شهدای شاخص شهرستان اصفهان + تصاویر
شهدای شاخص شهرستان اصفهان + تصاویر

کوچه هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می رسیم ! به گزارش ندای اصفهان ، صحبت از عشق و عاشقی که به میان می آید دست و دلم می لرزد,بخصوص وقتی سخن از کسانی باشد که عشق […]

کوچه هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می رسیم !

به گزارش ندای اصفهان ، صحبت از عشق و عاشقی که به میان می آید دست و دلم می لرزد,بخصوص وقتی سخن از کسانی باشد که عشق حقیقی را درک کرده و مسیر رسیدن به معشوق را طی کرده اند و به کمال مطلوب رسیده اند.عده قلیلی هستند که به این مرحله می رسند,همانانی که گوهر معرفت الهی را شناختند(گوهری که خداوند در روز ازل در دل آدمی تعبیه کرد و فرشتگان از درک آن عاجز ماندند که :انی اعلم ما لا تعلمون),همانانی که دلشان چون شیشه ای نازک و شفاف است,همانانی که” مشتاق پروازند و میل خزیدن ندارند زیرا شرط اول پرواز را دل کندن از زمین می دانند”,حلاج بودند و اناالحق گفتند و عشق مایه قتل و شهادتشان شد.”مردانی که برای دنیا آفریده نشده اند و به همین جهت است که دنیا وقتی نتوانست آنها را بفریبد دام ها بر سر راهشان می گذارد و رقبایی دنیاپرست و دون فطرت برای آنها بوجود می آورد و عاقبت آنها را با یک طرز فجیع و ظالمانه ای به دست مرگ می سپارد و جهان آنها را به لقب شهید مفتخر می سازد.”

معرفی شهدای شاخص اصفهان :

شهید احمد کاظمی‌

در سال ۱۳۳۷ در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و همچون سایر جوانان، سرگرم تحصیل گردید. با پیدایش جرقه‌های انقلاب اسلامی‌دوشادوش ملت به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت و در بیست و سومین بهار زندگی خود، در اوایل سال ۵۹ به کردستان رفت تا با رزمی‌بی امان، دشمنان داخلی انقلاب را منکوب نماید. او دوران جوانی خود را با لذت حضور در جبهه‌های نبرد از کردستان گرفته تا جای جای جبهه‌های جنوب در صف مقدم مبارزه با متجاوزان بعثی در سِـمت‌هایی چون: دو سال فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان، شش سال فرماندهی لشکر ۸ نجف، یکسال فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، هفت سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه را به عهده داشت .

 download (12)

 

شهید جلال افشار

در سال ۱۳۵۳ به مدرسه حقانی قم رفت و از محضر آیت ‌الله بهاءالدینی بهره جست. از آن روز به بعد جلال مدام در حال تبلیغ دین بود. در اجتماع مردم قم در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۵۶ شجاعانه ایستاد و درخشید با پیروزی و شکوفایی انقلاب جزء عناصر اولیه‌ی کمیته‌ی دفاع شهری حرکت های مردمی اصفهان را سازماندهی کرد. قبل از آن نیز در جریان تحصن تاریخی مردم در منزل آیت ‌الله خادمی در مورد اعتصاب غذای زندانیان سیاسی نقش بسزایی ایفاء کرده بود.

جلال آن روز‌ها‌ هم در خانه تدریس اخلاق داشت و هم مصاحبه و پذیرش نیروی جدید با او بود. در مرکز آموزش ۱۵ خرداد نیز اخلاق تدریس می ‌کرد. همیشه در جلسات سپاه و مراکز فرهنگی آموزشی که هدفشان هدایت نسل جوان بود و پایگاه ۱۵ خرداد شرکت داشت. برای مدتی هم به سیستان و بلوچستان رفت تا با اشرار مبارزه کند. بعد از آن نیز به جبهه رفت آخرین بار او را در لباس سبز سپاه پاسداران بدرقه کردیم.

بیست و سوم ماه مبارک رمضان پرستوی آشیانه‌ام هنگام اذان ظهر در حالی که نام مبارک رسول ‌الله (ص) را بر لب داشت پر کشید -دوستانش گفتند- در روز بیست و چهارم تیرماه سال ۱۳۶۰ (عملیات رمضان) از ناحیه‌ی پهلو مجروح شد و چند دقیقه بعد آسمانی گشت.

 download (13)

شهید محمد رضا تورجی زاده

در سال چهل و سه در شهر شهیدان اصفهان به دنیا آمد . در همان دوران کودکی عشق و ارادت به خاندان نبوت و امامت داشته و با شور وصف ناپذیر در مجالس عزا داری شرکت می نمود . در کودکی بسیار با وقار نظیف و تمیز بوده به گونه ای که در میان همگنان ممتاز بود.

ایشان دوران تحصیل را همراه با کار و همیاری در مغازه پدر آغاز نمود . پدرش به دلیل علایق مذهبی برای دوره ی راهنمایی به مدرسه ی مذهبی احمدیه ثبت نام نمود .

در سال شصت و یک به جبهه عزیمت نمود و در تیپ نجف اشرف به خدمت مشغول شد . و در عملایات های محرم والفجر ها و کربلا ها شرکت نمودند .پس از عزیمت به جبهه در جمع رزمندگان به مداحی و نوحه سرایی پرداخت و بسیاری از رزمندگان جذب نوای گرم و دلنشین او می شدند و در وصیت نامه های خود تقاضا داشتند در مراسم هفته ی آن ها ایشان دعای کمیل را بخوانند . این علاقه و تقاضا های رزمندگان بود که باعث شد ایشان هیئت گردان یازهرا را تاسیس کنند که هر دوشنبه در جبهه در محل گردان و در هنگام مرخصی در اصفهان برگذار می شد . که این هیئت بعد ها به هیئت محبان حضرت زهرا و هیئت رزمندگان اسلام شهر اصفهان تغییر نام داد.

