خواب شهادت(حدیث دشت عشق)
خواب شهادت(حدیث دشت عشق)

شهید مدافع حرم، حجت‌الاسلام محمد مسرور، طلبه‌ای بود که درس عشق را در میدان عمل دوره کرد و با بالاترین نمره – دریافت درجه شهادت- در امتحان الهی ممتاز شد. او، یکم فروردین ۱۳۶۶ در کازرون متولد شد؛ پس از اتمام تحصیل تا مقطع دیپلم و گذراندن خدمت مقدس سربازی، تحصیلات خود را در حوزه […]

شهید مدافع حرم، حجت‌الاسلام محمد مسرور، طلبه‌ای بود که درس عشق را در میدان عمل دوره کرد و با بالاترین نمره – دریافت درجه شهادت- در امتحان الهی ممتاز شد. او، یکم فروردین ۱۳۶۶ در کازرون متولد شد؛ پس از اتمام تحصیل تا مقطع دیپلم و گذراندن خدمت مقدس سربازی، تحصیلات خود را در حوزه علمیه ادامه داد. وی ششم شهریور ۱۳۹۴ در کنار قبور شهدای گمنام کازرون زندگی مشترک خود را آغاز کرد اما عشق اصلی او جهاد و شهادت بود، پس راهی دیار شام شد تا انتقام یاران حسین(ع) را از یزیدیان زمان بگیرد. وی در دفتر خاطراتش نوشته بود که امام سجاد(ع) به خوابش آمده و وعده شهادت را به او داده بود. جالب این بود که با تیپ تکاور امام سجاد(ع) به سوریه اعزام شد. سرانجام، شانزدهم بهمن سال ۹۴ خوابش تعبیر شد و در منطقه رتیان سوریه به شهادت رسید.
این شهید مدافع حرم در بخش‌هایی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به طلاب و حوزویان توصیه کرده بود: «علم الهی را با ایثار و گذشت و اعمال صالحه می‌توان کسب کرد… پس ای برادران طلبه سعی کنید روحیه جهادی خود را نگه دارید که اگر غیر این باشد این کتاب‌ها حجاب اکبری می‌شود و تو را از جهاد فی سبیل‌الله باز می‌دارد …بدانید که باب جهاد باب اولیاء خاص خداست. و بدانید که بالاتر از هر نیکی؛ نیکی وجود دارد تا اینکه شخص شهید شود، دیگر بالاتر از آن نیکی وجود ندارد. شهادت خط پایان عاشقی است.»

سرویس کیهان » اخبار

کد خبر: ۱۶۸۵۶۹

تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