گنجینه دفاع مقدس تا قرن‌ها مورد استفاده هنرمندان است
گنجینه دفاع مقدس تا قرن‌ها مورد استفاده هنرمندان است

حجت‌الاسلام ذوالنوری گفت: عرصه دفاع مقدس، خزانه‌ای بسیار عظیم و پایان نایافتنی است و هنرمندان می‌توانند قرن‌ها از آن ارتزاق کنند و بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شهادت قلم در قم اظهار داشت: دفاع مقدس کامل‌ترین تابلوی ایثار، گذشت، ایمان و اخلاص و بر جسته‌ترین اثر تعالی و کمال انسان دینمدار و دیندار است.

وی افزود: این عرصه خزانه بسیار عظیم و پایان نایافتنی است که هنرمندان می‌توانند قرن‌ها از آن ارتزاق کرده و تولیدات تازه به تازه خلق نمایند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی شهادت قلم عنوان کرد: کار در این حوزه زمانی سخت می‌شود که کسانی فیلمنامه می‌نویسند که ممکن است آن دوران را ندیده باشند و لذا اگر فیلمنامه‌ای بتواند حق مطلب را به درستی ادا کند باید قلم و دست نویسنده آن را بوسید.

ذوالنوری تاکید کرد: بازیگری که می‌خواهد آن نقش مربوط به ایثار و شهادت را بازی کند، یا اصلا در آن دوران نبوده و یا آن حس گذشته را ندارد و امکان همزاد پنداری به وجود نمی‌آید، لذا اگر بازیگر یا هنرمندی بتواند آن معنا و حس مقدس را در مخاطب زنده کند، بسیار ارزشمند است.

ذوالنوری با انتقاد از شرایط حاکم بر رسانه‌ها و سینمای کشور گفت: گاهی میبینیم نقش قهرمانان دفاع مقدس را کسانی بازی می‌کنند که باید برای مظلومیت آن رزمنده‌ها گریست، کسانی که در خلوت خودشان این قهرمانان را به سخره می‌گیرند و در زندگی شخصی خود هیچ اعتقادی به این ارزش‌ها ندارند.

وی با ذکر این نکته که بازآفرینی صحنه‌های ایثار و شهادت درک بسیار بالایی می‌خواهد و باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن کیفیت دفاع مقدس را کمی سازی کنیم، ابراز کرد: حماسه دفاع مقدس را باید به گونه‌ای در قالب فیلمنامه و نقش در بیاوریم که از ارزش‌های آن کم نکند و قابل انتقال به مخاطب باشد؛ بنابراین، این کار کار سختی است و دست آن افرادی که با اعتقاد به میدان می‌آیند را باید بوسید.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان دستگاه‌های ذیربط عنوان کرد: نباید با آثار و نقش‌هایی که در شان قهرمانان دفاع مقدس نیست، کریمانه و با اغماض برخورد کرد چرا که این عرصه، عرصه مهم و ارزشمند ایست و بازیگران و فیلمنامه نویسان این عرصه، مسئولیت و رسالت سنگینی دارند.

انتهای پیام/