شهید به حضرت زهرا سلام الله علیه علاقه ی وافری داشتند و در غالب مداحی هایشان از مصائب ایشان می خواندند . همچنین ایشان وصیت نمودند که بروی سنگ قبر ایشان بنویسند : یا زهرا

سر انجام این مجاهد خستگی ناپذیر در پنجم اردیبهشت سال شصت و شش در ارتفاعات شهر بانه در استان کردستان در ساعت هفت و سی دقیقه صبح حین فرماندهی گردان یا زهرا در سنگر فرماندهی به شهادت رسیدند . جراهتی که موجب شهادت ایشان شد همچون حضرت زهرا بود : جراحاتی بر پهلو و بازو و ترکش ها یی مانند تازیانه بر کمر ایشان

download (14)

شهید مصطفی ردانی پور

در سال ۱۳۳۷ ه ـ ش در یکی از خانه‌های قدیمی منطقه‌ی مستضعف‌نشین (پشت مسجد امام) شهر اصفهان متولد شد. پدرش از راه کارگری و مادرش از طریق قالی‌بافی مخارج زندگی خود را تأمین و آبرومندانه زندگی می‌کردند و از عشق و محبت سرشاری نسبت به ائمه‌ی اطهار (ع) و حضرت زهرا (ع) برخوردار بودند، تا آنجا که با همان درآمد ناچیز جلسات روضه‌خوانی ماهانه در منزلشان برگزار می‌شد. سخت‌کوشی و تلاش، با زندگی مصطفی عجین شده بود، به طوری که در شش سالگی )قبل از آنکه به مدرسه راه یابد) به مغازه‌ی کفاشی می‌رفت و در ایام تحصیل نیز نیمی از روز را به کار مشغول بود.

او که از بیت صالحی برخاسته بود و به لحاظ مذهبی، خانواده‌ای مقید و متدین داشت، تحصیل در هنرستان را به دلیل جو طاغوتی و فاسد آن زمان تحمل نکرد و از محیط آن کناره گرفت و با مشورت یکی از علما به تحصیل علوم دینی پرداخت.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید ردانی‌پور به همراه عده‌ای از همرزمان خود از کردستان وارد جنوب شد و با نیروهای اعزامی از اصفهان (سپاه منطقه‌ی ۲) که در نزدیکی آبادان «جبهه‌ی دارخوین» مستقر بودند، شروع به فعالیت کرد. ایشان » معروف بود، علیه دشمن بعثی به مبارزه*با رزمندگان اسلام در خطی که به «خط شیر پرداخت و از مهمترین علل شش ماه مقاومت مستمر نیروها در این خط، وجود این روحانی عزیز و دلسوز بود که به آنها روحیه می‌داد، سخنرانی می‌کرد و یا مراسم دعا برگزار می‌نمود.

ایشان با تجربه‌ای که از کار در جبهه‌های کردستان داشت، سلاح بر دوش، به تبلیغ و تقویت روحی رزمندگان می‌پرداخت و با برگزاری جلسات دعا و مجالس وعظ و ارشاد، نقش مؤثری در افزایش سطح آگاهی و رشد معنوی رزمندگان ایفا می‌نمود و در واقع وی را می‌توان یکی از منادیان به حق و توجه به حالات معنوی در جبهه‌ها نامید.

نحوه‌ی شهادت

دو هفته پس از ازدواج، صدق و تلاش این روحانی عارف و فرمانده‌ی شجاع در عملیات والفجر ۲ به نقطه‌ی اوج رسید و عاشقانه ردای شهادت پوشید و به وصال محبوب نایل شد. بدین‌سان در تاریخ ۱۵/۵/۶۲ بر پرونده‌ی افتخار‌آفرین دنیوی یکی دیگر از سربازان سلحشور سپاه امام زمان (عج)، با شکوهی هر چه تمام‌تر، مهر تأیید نهاده شد و جسم پاکش در منطقه‌ی حاج عمران مظلومانه بر زمین ماند و روح باعظمتش به معراج پرکشید؛ گرچه تا این تاریخ نیز ایشان در زمره‌ی شهدای مفقود‌الجسد است. وی که بارها در جبهه‌های نبرد مجروح گردیده بود و اغلب تا سرحد شهادت نیز پیش رفته بود، در حقیقت شهید زنده‌ای بود که همواره به دنبال شهادت، عاشقانه تلاش می‌کرد. این جمله از اولین وصیت‌نامه‌اش برای شاگردان و رهروانش به یادگار ماند: «عمامه‌ی من کفن من است.»

download (10)

شهید حسین خرازی

سال ۱۳۳۶ ه.ش در يكي از محله‌هاي مستضعف‌نشين شهر شهيدپرور اصفهان بنام كوي كلم، در خانواده‌اي آگاه، متقي و با ايمان فرزندي متولد شد كه او را حسين ناميدند.

از همان آغاز، كودكي باهوش و مودب بود. در دوران كودكي به دليل مداومت پدر بر حضور در نماز جماعت و مراسم ديني، او نيز به اين مجالس راه پيدا كرد.

از آنجا كه والدين او براي تربيت فرزندان اهتمام زيادي داشتند، او را به دبستاني فرستادند كه معلمانش افرادي متعهد، پايبند و مراقب امور ديني و اخلاقي بچه‌ها بودند. علاوه بر آن، اكثر اوقات پس از خاتمه تكاليف مدرسه، به همراه پدر به مسجد محله ؛مي‌رفت و به خاطر صداي صاف و پرطنيني كه داشت، اذان‌گو و مكبر مسجد شد.

شهيد خرازي با شروع جنگ تحميلي بنا به تقاضاي همرزمان خود، پس از يك‌سال خدمت صادقانه در كردستان راهي منطقه جنوب شد و به سمت فرمانده اولين خط دفاعي كه مقابل عراقيها در جادة آبادان-اهواز در منطقه دار خوين تشكيل شده بود و بعداً در ميان رزمندگان اسلام، به «خط شير» معروف شد؛ منصوب گشت.

خطي كه نه ماه در برابر مزدوران عراقي دفاع جانانه‌اي را انجام داد و دلاوراني قدرتمند را تربيت كرد. اين در حالي بود كه رزمندگان از نظر تجهيزات جنگي و امكانات تداركاتي شديداً در مضيقه بودند، اما اخلاص و روح ايمان بچه‌هاي رزمنده، نه تنها باعث غلبه سختيها و مشكلات بر آنها نشد بلكه هر لحظه آماده شركت در عمليات و جانفشاني بودند.

در عمليات شكست حصر آبادان، فرماندهي جبهه دارخوين را به عهده داشت و دو پل حفار و مارد را كه عراقيها با نصب آن دو پل بر روي رود كارون، آبادان را محاصره كرده بودند، به تصرف درآورد.

او با آنكه يك دست بيشتر نداشت ولي با جنب و جوش و تلاش فوق‌العاده‌اش هيچ‌گاه احساس كمبود نمی ‌كرد و برای تامين و تدارك نيروهای رزمنده در خط مقدم جبهه، تلاش فراواني مي‌نمود.

در بسياری از عملياتها حاج حسين مجروح شد. اما براي جلوگيري از تضعيف روحيه همرزمانش حاضر نمی ‌شد پشت جبهه انتقال يابد.

