انقلاب اسلامی بزرگترین زلزله سیاسی در جهان سلطه و زمینه ساز حکومت عدل مهدوی (عج) است!
انقلاب اسلامی بزرگترین زلزله سیاسی در جهان سلطه و زمینه ساز حکومت عدل مهدوی (عج) است!

مراسم دعای ندبه شهرستان ازنا در جوار شهدای گلنام در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری در روز ۶ خرداد ۱۴٠۱ برگزار شد . سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع « دعای ندبه وگام دوم انقلاب » بود .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام صادق (ع) و متمسک شدن به مکان و زمان و فضای متبرک مزار شهدا ؛ در آغاز گفت : وظیفه شیعه منتظر چیست؟ ایا ندبه در فراق صرف؟ یا ندبه و مهیا بودن و مهیا ساختن؟ منتظر واقعی امام زمان کیست؟ ایا نشستن و صرفا دعا خواندن ، یا مهیا بودن و قیام کردن و زمینه سازی ظهور را فراهم کردن ؟ گام دوم انقلاب،  هدفش زمینه سازی ظهور حضرت می باشد . فلذا بایستی تلاش کرد و در این راه بایستی در برابر سختی ها تحمل و صبوری کرد . منتظر نباید به خیمه انقلاب و اسلام نق بزند .

وی در ادامه بیان داشت :  دعای ندبه دعای شیون و زاری بدرگاه الهی از فراغ امام زمان عج بوده وبا بیان “عزیز عزیز ها ” به معنی “سخت است ” مکرر مواردی گفته میشود و با ” این این گفتن ها (کجاست محوکننده آثار انحراف و هواهای نفسانی، کجاست قطع‌کننده دام‌های دروغ و بهتان، کجاست نابودکننده سرکشان و سرپیچی‌کنندگان، کجاست ریشه‌کن‌کننده اهل لجاجت و گمراهی و بی‌دینی، کجاست عزّت‌بخش دوستان و خوارکننده دشمنان،؟ أَيْنَ طامِسُ آثارِ الزَّيْغِ وَالْأَهْواءِ ؟ أَيْنَ قاطِعُ حَبائِلِ الْكِذْبِ وَالافْتِراءِ ؟ أَيْنَ مُبِيدُ الْعُتاةِ وَالْمَرَدَةِ ؟ أَيْنَ مُسْتَأْصِلُ أَهْلِ الْعِنادِ وَالتَّضْلِيلِ وَالْإِلْحادِ ؟ أَيْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِياءِ وَمُذِلُّ الْأَعْداءِ ؟ ) ” تمرین انتظار میشود . و با گفتن اینکه ” پدر و مادر و جانم فدایت شود، می‌خواهم برایت سپر و حصار باشم، بِأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي وَنَفْسِي لَكَ الْوِقاءُ وَالْحِمى ” ما اعلام می کنیم سپر و حصار و حفاظ امام زمان (عج) باشیم . امام زمان جسما حاضر نیستند که ما حفاظ وی باشیم . واین یعنی باید خود را سپر و حفاظ خط امامت ولایت و نایب وی قرار دادن می باشد .

ایشان همچنین افزود : در دعای عهد ؛ عهد می بندیم ” خدایا در صبح این روز و تا زندگی کنم از روزهایم، برای آن حضرت بر عهده ام، عهد و پیمان و بیعت تجدید می کنم که از آن ، رو نگردانم و هیچ گاه دست برندارم. خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از او قرار ده . اللّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ، وَالذَّابِّینَ عَنْهُ، والْمُسارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضاءِ حَوَائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلِینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامِینَ عَنْهُ، ” از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از امام زمان (عج ) قرار گیریم ، در شرایط فعلی که امام بصورت ظاهر حاضر نیستند ، وظیفه داریم از فقیه جامع الشرایط که نایب وی یعنی امام خامنه ای می باشد ؛ یار و مددکار وی باشیم  .

براساس فرمایش امام صادق(سلام الله علیه) نخستین وظیفه مهم ما در عصر غیبت است ، تحقق این دعاست که  :” خدایا حجّت خود را به من معّرفی کن زیرا اگر حجّت تو را نشناسم از دین خود گمراه شده‌ام. اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَک فَاِنَّک اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَک ضَلَلْتُ عَنْ دینی ” یعنی شناخت امام زمان خویش و براساس فرمایش امام زمان در زمان غیبتش : « امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ ». یعنی نخست شناخت و معرفت به امام و سپس عمل به دستورات نایب امام زمان (عج) می باشد .

