایستی متجلی به شاخصه های شهر اسلامی و انقلابی باشند. مردم انقلابی پرند نیز بایستی با محوریت امام جمعه و مصلی ؛ بعنوان قلب فرهنگی شهر ضمن دمیدن این روحیه ؛ نسبت به جلوگیری از رشد مظاهر فرهنگ غربی اهتمام جدی داشته ، و همواره از مسولان شهری دربخش شرکت عمران شهر پرند و شهرداری و ادارات شهر مطالبه گر باشند .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : یک جدال تمام عیارحق و باطل جهانی با تمام قوا و با استفاده از روشها و ابزارهای گوناگون در مبارزه با اسلام ناب محمدی در جریان می باشد و انقلاب اسلامی در شرایط دوران گذار از سختی ها و در پیچ تاریخی تعیین کننده قرار دارد . تمامی دشمنان اسلام و جریان انحراف داخلی ، با روش تحریف و قلب واقعیتهای بدنبال ایجاد یاس و تغییر افکار و رفتار جامعه در تلاش اند و رهبرانقلاب جهاد تبیین را برای بیان مطالب صحیح و روشنگری را تکلیف عینی اعلام کردند ؛ بایستی وصیت نامه امام ؛ وصایای شهدای انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، سه منشور تبیین کننده اینده درخشان انقلاب اسلامی است و باید بیش از گذشته توجه شود و همواره سرلوحه امور همگان و به‌خصوص مسئولان نظام در بخشهای مختلف قرار گیرد.همگان در تلاش برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور مهدوی در گام دوم انقلاب داشته باشند .

*****************************************

پیوست : معرفی شهر جدید پرند : شهر جدید پرند در جنوب غربی تهران و درکیلومتر۳۰ آزادراه تهران – ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع شده‌است. مساحت تقریبی آن شامل ۱۷۰۰۰ هکتار که شامل دو بخش مسکونی در شمال و شهرک صنعتی در جنوب و بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی ، جمعیت شهر ۰۰۰ /۷۰۰ نفر پیش بینی شده است. جمعیت شهر طی سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۹۷٬۵۶۴ نفر (۳۱٬۶۹۳ خانوار) می باشد . وبا انبوه ساخت و سازهای موجود بزودی جمعیت ان چند برابر خواهد شد .

این شهر دارای ۷ منطقه  بوده که سه منطقه آن دایر شده و مابقی مناطق در حال ساخت می باشد . شهر جدید پرند با دارا بودن حدود ۱۰۰هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر ؛ بالاترین میزان را بخود اختصاص داده است . در برنامه مجموعه شهری تهران که در سال ۱۳۸۶ طرح آن در اداره راه و شهرسازی استان تهران و وزارت مسکن و شهرسازی وقت پیش‏بینی شد، جایگاه ویژه‏ای برای شهر جدید پرند به عنوان جایگزین پایتخت و سیاست‏های مسکن دولت پیش‏بینی شده است بر همین اساس بازنگری طرح جامع پرند در سال ۸۸ آغاز شد و در سال ۹۹ به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه شد اما با توجه به نگاهی تنگ نظرانه ای که در وزارت راه وشهرسازی و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در سال ۹۲ داشت، سقف جمعیتی پرند ۴۸۳ هزار نفر در نظر گرفته شد. در دولت انقلابی ایت الله رییسی ، سیاست جدید برنامه اقدام ملی با قوت آغاز شده و همچنین با بحران کمبود اب موجود نیز تلاشهایی برای رفع آن در دست اقدام می باشد .

*****************************************

?امام رضا (ع) :گناهان کوچک، راه هایى به سوى گناهان بزرگ اند و کسى که از خداوند در اندک، ترس نداشته باشد، در زیاد نیز از او نمى ترسد.

?  استقبال از پرچم بارگاه حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)

⭕ سخنران پیش از خطبه ها:

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

⭕اقامه فریضه عبادی سیاسی جمعه به امامت:

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی

? به همراه مولودی خوانی توسط ذاکرین اهل بیت علیهم السلام

⌚ساعت برگزاری مراسم ۱۲:۳۰صبح

?جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

?مکان :پرند فاز دو میدان استقلال مسجد جامع امام علی علیه السلام

? روابط عمومی دفتر امام جمعه شهر جدید پرند

*****************************************