در عمليات كربلای ۵، زماني كه در اوج آتش توپخانه دشمن، رساندن غذا به رزمندگان با مشكل مواجه شده بود، خود پيگير جدي اين كار شد، كه در همان حال خمپاره‌اي در نزديكي‌اش منفجر شد و روح عاشورايي او به ملكوت اعلي پرواز كرد و اين سردار بزرگ در روز هشتم اسفندماه ۱۳۶۵ در جوار قرب الهي ماوا گزيد

download (8)

شهید حاج علی قوچانی

درروز اول تیرماه ۱۳۴۲در شهر اراک دیده به جهان گشود.وی  در کودکی به همراه پدر و مادرش از اراک به اصفهان آمد، شرایط معیشتی ایجاب می کردکه درمحل های مختلفی زندگی کنند. از همان کودکی باکاستی ها وسختی ها انس گرفت وسازندگی او از همین دوران آغازشد. ازهمان کودکی حالاتی کنجکاوانه داشت. بسیار جسور و چالاک و فعال بود.

در دوران انقلاب با اینکه سن چندانی نداشت به اندازه توان خود در رویداد های انقلاب شرکت و فعالیت کرد.هنوز در اوان جوانی بود که بعد از انقلاب،روستاهای سمیرم و بوئین میاندشت را زیرپاگذاشت ودر خدمت انقلاب، به کمک محرومان و مستضعفان آنجاشتافت. با شروع درگیریهای کردستان با سن کم و جثه کوچک، به هرنحو ممکن، خود را به آنجا رساند. در کردستان شاهد درگیریها و خیانتهای مدعیان طرفداری از خلق یعنی دمکراتها و چپ گراها بود و در آنجا کم کم چهره خود را نشان داد.سالها شرکت فعالانه و مستمر او در جبهه های خون و آتش و درگیری با گروههای محارب و منافق در جنوب وغرب از او فرمانده ای ساخته بود شجاع، صبور و رازدار. زاهد شب بود و شیر روز. بارها تا مرزشهادت پیش رفت. در سال ۱۳۶۳ به مکه معظمه مشرف شد وپس از چندی ازدواج کرد.

او به عنوان فرماندهی مدیر ولایق، هدایت بخشی از نیروها را در حمله به فاو،بعهده داشت. در منطقه استراتژیکی کارخانه نمک از خود رشادتهای فراوان نشان داد و سرانجام پس از شش سال رشادت و جانبازی، در سن ۲۲ سالگی، در یک عروج آسمانی، تماشاگر راز شد و روح و جسم خود را نثار دوست کرد.

download (9)

شهید علیرضا کریمی

متولد ۲۲ شهریور سال ۱۳۴۵ مقارن با ایام ماه مبارک رمضان در محله سیچان اصفهان بدنیا آمد.

بدلیل بیماری شدیدی که داشت پزشکان معتقد بودند که زیاد زنده نمی ماند. به طوری که در ۴ سالگی کبد وی از بین رفته و دیگر امیدی به زنده ماندنش نبود. روزی سیدی سبزپوش به مغازه پدرش مراجعه کرده و بی مقدمه می گوید کار خوبی کردی که علیرضا را نذر آقا ابالفضل(ع) کردی. همین امروز سفره آقا ابالفضل (ع) را پهن کن و به مردم غذا بده، ۳ مجلس روضه برای حضرت در حرمش نذر کرده ای که من انجام می دهم. سپس اسکناسی را جهت برکت کاسبی به پدر می دهد. آن روز بچه به طرز معجزه آسایی شفا می یابد به طوری که سال ها بعد قهرمان ورزش های رزمی می شود.

در عملیات محرم در اثر اصابت گلوله خمپاره سر و دست و پای او مجروح می شود. بعد از پایان دوران مجروحیت به جبهه باز می گردد. فرمانده گردان امیرالمؤمنین(ع) به خاطر شجاعت و مدیریتی که علیرضا از خود نشان داده بود، مسئولیت دسته دوم از گروهان ابالفضل(ع) را به او می دهد. در آخرین دیدار با خانواده اش به مادر می گوید ما مسافر کربلائیم راه کربلا که باز شد بر می گردیم. در پایان آخرین نامه ای که فرستاد نوشته بود به امید دیدار در کربلا.

در عملیات والفجر ۱ هر دو پای علیرضا مورد هدف تیرهای عراقی قرار می گیرد و در جواب فرمانده اش که می خواهد او را به عقب بیاورد می گوید، شما فرمانده ای برو بچه ها منتظرت هستند. علیرضا در حالیکه روی زمین افتاده و به سختی می خواست خودش را به سمت تپه ها بکشاند، ناگهان یکی از تانک های عراقی به سرعت به سمت وی رفته و از روی پاهایش رد می شود. در اینجا فقط ۱۶ ساله بود. ۱۶ سال بعد درست همان روزی که اولین کاروان به صورت رسمی عازم کربلا می شود پیکرش را در منطقه فکه شمالی پیدا کرده و شب تاسوعای حسینی به وطن باز می گردانند.

 شهید ابراهیم نصر آزادانی

نام پدر : محمود

تاریخ تولد : ۲۳/۱/۱۳۳۸

محل تولد : اصفهان- ماربین-محله آزادان و لادان

تاریخ شهادت : ۲/۳/۱۳۶۱

نحوه شهادت : اصابت گلوله به پشت گردن

محل شهادت : خرمشهر

محل دفن : گلستان شهدای استان اصفهان

عملیات : بیت المقدس

آخرین مسئولیت : جانشین فرمانده گردان امام سجاد(علیه السلام) لشکر۱۴ امام حسین(علیه السلام)

مختصری از زندگی نامه شهید :

از آغاز نوجوانی به علت تنگنای اقتصادی مجبور شد که برای امرار معاش خود و خانواده اش همزمان با تحصیل به اشتغال در یک کارگاه چوب‌بُری بپردازد در سن ۱۵ سالگی در رشته ورزشهای رزمی (جودو) شروع به فعالیت نمود و یکی از ممتازترین ورزشکاران این رشته شد در سال ۱۳۵۶ به خدمت سربازی رفت و چند ماهی از خدمتش نگذشته بود که به دنبال فرمان حضرت امام از سربازی فرار کرده و پس از پیروزی انقلاب در کمیته دفاع شهری مشغول خدمت شد و با شروع درگیری در کردستان عازم آن دیار گردید و پس از بازگشت در واحد آموزش سپاه مشغول آموزش و آماده سازی نیروهای سپاه شد و همزمان با فعالیتش در سپاه مسئولیت هیئت ورزشهای رزمی استان اصفهان را نیز به عهده گرفت و به همراه شهید محمد منتظری عازم جنوب لبنان شد و مدتی در آنجا ماند و با شروع جنگ به جبهه‌‌های جنگ شتافت و سرانجام در مرحله سوم عملیات فتح خرمشهر به عنوان یکی از مسئولین فعال عملیات شرکت داشت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