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص جایگاه انقلاب اسلامی و رهبر آن چنین گفت : انقلاب اسلامی بزرگترین زلزله سیاسی در جهان سلطه بوده و زمینه ساز حکومت عدل مهدوی است . و در شرایط حاضر پرچمدار اسلام ناب و شیعه امام خامنه ای است ، تنها کشور پرچمداری امام زمان (عج) را بعهده دارد و فضای معنوی امام زمانی ترویج میکند .کشوری نام دوازدهم را بگوش جهانیان رسانده ؛ و به شرایط ظهور کمک کرده و امید به حضور و یاری امام دوازدهم را در جهان سراسر ظلم و سلطه را ارتقا بخشیده ، کشوری که ممکن بودن ظهور و حدیث ۳۱۳ یار وی را اثبات کرده، با یک حاج قاسم سلیمانی در شکل‌دهی به خاورمیانه تا آمریکای جنوبی و افریقا داشته پس فردی مانند امام زمان میتواند ؛ حکومت عدل جهانی ایجاد کند . ایران اسلامی که بارها عنایات خاص امام زمان بر این کشور وملت در پیروزی انقلاب ؛ جنگ و تهدیدات و تحریمهای دشمنان را شاهد بوده و لمس کرده است . و امام خامنه ای با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، بدنبال زمینه سازی و بستر سازی ظهور مهدوی (عج) می باشد .

وی با ذکر مصداقی اشاره کرد که :  درسرود “سلام فرمانده ” که کل کشور و حتی فراتر از مرزها موج عشق مولا مشاهده شد و نشان داد ضمیرهای مستعد آماده اند و با عشق و صفا سردادند که :” می خواهم سربازت بشم ” لذا بایستی سربازی تعمیق شود و مقدمات سربازی عملی حضرت برای مشتاقان فراهم گردد .

ایشان ضمن تکریم به شهدای حاضر و ناظر بیان داشت : شهدا برگردن همگان دین دارند . توسل به شهدا و تکریم و زنده نگه داشتن یاد شهدا و توسل به انان خیلی خوب است . ولی تکلیف عمل به وصایای انان و مطالبه گری تحقق وصیت انان و زنده کردن راه شهدادرگام دوم انقلاب اسلامی است .

وی درخصوص آخرالزمان و شرایط ظهور بیان داشت : بنا بر روایات تعیین زمان ظهور کذاب است ، ولی شرایط از نزدیکی ظهور خبر میدهد: تحوالات جهانی، وضعیت امریکای دجال ، تحوالات یمن ، زعامت سید خراسانی ،فراگیری ظلم وجور با نظام سلطه جهانی توسط امریکای جنایتکار ؛ جهان تشنه عدالتگر ومنجی ، شکل گیری محورمقاومت ؛ سخن امامین انقلاب وعلمای اسلام که حتی برخی میگویند ظهور صغرای رخ داده ، فقط مانده تحقق پنج نشانه های ظهور : خروج سفیانی با فریب و تصرف سرزمین های اسلامی و در پایان کشته شدن به دست حضرت مهدی عج ؛ خروج یمانی با پرچمش بعنوان هدایت گرترین پرچم ؛ خسف به بیداء (  سفیانی با لشکری عظیم به قصد جنگ با مهدی علیه السلام عازم مکه می شود و در بین مکه و مدینه، در بیدا ، به امر خداوند در زمین فرو می روند .) ، قتل نفس زکیه، فرد پاک زمینه ساز ظهور کشته میشود و ندای آسمانی،  که بگوش جهانیان

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : امام زمان گرچه از نظرها غایبند ولی حاضر وناظرند و اعمال ما به تایید وی می رسد . خوشا بحال انان که امامشان را با عمل به وظایف و زمینه سازی ظهور حضرتش خشنود می سازند و توفیق سربازی امام زمان ویا چون بانوان پشتیبانی از جبهه یاوران امام زمان می کنند . اللهم عجل لولیک الفرج وانصره و  اجْعَلْنِا مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ، وَالذَّابِّینَ عَنْهُ، والْمُسارِعِینَ إِلَیْهِ ، وَالْمُمْتَثِلِینَ لِأَوامِرِهِ،خدایا مارا جز سربازان زمینه ساز قرارده .

مرقدمطهرشهدای گمنام ازنا ، ستاد دعای ندبه شهرستان ازنا ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، صبح جمعه  ، مزار شهدای ازنا