انقلاب را پاس دار ، که در جنگ ترکیبی ترا نیاز است !
انقلاب را پاس دار ، که در جنگ ترکیبی ترا نیاز است !

در این نوشتار خلاصه ای از تشکیل و توسعه سپاه پاسداران ؛ دستاوردها و توانمندیهای آن تبیین شده و در پایان بر ضرورت حیات مقتدرانه سپاه درگام دوم انقلاب تاکید شده است .
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

سه ماه پس از پیروزی انقلاب به‌ منظور حراست از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ فرمان امام خمینی در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ش تأسیس شد ، و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت ، و سپس در سال ۱۳۶۹  با دو نیروی دیگر با نام‌های نیروی قدس و سازمان مقاومت بسیج توسعه یافت .

مطابق اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظیفه ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را بعهده دارد . و بر این اساس در عرصه‌های دفاعی ؛ امنیتی ، اطلاعاتی، سازندگی ، عمرانی ؛فرهنگی و…. به فعالیت می‌پردازد.

برخوداری از توان موشکی نقطه زن ، برخورداری از پهپادهای رادار گریز با طول پرواز زیاد ، تجهیزات حوزه چک و خنثی‌سازی بمب و ضد تروریسم ، ساخت سامانه های راداری، مخابراتی پیشرفته امن ، سامانه های نوین نبرد نامتقارن در پدافند هوایی، خودروهای ویژه ؛ساخت سلاح و تجهیزات و مهمات مورد نیاز ، دفاع ساییری ، سازمان گسترده در سطح کشور و فراسوی مرزها ؛ منابع انسانی متعهد وآماده ؛ ساختار پویا و منعطف ، و….  با تاکید خود کفایی و توسعه علمی – دفاعی اهم توانمدیهای سپاه می باشد .

سوابق برقراری امنیت سپاه در برابر توطئه های جداسازی بخشهایی از کشور در ابتدای پیروزی انقلاب ، شرارت گروهکها در کردستان ، امنیت در ترورهای سال ۶۰ و ۶۱ ؛ باز پس گیری مناطق اشغالی در جنگ تحمیلی ، کودتا ، امنیت هواپیمایی در برابر ربایش ، امنیت مراکز هسته ای ؛ شرارت گروهکها در شمال غرب و نیز جنوب شرق کشور ، تعرض امریکا وانگلیس به ابهای سرزمینی ، شکستن انحضار شرکتهای غربی و دور زدن تحریم های دشمنان در داخل کشور ، امداد رسانی (واکنش سریع)، بازسازی و سازندگی کشور، حفاظت از شخصیت ها و غیره درداخل کشور داشته است .

سپاه براساس رسالت انقلاب و ماموریت سازمانی کمک به ملل مظلوم ؛ فرماندهی محور مقاومت جهان اسلام ، شکست داعش وحشی در عراق و سوریه ، افزایش امنیت مرزها در فراسوی مرزها ، خنثی کردن فعالیتهای رزیم صهیونیستی در جداره مرزهای کشور ، سرکوب منافقین ؛ هدف قراردادن پایگاه نظامیان متجاوز در عراق ، و پایگاه جاسوسی اسراییل در اربیل و…. را داشته که مایه مباهات ایرانیان و امید بخش مظلومان جهان می باشد . سپاه در راه اهداف انقلاب شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده ، که عزت و سربلندی نظام اسلامی را بهمراه داشته است .

به جهت خنثی سازی فتنه های دشمنان ؛ سپاه همواره مورد غضب دشمنان بوده است ؛ وبر این اساس نیز امریکای جنایتکار تروریست پرور، نام سپاه را در فهرست گروههای ترویستی و تحریم قرارداده است ودر تلاش برای محدود سازی و نا کارآمد جلوه دادن ان می باشند .

در شرایط حاضر که دشمنان بشریت با جنگ ترکیبی و تهدیدات همه جانبه و با همه ابزارها و همه روشها و تمام توان علیه انقلاب اسلامی در تلاش اند و رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر کرده اند ، لذا کشور بیش از گذشته به توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون نیاز دارد ؛ که باید گفت :انقلاب را پاس دار ، که کشور ترا در گام دوم انقلاب نیاز دارد !