  شهید  رضا مجیدی

نام پدر : تقی

تاریخ تولد : ۴/۷/۱۳۳۸

محل تولد : اصفهان

تاریخ شهادت : ۲۲/۱۲/۱۳۶۱

نحوه شهادت : اصابت ترکش به ریه و قلب

محل شهادت : شلمچه

محل دفن : گلستان شهدای اصفهان

عملیات : بیت المقدس

آخرین مسئولیت : جانشین فرمانده لشکر ۳۰ زرهی سپاه

 شهید محمود حری

نام پدر : حسین

تاریخ تولد : ۱۰/۱۰/۱۳۳۸

محل تولد : نجف آباد اصفهان

تحصیلات : دیپلم ریاضی

تاریخ شهادت : ۱۶/۲/۱۳۶۱

نحوه شهادت : اصابت ترکش

محل شهادت : جاده اهواز خرمشهر

محل دفن : نجف آباد

عملیات : بیت المقدس

آخرین مسئولیت : فرمانده محور و فرمانده زرهی لشکر ۸  نجف اشرف

شهید محمود شهبازی

نام پدر : خانعلی

تاریخ تولد : ۱/۱۱/۱۳۳۷

محل تولد : اصفهان

تاریخ شهادت : ۲/۳/۱۳۶۱

محل شهادت : جاده اهواز خرمشهر

عملیات : بیت المقدس

علت شهادت : اصابت ترکش خمپاره

محل دفن : گلستان شهدای اصفهان

آخرین مسئولیت : جانشین فرمانده لشکر ۲۷ محمّد رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم )

  شهید احمد رضا خدیوپور

نام پدر : مهدی

تاریخ تولد : ۱/۱/۱۳۴۰

محل تولد : اصفهان

تحصیلات : دیپلم

تاریخ شهادت : ۱۶/۲/۱۳۶۱

نحوه شهادت : ترکش

محل شهادت : خرمشهر

محل دفن :گلستان شهدای اصفهان

عملیات : بیت المقدس

آخرین مسئولیت : فرمانده گردان امام صادق( علیه السلام )لشکر ۱۴ امام حسین( علیه السلام )

 شهید حجت الاسلام و المسلمین حاج عبدالله میثمی

نام پدر : اصغر

تاریخ تولد :۰۹/۰۳/۱۳۳۴

محل تولد : اصفهان

تاریخ شهادت :۱۲/۱۱/۱۳۶۵

محل شهادت: شلمچه

عملیات شهادت: کربلای ۵

محل دفن :گلستان شهدای اصفهان

آخرین مسئولیت:  نماینده حضرت امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

نماینده امام(ره) در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ستادکل

download (15)

 

شهید زال (یوسف) یوسف پور

نام پدر : سلطانعلی

تاریخ تولد : ۱۳ / ۴ / ۱۳۳۹

محل تولد : ناغان (از توابع شهرکرد)

تحصیلات : دیپلم هنرستان

تاریخ شهادت : ۲/۳/۱۳۶۱

نحوه شهادت : ترکش به سینه

محل شهادت : خرمشهر

محل دفن : گلستان شهدای اصفهان

عملیات : بیت المقدس

آخرین مسئولیت : فرمانده گردان امام سجاد(علیه السلام) لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام)

شهید رسول هلالی

فرمانده پیشمرگان مسلمان کرد واحد سنندج

تیر ماه سال ۱۳۳۶ ه ش د ر بخش ۳ اصفهان ,محله پا گلدسته در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. از همان اوان کودکی علاقه وافری به مسائل مذهبی داشت و علی رغم کار و فعالیت و مطالعه کتب مذهبی از شاگردان ممتاز مدرسه بود. پس از اخذ دیپلم از هنرستان فنی، موفق به اخذ فوق دیپلم در رشته نساجی شد. به دلیل علاقه به ادبیات، دیپلم ادبی نیز اخذ کرد. سپس به خدمت نظام رفت. با فرمان حضرت امام از سربازخانه فرار کرد و بقیه خدمت را پس از انقلاب به اتمام رسانید. بعد از آن به خیل خدمتگذاران به انقلاب در کمیته دفاع شهری پیوست. پس از مدتی با توجه به علاقمندی وافر به صورت طلبه تمام وقت در مدرسه امام صادق (ص) مشغول تحصیل علوم اسلامی گردید. با شورش ضد انقلاب در کردستان و ضرورت دفاع از کیان اسلام تصمیم به حضور در کردستان گرفت و مشتاقانه به سوی آن منطقه شتافت.

به دلیل توان علمی و فضائل اخلاقیش مسئولیت روابط عمو.می سپاه در سنندج را بر عهده وی گذاردند. پس از مدتی به کارآیی و توانمندی، او به عنوان قائم مقام سازمان پیشمرگ های مسلمان کرد معرفی و مشغول به کار شد. علی رغم مسئولیتی که داشت، برای خود هیچ امتیازی نسبت به دیگران قائل نبود. در حفظ ارزشهای انقلاب لحظه ای آرام نداشت و دمادم خود را در معرض شعله های خطر قرار می داد. رسول با حسن خلق، اخلاص و صمیمیت فوق العاده محوریتی بود برای جذب و هدایت پیشمرگ های مسلمان کرد و مردم آن منطقه. پس از بازگشتت پانزده سال که از شهادت ایشان می گذ رد، هنوز یاد خاطرات شیرین او بذر ایمان را در دل مومنان آبیاری می کند.

این عاشق دلسوخته، معلم مهذب و سردار رشید د ر پنجم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جریان یک درگیری مورد اصابت تیر خصم قرار می گیرد و شربت شهادت می نوشد و در قرب حق منزل می گزیند.

