اخبار کوتاه فرهنگی کاشان
اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

برگزاری رسا ـ مسؤول حوزه هنری کاشان گفت: شهید زجاجی نسبت به ثبت حماسه های دفاع مقدس حساسیت زیادی داشته است به طوری که گفته است به برادرانی که از جبهه آمده اند بگویید خاطرات خود را بنویسند و یا آن ا را ضبط کنند که خیلی ارزشمند است چرا جنگ ما جنگی نیست که […]

برگزاری رسا ـ مسؤول حوزه هنری کاشان گفت: شهید زجاجی نسبت به ثبت حماسه های دفاع مقدس حساسیت زیادی داشته است به طوری که گفته است به برادرانی که از جبهه آمده اند بگویید خاطرات خود را بنویسند و یا آن ا را ضبط کنند که خیلی ارزشمند است چرا جنگ ما جنگی نیست که تمام شود.
اخبار كوتاه فرهنگيبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد قاسم زاده مسؤول حوزه هنری کاشان در مراسم شب خاطره معرفی خاطرات سردار شهد اکبر زجاجی قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول الله گفت: حوزه هنری کاشان در نظر دارد شب خاطره از طریق محفل رزمندگان هر دو ماه یکبار در سال ۹۴ را برگزار و خاطرات کوتاه آن را به صورت مکتوب مستند نگاری کند.

 

وی افزود: خاطرات برگزیده از زبان رزمندگان و همرزمان شهدای شهرستان کاشان در قالب کتاب خاطرات کوتاه رزمندگان کاشان چاپ و منتشر می شود تا تاریخ شفاهی دفاع مقدس سرداران این شهید برای آیندگان به یادگار و محفوظ بماند.

 

به گفته وی، آغاز ثبت طرح های تاریخ شفاهی این حوزه از ابتدای سال آینده انجام خواهد شد و خاطرات کوتاه رزمندگان شهرستان کاشان در ۸ سال دفاع مقدس تا پایان شهریور ماه سال ۹۴ به پایان خواهد رسید.

 

مسؤول حوزه هنری کاشان یاد آورشد: شب خاطره درراستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدا به عنوان الگو های و اقعی ایثار و فداکاری و شناخت سیره شهیدان به نسل جوان از زبان همرزمان و دوستان این فرشیان عرشی مروج سبک زندگی اسلامی، تقویت فرهنگ دینی و احیای ارزش های اسلامی است.

 

شایان ذکر است، شهرستان کاشان طی ۸ سال دفاع مقدس ۱۲ سردار و ۱۷۰۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

 

 تجلیل از مادران شهدای مفقود الاثر کاشانی

 

همایش تجلیل از مادران شهیدان مفقودالاثر کاشانی مهدی کوه پیما، صباحی، سیاهکار و فروتن با عنوان بهشت زیر پای مادران است به مناسبت روز شهید در تالار فرهنگ اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در همایش بهشت زیر پای مادران است با تأکید بر تداوم راه شهدا و تحقق آرمان های این بزرگ مردان آسمانی و ماندگار گفت: پاسدار شهید مهدی کوه پیما یکی از این شهدای مفقود الاثر از لشکر ۱۴ امام حسین(ع) است که در سن ۱۹ سالگی در روز چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در ام الرصاص به شهادت رسید.

 

وی افزود: شهید والامقام مهدی کوه پیما در فرازی از وصیتنامه اش گفته است، آنچه که می خواهم وصیت کنم این است که وصیت نامه های تمام شهداء را اجرا کنید و این وصیت من است و آنچه که آنها گفتند و نوشتند من نیز می گویم.

 

نادعلی گفت: این شهید و الامقام در ادامه وصیت نامه خود گفته است، فقط برای تذکر می گویم، ای ملت امام را تنها نگذارید و بر علیه دشمنان امام و اسلام بجنگید که یا پیروز می شوید و یا شهید که در هر دو حالت پیروزی با شماست و من به جبهه رفتم که ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان را پاسخ دهم و امیدوارم که خداوند در این راه من را به سوی خود ببرد.

 

شایان ذکر است، همایش بهشت زیر پای مادران است به همت مؤسسه فرهنگی شهدایی زهیر زیر نظر پایگاه بسیج باب الحوائج حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) کاشان و با همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شد.

 

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان دارای ۹۲ شهید مفقود الاثر است.

 

اعزام کاروان راهیان نور بسیج اساتید کاشان

 

نخستین گروه کاروان راهیان نور بسیج اساتید شهرستان کاشان صبح امروز عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد.

 

غلامرضا حسنی‌مقدم مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کاشان گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده اولین گروه از کاروان راهیان نور بسیج اساتید شهرستان کاشان به مدت چهار روز برای بازدید از مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس،  شلمچه، طلائیه و اروند شدند.

 

وی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، نشست‌های معرفتی و اعتقادی با هدف روشنگری و بصیرت‌افزایی، برگزاری حلقه صالحین ویژه اساتید، برپایی یادمان اساتید شهید و شهدای فرهنگی از جمله شهید مصطفی چمران به عنوان نماد اساتید بسیجی و… را از جمله برنامه‌های کاروان راهیان نوربسیج اساتید شهرستان کاشان به مناطق عملیاتی جنوب اعلام کرد.

 

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کاشان گفت: دومین گروه کاروان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کاشان نوروز امسال به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد./۱۳۰۷/پ۲۰۳/ب۴