نیروی واکنش سریع مهندسان بسیجی در قالب گردان مهندسی شهید مدافع حرم محمد (مرتضی) عبداللهی
نیروی واکنش سریع مهندسان بسیجی در قالب گردان مهندسی شهید مدافع حرم محمد (مرتضی) عبداللهی

نیروی واکنش سریع مهندسان بسیجی در قالب گردان مهندسی شهید مدافع حرم محمد (مرتضی) عبداللهی    گردان مهندسی شهید مدافع حرم شهید محمد (مرتضی) عبداللهی ،گردان مهندسی رزمی میدانی در زیر مجموعه بسیج مهندسی و با هدف نقش افرینی در نیازهای انقلاب وکشور می باشد . و بخش های امداد رسانی در شرایط بحران ،گروههای […]

نیروی واکنش سریع مهندسان بسیجی در قالب گردان مهندسی شهید مدافع حرم محمد (مرتضی) عبداللهی   

گردان مهندسی شهید مدافع حرم شهید محمد (مرتضی) عبداللهی ،گردان مهندسی رزمی میدانی در زیر مجموعه بسیج مهندسی و با هدف نقش افرینی در نیازهای انقلاب وکشور می باشد . و بخش های امداد رسانی در شرایط بحران ،گروههای جهادی در رفع محرومیت ؛ امور تخصصی دفاعی و امنیتی ؛ و مهندسی رزمی و دفاع غیر عامل و معماری اسلامی خواهد داشت و در اولویتهای مورد نیاز کشور فعالیت خواهد نمود نخستین جلسه گردان مهندسی شهید مدافع حرم محمد (مرتضی) عبداللهی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱  در مجتمع غدیر تشکیل گردید .

گردان مهندسی فردا جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه در حرم حضرت امام خمینی(ره) در رزمایش ۳۰ هزار نفری بسیجیان و سپاهیان تهران‌ در پاسداشت چهل سالگی آزادسازی خرمشهر و تقدیر از فعالیت این عزیزان در سپاه و لشگر محمدرسول الله شکل می‌گیرد . در این تجمع همه اقشار بسیج از جمله پیشکسوتان ، جوانان و اصناف مختلف بسیج حضور دارند.

خرمشهر اولین شهری بود که در شروع تجاوز بعث عراق مورد تهاجم و سپس بعداز مقاومت جانانه مردمی مورد اشغال دشمن قرار گرفت.و آزادسازی خرمشهر از رویدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق است که در آن، شهر خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به؛ در عملیات بیت المقدس توسط رزمندگان ایرانی آزاد شد.

گردان مهندسی که بنام شهید مدافع حرم شهید محمد (مرتضی) عبداللهی نام گذاری شده است ، مهندس شهید سی ساله ای می باشد ؛ در دفاع از حرم آل الله در سال ۱۳۹۶ در سوریه به شهادت رسید و در بهشت زهرا (س) جاودانه شد .

تاریخ تولد : ۱۳۶۶/۱۲/۰۹

محل تولد : تهران

تاریخ شهادت : ۱۳۹۶/۰۸/۲۳

محل شهادت : دیرالزور – سوریه

وضعیت تاهل : متاهل

سن : ۳۰ ساله

پایان زندگی خاکی : ۲۸  ابان ۱۳۹۶

محل مزار شهید : تهران – در قطعه ۲۶ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است ، در نخستین نشست فعالیت گردان مهندسی شهید مدافع حرم مرتضی عبدالهی که در مجتمع غدیر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱تشکیل گردید، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع نقش بسیج مهندسی در گام دوم انقلاب سخن گفت. متن خلاصه ان در نشانی زیر موجود می باشد .

https://javadfesharaki.blog.ir/1401/02/29/%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC-