حضور شهدای گمنام وحدت آفرین است
حضور شهدای گمنام وحدت آفرین است

سرهنگ کریمی گفت: حضور شهدای گمنام در شرایط فعلی وحدت آفرین است و قطعا توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد و لذا باید قدر بدانیم و از این فرصت بسیار ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: یوم الله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی باید گرامی داشته شوند. به همین منظور ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در این راستا برنامه‌‎ریزی کرده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی یکی از مناسبت‌های بسیار مهم است که به نام روز مقاومت نامگذاری شد. همچنین سالروز عملیات کربلای ۴ و ۵ را در این ایام داریم که جدا از هم نیستند و این دو عملیات یک عملیات پیوسته بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بوده گفت: به اقرار بسیاری از نظامیان بزرگ دنیا این عملیات یکی از عملیات‌های نادر در دوران در قرن گذشته بود و دستاوردهای بسیار بزرگی در این دو عملیات به دست آورد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نشانه هویت و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران است، گفت: مردم و رزمندگان اسلام با تاسی به قیام عاشورا بزرگترین حماسه را خلق کردند تا جایی که دفاع مقدس امروز به عنوان گنجینه‌ای عظیم در اختیار است که باید برای عبور از شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در ایام فاطمیه گفت: افتخار این را داریم همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد استقبال از شهدای گمنام باشیم و مردم شهیدپرور استان مرکزی مهمان شهدای گمنام هستند.

وی افزود: در این ایام شاهد شهدای گمنام در سطح کشور هستیم که استان مرکزی هم در این راستا برنامه‌های ويژه‌ای دارد و شهدای گمنام از تاریخ ۲۴ آذر تا ۶ دی در استان مرکزی حضور دارند و برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهدای خوش نام دفاع مقدس در تاریخ ششم دی و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مرکز استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: کاروان شهدای گمنام از ۲۴ آذر از شهرستان زرندیه حرکت خواهد کرد که ۲۵ آذر در ساوه، ۲۶ آذر در دلیجان، ۲۷ آذر در محلات، ۲۸ آذر در خمین، ۲۹ آذر در شازند، ۳۰ آذر در خنداب، ۱ دی در کمیجان، ۲ دی در فراهان، ۳ دی در آشتیان، ۴ دی در تفرش و ۵ دی در اراک حضور پیدا خواهند کرد. قطعا حضور شهدای گمنام وحدت آفرین است و توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی افزود: استانداری مرکزی، سازمان جهاد کشارزی، دانشگاه پیام نور اراک و دانشگاه فرهنگیان اراک چهار مکان برای خاکسپاری شهدای گمنام در استان مرکزی هستند که با این تعداد از شهدا در ایام فاطمیه امسال تعداد شهدای گمنام استان مرکزی به ۲۰۰ شهید گمنام می‌رسد و ۷۰ یادمان شهدای گمنام در سطح استان وجود دارد که به عنوان پایگاه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: یک مراسم ویژه نیز در این ایام با حضور خانواده معظم شهدای جاویدالاثر پیش‌بینی شده که در مرکز استان برگزار خواهد شد. دستگاه‌هایی که پیکر شهدا را تحویل می‌گیرند مراسم گرامیداشت شب اول و شب هفت شهید را برگزار خواهند کرد و درخواستی که از رسانه‌های استان مرکزی وجود دارد نسبت به اطلاع‌رسانی و پوشش برنامه‌های شهدا حساسیت و جدیت داشته باشند.

وی خاطر گفت: شعار راهبردی امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس ما مقتدر هستیم است و کلیه برنامه‌ها با این راهبرد اجرا می‌شوند. با اقتدار عمل کردن مهمترین پیام شعار سال دفاع مقدس است و مقتدرانه عمل کردن راهکار خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در جنگ ترکیبی است.

انتهای پیام