روز حماسه و ایثار استان اصفهان

بیست و پنجم آبان روز حماسه  و ایثار استان اصفهان، انگیزه ای شد تا در فاصله ای سی ساله به بازکاوی عملیات محرم بپردازیم. عملیاتی که در منطقه زمانی خاصی به وقوع پیوست .یعنی هنگامی که ایران  به  ظاهر در عملیات رمضان به اهداف خود دست نیافت و دشمن به جهت سرپوش نهادن بر پیروزی های بزرگ فتح المبین (فروردین ۱۳۶۱) و بیت المقدس(خرداد ۱۳۶۱) به تبلیغات جهانی خود دامن می زد تا ایران را از ادامه ی نبرد ناتوان جلوه دهد وعملیات محرم مهر باطلی بود بر تمام فرافکنی های عراق و اربابانش و ضرب شصت دیگری بود از سوی رزمندگان سخت کوش تا بار دیگر همه جهان سر در لاک خود فرو ببرند .

عملیات محرم از جمله عملیات هایی بود که عمده ی بار آن بر دوش فرزندان اصفهان بود و این خود برگ طلایی دیگری از مبارزات ،مقاومت و ایثارگری  این استان می باشد . استانی که در طول  جنگ بالاترین سهم را از حضور در جبهه گرفته، تا خط شکنی در عملیات ها و کسب موفقیت  ها و پیروزی های بزرگ ، توانمندی و خلاقیت های فوق العاده دفاعی و نظامی، تجلی مردم در پشتیبانی جبهه و جنگ و صدها ابتکار که همه  علائم حضور جدّی  در میدان را نشان می دهد.

download (16)

اسامی شهدای اصفهانی عملیات محرم:

۱علیرضا آذری بروجنی فرزند زین‌العابدین

۲. سعید آخوندی یزدی فرزند اصغر

۳. ابوالقاسم آرامی فرزند حیدرعلی

۴. محمدرضا آقابزرگی دلیگانی فرزند حسین

۵. حمیدرضا اربابیان فرزند رسول

۶. محمد آقادادی فرزند اصغر

۷. سید مجتبی احسانی

۸. حسین احمدزاده فرزند حبیب الله

۹. جواد احمدی فرزند حسین

۱۰. مجتبی اعلایی فرزند اکبر

۱۱. منصور اسدی فرزند ناصر

۱۲. حسین اعتباری فرزند اسماعیل

۱۳. محمد اعتباری فرزند محمدعلی

۱۴. عبدالرحیم اسماعیلی فرزند علی

۱۵. احمد اکبری فرزند نادعلی

۱۶. محمود اکبری کردآبادی فرزند حسین

۱۷. محمدحسین امینی فرزند علی

۱۸. سیدعلی اعتصامی رنانی فرزند سیداسدالله

۱۹. اکبر امینی فرزند محمدعلی

۲۰. عباس الهی فرزند مهدی

۲۱. اصغر امینی چونی فرزند محمدعلی

۲۲. حسن امینی فرزند غلامرضا

۲۳. حیدرعلی امینی فرزند محمد

۲۴. محمدولی ایرانشاهی فرزند اصغر

۲۵. محمود اقبالی فرزند امیر

۲۶. مجتبی افضل فرزند مصطفی

۲۷. حسن اسماعیلی فرزند اسدالله

۲۸. اسدالله ابراهیمیان دستجردی فرزند ابوالقاسم

۲۹. سید حسن اربابیان اصفهانی فرزند علی

۳۰. حمیدرضا آرش منش فرزند حسین

۳۱. محمدرضا آشورایی فرزند علی

۳۲. محسن ابطحی فرزند محمدحسن

۳۳. رجبعلی ابراهیمی فرزند عباس

۳۴. غلامحسین احمدی فرزند اسدالله

۳۵. یحیی احمدی فشارکی فرزند محمود

۳۶. محمدرضا افقری فرزند عباس

۳۷. مصطفی انوری کردآبادی فرزند حسین

۳۸. رضا اباذری وانانی فرزند خلیل

۳۹. احمدعلی باباصفری فرزند رمضان

۴۰. رمضان علی بارپازی خوراسگانی فرزند محمدرضا

۴۱. عبدالمجید باقرزاده فرزند قاسم

۴۲. بیژن باقری فرزند هدایت الله

۴۳. سیدعلی بانکی فرزند سیدابراهیم

۴۴. حمیدرضا بت شکن فرزند محمود

۴۵. محسن بجلی فرزند ابراهیم

۴۶. مهدی بدیع الصنایع فرزند جعفر

۴۷. محمدرضا برزو اصفهانی فرزند محمدتقی

۴۸. غلامرضا برومند فرزند ابوالقاسم

۴۹. احمد برکت فرزند حجت‌الله

۵۰. اکبر بهرام ارجاوند فرزند محمدباقر

۵۱. ماجد بهرمند فرزند عبدالرسول

۵۲. مجتبی بهمن پور فرزند غلامحسین

۵۳. مجتبی بوجاریان فرزند محمد

۵۴. فضل الله پاگیری فرزند حسن

۵۵. مجید پاک‌زاد فرزند یدالله

۵۶. حسین پنیری لادانی فرزند غلامرضا

۵۷. محسن پورحیدری شیرازی فرزند شعبان

۵۸. مهدی پورمهرابی فرزند مصطفی

۵۹. رسول پورمیری فرزند حسن

۶۰. اصغر پورکرمانیان فرزند مصطفی

۶۱. علی تتار فرزند حسن

۶۲. علی تخت‌کش دهشری فرزند غلامرضا

۶۳. مهدی ترابی پوده فرزند عباس

۶۴. احمد ترابی زیارتگاهی فرزند امیرقلی

۶۵. علیرضا تقی زاده خوراسگانی فرزند قربانعلی

۶۶. محمدعلی توانگر فرزند غلامرضا

۶۷. محمدحسن توکلی دارگان فرزند محمد

۶۸. رسول توکلی فرزند رضا

۶۹. عبدالله تیموری فرزند غلامحسن

۷۰. سعید پولادخان فرزند رحمت‌الله

۷۱. منصور بابایی سودانی فرزند اصغر

۷۲. عبدالحسین جانثاری فرزند احمد

۷۳. حسینعلی جعفری فرزند ابوالقاسم

۷۴. عبدالمحمد جعفری کاکلکی فرزند خدامراد

۷۵. بهرام جمالی عسگرانی فرزند اسدالله

۷۶. علیرضا جوادپور مجلسی

۷۷. مهدی جوادی حسین آبادی فرزند حسین

۷۸. رضا جوادی فرزند رجبعلی

۷۹. نصرالله جوادی گورتانی فرزند محمود

۸۰. علی محمد جوانی فرزند اسدالله

۸۱. عباس جوشقانی حسین آبادی فرزند محمد

۸۲. رجبعلی جیرجیریان فرزند کاظم

۸۳. منصور چلمقانی قهه فرزند علی

۸۴. مهدی چهارباغی فرزند رضا

۸۵. مصطفی حاج عنایتی جورتانی فرزند علی

۸۶. مرتضی جهدی فرزند غفار

۸۷. فرهاد حامدی دهکردی فرزند محمد

۸۸. مصطفی حدیدی

۸۹. حسین حسن زاده فرزند محمدعلی

۹۰. سید حسین حسینی بهارانجی فرزند سید مصطفی

۹۱. سید مهدی حسینی نوگورانی فرزند سید علی

۹۲. اسماعیل حسینی فرزند حسن

۹۳. جعفر حشمتی‌فر فرزند سیف‌الله

۹۴. محمدعلی حمامی فرزند رمضان

۹۵. حسن حیدرپور فرزند محمد

۹۶. اسماعیل حیدری بنی فرزند محمدعلی

۹۷. محمدعلی حیدری بنی فرزند حیدرقلی

۹۸. علی خاقانی اصفهانی فرزند کریم

۹۹. محمدعلی خدابخش سیچانی فرزند اسماعیل

۱۰۰. پرویز خدادادی فرزند محمد

۱۰۱. علی خدیو پور فرزند حسن

۱۰۲. مصطفی خرسندی فرزند احمد

۱۰۳. عزت الله خواجه دهاقانی فرزند باقر

۱۰۴. بهرام جمشیدی آفارانی فرزند حسن

۱۰۵. مجید جوادپور مرندی فرزند ابراهیم

۱۰۶. سید کریم حسینی فرزند محمود

۱۰۷. مجید چکشی فرزند محمود

۱۰۸. علی اکبر دادخواه فرزند حسین

۱۰۹. حسن داوری دولت آبادی فرزند عباس

۱۱۰. احمد دری دولت‌آبادی فرزند اسدالله

۱۱۱. اکبر دهقان‌نژاد فرزند محمود

۱۱۲. مهدی دهقانی ناژوانی فرزند عباس‌علی

۱۱۳. احمد ذاکری علون آبادی فرزند رضا

۱۱۴. شکرالله (رضا) ذوالفقاری عاشق آبادی فرزند غلام عباس

۱۱۵. اکبر رحمانی فرزند بمانعلی

۱۱۶. علی رحمانی فرزند اسدالله

۱۱۷. اکبر رحیم زاده نجف آبادی فرزند اسدالله

۱۱۸. محمدکاظم رحیمی چمکانی فرزند عزت‌الله

۱۱۹. رضا رحیمی چمکانی فرزند عزت الله

۱۲۰. عباس رحیمی خوراسگانی فرزند علی

۱۲۱. غلامرضا رحیمی دهاقانی فرزند یدالله

۱۲۲. خلیل رستم شیرازی فرزند محمود

۱۲۳. علیرضا رشیدی فرزند بهمن

۱۲۴. رحمت الله رضایی فرزند بهمن

۱۲۵. لطف الله رضایی برزانی فرزند رضا

۱۲۶. اصغر رضایی زفره ای فرزند حسینعلی

۱۲۷. مرتضی رضوی فرزند سیدحسن

۱۲۸. سیدعلی اصغر رضیان فرزند سیدهادی

۱۲۹. علی رعیت زاده فرزند حسین

۱۳۰. رمضان رنج‌کش آدر منابادی فرزند حسن

۱۳۱. اکبر روحانی اصفهانی فرزند محمدعلی

۱۳۲. حسینعلی ریاحی فرزند علیرضا

۱۳۳. اکبر زادهوش فرزند مرتضی

۱۳۴. عبدالرسول زارع چاوشی آشنستانی فرزند عبدالعلی

۱۳۵. حسین زمانی فرزند رمضان

۱۳۶. محمدحسین زمانی فرزند رجبعلی

۱۳۷. رحیم زمانی فرزند رجب

۱۳۸. حمید زمانی سودرجانی فرزند علی

۱۳۹. محمدحسین زکی زاده فرزند رجبعلی

۱۴۰. اکبر سالارفرد فرزند حسین

۱۴۱. مهدی سدهیان عاشق آبادی فرزند فتح الله

۱۴۲. سعید سرجوقیان فرزند رحمت الله

۱۴۳. محمدحسین سروش کاشانی فرزند حسن

۱۴۴. اسکندر سرکوب فرزند محمدعلی

۱۴۵. هدایت الله سفیددشتی فرزند محمود

۱۴۶. ظهراب سلطانی رهنانی فرزند یدالله

۱۴۷. حسن سلطانی رنانی فرزند مهدی

۱۴۸. محمد سلمانی زادگان فرزند حسین

۱۴۹. علی اصغر سنونی فرزند کریم

۱۵۰. محمد سهرابی رنانی فرزند حسن

۱۵۱. حمید سوفسطایی فرزند اکبر

۱۵۲. حسن سیفی مزرعه‌نو فرزند میرزا فتح الله

۱۵۳. سید عباس شاطرباشی فرزند سید رضا

۱۵۴. مصطفی شانه فرزند محمد

۱۵۵. محمد علی شاهمرادی فرزند حیدر

۱۵۶. محمد شاهمرادی فرزند مسیب

۱۵۷. صفرعلی شاکری

۱۵۸. مجید شاکری سیمندی فرزند رضا

۱۵۹. مهدی شجاعی فرزند علی

۱۶۰. امیررضا شریعت فرزند حسین

۱۶۱. علیرضا شریفی فرزند حسن

۱۶۲. رسول شریفی جروکانی فرزند چراغعلی

۱۶۳. اصغر شعبانی دستجردی فرزند علی

۱۶۴. ناصر شفیعی فرزند رضا

۱۶۵. ولی الله شفیعی دستگردی فرزند جعفرقلی

۱۶۶. مصطفی شفیعیان اشکاوندی فرزند اسدالله

۱۶۷. جمال شهبازی دستجردی فرزند ابراهیم

۱۶۸. قدرت الله شهیدی فرزند حسین

۱۶۹. سید مجید شهیدی مارانی فرزند سیدحسن

۱۷۰. محمدحسین شیخ حسینی اصفهانی فرزند عبدالعلی

۱۷۱. سعید شیخ حسینی اصفهانی فرزند رجب‌علی

۱۷۲. حسین شیرازی تهرانی فرزند ایرج

۱۷۳. غلامرضا شیرانی بیدآبادی فرزند عبدالله

۱۷۴. حسین شیروی خوزانی فرزند رجبعلی

۱۷۵. سیدحسن صالحی فرزند سید کریم

۱۷۶. محسن صالحی فرزند عباس

۱۷۷. اکبر صالحی (قاسمی) فرزند علی

۱۷۸. رسول صغیرا فرزند احمد

۱۷۹. منصور ضعیف الحال فرزند حسین

۱۸۰. غلامرضا ضیایی ریزی فرزند اسماعیل

۱۸۱. علی اصغر ضیایی فرزند حسین

۱۸۲. رمضانعلی طالبی حسین آبادی فرزند سید حسن

۱۸۳. حسن طاووسی فرزند محمدعلی

۱۸۴. سید اکبر طباطبایی فرزند سید رسول

۱۸۵. رسول عابدی درچه فرزند حسنعلی

۱۸۶. حسن عابدیان خانجانی فرزند عباس

۱۸۷. قدمعلی عابدینی فرزند محمدرضا

۱۸۸. مرتضی عارفیان جزی فرزند علی

۱۸۹. سید علیرضا عاملی سید عطاءالله

۱۹۰. مجید عباسی فرزند عزت‌الله

۱۹۱. ابراهیم عباسی فرزند عبدالعلی

۱۹۲. ابراهیم عباسی قلعه شاهی فرزند قاسمعلی

۱۹۳. سهید عبدلی فرزند علی

۱۹۴. رسول عسگری ذبیحی فرزند فتح الله

۱۹۵. غضنفر عسگری رنانی فرزند احمد

۱۹۶. مرتضی عسگری مارنانی فرزند رضا

۱۹۷. مجتبی سهروفیروزانی فرزند مصطفی

۱۹۸. جعفر عقیلی فرزند سیدمرتضی

۱۹۹. یدالله علی بابایی رنانی فرزند علی

۲۰۰. سید حسین علی خانی کوپایی فرزند سید ابوالقاسم

۲۰۱. اسماعیل علی عسگری حسین آبادی فرزند حسین

۲۰۲. احمد علی عسگری رنانی فرزند محمود

۲۰۳. محمدعلی عمرانی دهقانی فرزند ابوالقاسم

۲۰۴. علی عمویی فرزند ناصر

۲۰۵. حسین غلامپور فرزند اسماعیل

۲۰۶. محمود غلامی مهیاری فرزند رجبعلی

۲۰۷. محمد قنبری سلیمان آبادی فرزند حیدرعلی

۲۰۸. حسنعلی فاتحی فرزند محمد

۲۰۹. سیدرضا فاطمی رنانی فرزند سید مهدی

۲۱۰. محمدحسن فانی فرزند رضا

۲۱۱. محسن فتح فرزند عباس

۲۱۲. غلامعلی فخار فرزند عبدالرسول فرزند حبیب الله

۲۱۳. حسینعلی فدایی تهرانی فرزند ابوالقاسم

۲۱۴. اکبر فراست فرزند محمد

۲۱۵. مصطفی فردی فرزند قاسمعلی

۲۱۶. عباس فروزان مهر فرزند غلامرضا

۲۱۷. حسن فروغی فرزند حسین

۲۱۸. مهدی فروغی فرزند فتح الله

۲۱۹. حسن فروغی فرزند علی

۲۲۰. علیرضا فریدنی سامانی فرزند حسن

۲۲۱. نادعلی فشارکی پزوه فرزند عبدالعلی

۲۲۲. فرهاد فشنگ فرزند غلامعلی

۲۲۳. علیرضا فنایی فرزند اسدالله

۲۲۴. رضا فنایی قهنویه فرزند مصطفی

۲۲۵. محمدحسین قادری فرزند شیرعلی

۲۲۶. حبیب الله قاسمی چادگانی فرزند حسین‌علی

۲۲۷. اصغر قاسمی هفشجانی فرزند حسن

۲۲۸. علی قدرخواه فرزند حسین

۲۲۹. سعید قدوسی نژاد فرزند علی

۲۳۰. ولی الله قربانی مزرعه فرزند رضا

۲۳۱. حسن قربانیان کردآبادی فرزند شعبانعلی

۲۳۲. سیدجواد قریشی فرزند سیدحسین

۲۳۳. سید محسن قسیسین فرزند سیدحسن

۲۳۴. حسن قضاوی فرزند رضا

۲۳۵. عبدالرسول قلمزن فرزند محمود

۲۳۶. اکبر قلیان‌گران فرزند حسن

۲۳۷. سیدحسن قمشه دستگردی فرزند سیداکبر

۲۳۸. مجید قمیان فرزند حسن

۲۳۹. بهرام قنبری حسن آبادی فرزند یدالله

۲۴۰. علیرضا گلشیرازی فرزند علی

۲۴۱. محسن لبخنده فرزند حسن

۲۴۲. اصغر لطف الله خواجه فرزند علی

۲۴۳. مظفر ماست بندزاده فرزند کریم

۲۴۴. مرتضی ماموریان اصفهانی فرزند عبدالله

۲۴۵. محمد مانیان فرزند نادعلی

۲۴۶. فرهاد ماه‌پیشانیان فرزند مرتضی

۲۴۷. حسین محمددخت فرزند فضل الله

۲۴۸. علیرضا محمدی فرزند جعفر

۲۴۹. محسن محمدی فرزند عباسعلی

۲۵۰. حسن محمدی سمسانی فرزند نورالله

۲۵۱. حسین علی محمدیان قارانه فرزند ابراهیم

۲۵۲. محمدحسین محمدیان فرزند خدارحم

۲۵۳. اسفندیار محمودی خانی آبادی فرزند رحمت الله

۲۵۴. رسول محمودیان اصفهانی فرزند قاسم

۲۵۵. حسن محوری فرزند غلامرضا

۲۵۶. علیرضا مختاری باغکمه فرزند یوسف

۲۵۷. سید مرتضی مدرس رهنانی فرزند سیدمحمد

۲۵۸. فرشید (مجید) مدرسه فرزند اصغر

۲۵۹. سید مهدی مدینه فرزند سید عباس

۲۶۰. اصغر مسلمی زاده فرزند محمد

۲۶۱. محمدحسین مسکینی فرزند زین‌العابدین

۲۶۲. سید محسن مصطفوی اصفهانی فرزند سید عباس

۲۶۳. رضا مصلحی بهارانچی فرزند حسین

۲۶۴. محمدجواد مطلبی دستگردی فرزند کریم

۲۶۵. محمدعلی مطلبی فشارکی فرزند محمدرضا

۲۶۶. مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر

۲۶۷. نجفعلی مطلبی فشارکی فرزند عبدالله

۲۶۸. محمد مطلبی فشارکی فرزند رمضان

۲۶۹. علی محمد مطلبی فشارکی فرزند عبدالله

۲۷۰. محمود معتمدی درچه کلمادانی فرزند حسین

۲۷۱. محمدعلی (رسول) معتمدی درچه کلمادانی فرزند حسین

۲۷۲. محمد معزی کتایونچه فرزند علی

۲۷۳. عبدالحسین معصومیان کوپایی فرزند محمد

۲۷۴. مرتضی مقاره زاده فرزند مهدی

۲۷۵. حمید مقدس پور فرزند علی محمد

۲۷۶. حسن ملک محمد فرزند محمد

۲۷۷. فضل‌الله ملک محمد فرزند عزیزالله

۲۷۸. محمدعلی ملک محمدی فرزند ابراهیم

۲۷۹. حسین ملکوتی خواه فرزند حیدر

۲۸۰. سیاوش منصوری نبی فرزند رحمت الله

۲۸۱. قدیرعلی مهتری فرزند احمد

۲۸۲. حسین مهران پور فرزند محمدرضا

۲۸۳. سعید مهیاری فرزند حسین

۲۸۴. اکبر موذنی فرزند علی

۲۸۵. محمدکریم مولایی رنانی فرزند علی محمد

۲۸۶. حمیدرضا مومنی بیک فرزند غلامرضا

۲۸۷. احمد مکاریان فرزند یوسفعلی

۲۸۸. تقی مکتوبیان فرزند قاسم

۲۸۹. سعید مکتوبیان فرزند رحیم

۲۹۰. اصغر مکتوبیان فرزند رحیم

۲۹۱. احمدرضا مکتوبیان فرزند حسینعلی

۲۹۲. احمد میر خلف زاده فرزند مهدی

۲۹۳. رضا میرخلف زاده فرزند محمدصادق

۲۹۴. سیدمصطفی میرعلایی میرآبادی فرزند سید ابراهیم

۲۹۵. علی میرمجرمیان فرزند اصغر

۲۹۶. سیدعلیرضا میرقادری فرزند سید محمد

۲۹۷. سید مرتضی میرمعصومی کرمی فرزند سید محمود

۲۹۸. علی نادعلی سورانی فرزند ولی الله

۲۹۹. رحیم نادعلیان مارانی فرزند جعفر

۳۰۰. احمد ناظمی فرزند محمدعلی

۳۰۱. احمد نجفی فرزند امان الله

۳۰۲. محسن نریمانی فرزند حسن

۳۰۳. اکبر نساج پور فرزند مرتضی

۳۰۴. عباسعلی نصرآزادانی فرزند محمود

۳۰۵. رسول نصر اصفهانی فرزند غلامرضا

۳۰۶. غلامرضا نصر اصفهانی فرزند محمد

۳۰۷. علی نصر اصفهانی فرزند عبدالحسین

۳۰۸. بهرام نصر اصفهانی فرزند علی

۳۰۹. محمدرضا نصر اصفهانی فرزند نعمت الله

۳۱۰. مصطفی نصر اصفهانی فرزند جعفر

۳۱۱. مهدی نصر اصفهانی فرزند محمدعلی

۳۱۲. سعید نصر کارلادانی فرزند احمد

۳۱۳. حسین نظرکرده فرزند اسماعیل

۳۱۴. رسول نقی زاده قهدریجانی فرزند محمدحسن

۳۱۵. مرتضی نقیان فشارکی فرزند ابوالقاسم

۳۱۶. حسین نقیه فرزند مصطفی

۳۱۷. حسن نقیه فرزند علی

۳۱۸. علیرضا نمازی‌پور فرزند حسین

۳۱۹. محمود نواب دانشمند فرزند اکبر

۳۲۰. جمشید نکویی دستگردی فرزند فیض‌الله

۳۲۱. مجید نیلی فرزند ناصر

۳۲۲. سید محمدحسین هاشمی فرزند سیدمیرزا

۳۲۳. سیدحسن هاشمی فرزند سیدعلی

۳۲۴. قربانعلی هاشمی ده‌چی فرزند عزیزالله

۳۲۵. اکبر هاشمیان فرزند خسرو

۳۲۶. احمدرضا هاشمیان فرزند عباس

۳۲۷. شاهپور هاشمیان کربکندی فرزند عباس

۳۲۸. مسعود هدیه فرزند عبدالعلی

۳۲۹. سیداسدالله همایونی رادانی فرزند سید محمد

۳۳۰. احمد هنردوست فرزند حسین

۳۳۱. عبدالله هنرمند اصفهانی فرزند نعمت‌الله

۳۳۲. ذبیح الله واعظی فرزند ابوطالب

۳۳۳. محمد وجدانی بیلندی مقدم فرزند ناصر

۳۳۴. عزیزالله کاظمی اسفه فرزند رضا

۳۳۵. عباسعلی کاظمی رنانی فرزند عباس

۳۳۶. سید مجتبی کاظمی شیخ شبانی فرزند سیدنگهدار

۳۳۷. امیرحسین کتیرایی فرزند مهدی

۳۳۸. امرالله کثیری بابوکانی فرزند اکبر

۳۳۹. مسعود کدخدایی الیادرانی فرزند منصور

۳۴۰. مهدی کرمیان فرزند محمد

۳۴۱. محسن کریمی فرزند جمشید

۳۴۲. حسین کریمی جزی فرزند عابدین

۳۴۳. حسین کریمی علویجه فرزند صفدر

۳۴۴. رضا کریمیان فرزند عبدالخالق

۳۴۵. محسن کشکولی فرزند مهدی

۳۴۶. مهدی کلاهدوزان فرزند حسین

۳۴۷. محسن کلباسی فرزند علی

۳۴۸. جواد کمالی فرزند براتعلی

۳۴۹. مجید کوهستانی فرزند عبدالله

۳۵۰. اصغر (قاسم) کوهستانی فرزند علی

۳۵۱. مصطفی کوهستانی فرزند محمدعلی

۳۵۲. حسن کیانی خوزانی فرزند اسماعیل

۳۵۳. بهزاد کیانی رنانی فرزند صفر

۳۵۴. علیرضا یاوری رامشه فرزند اسماعیل

۳۵۵. مهدی یزدانبخش فرزند حسن

۳۵۶. احمد یزدانی فرزند حسن

۳۵۷. مجید یزدخواستی فرزند عبدالخالق

۳۵۸. اصغر یزدیان پور فرزند جمال

۳۵۹. اکبر یوسفیان فرزند عباس

۳۶۰. سیدعلی انگوری زاده اصفهانی

ندای اصفهان

  • نویسنده : با شهید