اعلام موجودیت و راه اندازی قرارگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت«میثاق»در فضای مجازی
اعلام موجودیت و راه اندازی قرارگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت«میثاق»در فضای مجازی

شروع کار و اعلام موجودیت قرارگاه فضای مجازی میثاق دقیقا در سالروز شهادت شهید ماشاءالله سرهنگی که در روز ۱۳۶۲/۰۱/۲۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه می باشد صورت می پذیرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ قُل رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

و بگو بارالها مرا از دروازه صدق و شرافت به هر کار داخل گردان و به قدم صدق و راستی از هر کار بیرون آور و از جانب خویش مرا بصیرت و حجتی روشن عطا فرما. سوره اسراء آیه ۸۰

جهش تولید یکی دیگر از ابزارهای قوی‌شدن است و لزوم قوی شدن کشور، فراتر از عرصه دفاعی و نظامی می باشد و شامل ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی و قوت و برتری در فضای مجازی هم می‌شود.

یکی دیگر از ابزارهای قوی‌شدن ، حفظ اکثریت جمعیت جوان کشور است. جوانان بسیار زیاد و مؤمنی هستند که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، فناوری، سیاسی و فهم مسایل بین المللی حضور دارند و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

عمل به حقایق بعثت بویژه «صبر و استقامت» نیز، تنها راه رسیدن ملت شریف ایران عزیز به قله‌ی رفیع پیشرفت و قدرت منطبق با ارزشها است و به حرکت صعودی انسان کمک می کند.

«صبر» یعنی «ایستادگی»، «مقاومت»، «محاسبات دقیق خود را با خدعه‌گری دشمن تغییر ندادن»، «با روحیه به سمت اهداف والای ترسیم شده حرکت کردن» و «ادامه دادن به مسیر» و اگر «صبر و استقامت» با «عقل، تدبیر و مشورت» همراه شود پیروزی قطعی خواهد بود. صبر کردن به معنای تسلیم نشدن، دچار ضعف و تردید نشدن، با شجاعت و تدبیر جلوی دشمن را گرفتن و او را مغلوب کردن است.

برداشت از فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی ۱۳۹۹

……………………………..

سلام علیکم

و اینک در ایام پر برکت عید مبعث و ایام مبارک ماه شعبان و روزهای آغازین سال ۱۳۹۹ که سال جهش تولید نام گرفته است و رهبر معظم انقلاب بر قدرتمندی و پیشرفت در فضای مجازی امر فرموده اند. بنابراین پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، شبکه ایثار جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و قدرتمندی و پیشرفت در فضای مجازی اقدام می نماید: ­­­راه اندازی و اعلام موجودیت اولین قرارگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی، میثاق

به منظور: جهش تولید محتوا و قدرتمندی در فضای مجازی

مستقر در: یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان، جبهه احرار – موقعیت شهید شاهرخ ضرغام و گروه فدائیان ا­­­سلام

دلاور مردان ولایتمدار و سربازان گوش بفرمان امام خمینی (رحمت الله علیه) گروه فدائیان اسلام، جمعی از رزمندگان داوطلب(حدود ۱۰۰۰۰ نفر در بازه زمانی یک سال) بودند که به فرماندهی شهید سید مجتبی هاشمی در طی سال های۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ در دشت ذوالفقاری آبادان همراه دیگر رزمندگان و سلحشوران جان بر کف با دشمن بعثی جنگیده و از خود رشادت های فراوانی به جای گذاشتند و در این راه بیش از ۴۵۰ شهید و همچنین صدها جانباز و مجروح و چندین مفقودالاثر از جمله شهید شاهرخ ضرغام را نیز تقدیم اسلام نمودند. رزمندگان و جان برکفان مخلص گروه فدائیان اسلام مستقر در دشت ذوالفقاری آبادان واقع در ۹ کیلومتری جاده قفاص روبروی روستای سادات که نام محل حضور خود را «جبهه احرار» گذاشته بودند در کنار مردم خونگرم شهرهای آبادان و خرمشهر، نقش بسزایی در حفظ شهر و جلوگیری از سقوط آن به دست نظامیان رژیم بعث عراق به فرماندهی صدام حسین داشتند و مقاومت دلیرانه آنان و دیگر رزمندگان مستقر اعم از مردم شهر آبادان، ارتش، سپاه، ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی، بسیج، شهربانی، جهاد سازندگی، کارمندان ادارت آبادان و خرمشهر، عشایر و دیگر اقشار باعث مقاومت جانانه ای شد که در نهایت با فرمان دشمن شکن امام خمینی مبنی بر اینکه محاصره آبادان باید شکسته شود، تکمیل گردید و حصر آبادان شکسته شد و موجب عقب نشینی خفت بار نیروهای دشمن گردید. نکته مهمی که در این زمینه قابل تامل است نویسنده امریکایی کتاب بحران خلیج فارس در قسمتی از آن آورده است که اگر شهر آبادان به دست رژیم بعث عراق می افتاد حکومت جمهوری اسلامی ایران سقوط می کرد. با تحلیل این نویسنده بیشتر می توان به اهمیت رشادت همه رزمندگان مستقر در جبهه شهر آبادان و مناطق حاشیه آن پی برد.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در زمان ریاست جمهوری خود از این منطقه بازدید می کنند و به رزمندگان گروه فدائیان اسلام می گویند که اگر شما در سنگر خود عکس مرا گذاشته اید بنده هم عکس شما را در قلب خودم که انشاءالله سنگر خدا هست گذاشته ام. ایشان در سال ها بعد در نماز جمعه تهران فرمودند شهید سید مجتبی هاشمی در آنروزها برای خود حال و هوایی داشتند.

محمدجواد تندگویان وزیر نفت کابینه شهید رجایی نیز از جمله شهدایی است که در همین مکان توسط نیروهای دشمن به اسارت گرفته شد و بعدها به صورت ناجوانمردانه ای در اثر شکنجه های طولانی در زندان های رژیم بعث عراق به شهادت رسید.

به همین دلایل پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، شبکه ایثار برای محل مرکزی تولید محتوا و هدایت قرارگاه میثاق در فضای مجازی این منطقه را انتخاب نموده و در یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان مستقر گردیده است. چرا که فرموده اند: شرف المکان بالمکین، ارزش مکانها به افرادی است که در آن زیسته اند.

پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، شبکه ایثار در حدود بیست سال پیش به امید خدا و یاری شهدا و به نیابت از شهید ماشاالله سرهنگی اولین سایت معرفی فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در اینترنت راه اندازی نمود و بتدریج رشد کرد و با توجه پیشرفت و فعالیت وسیع به شبکه ایثار ارتقا یافت و هم اکنون با بیش از شصت سایت و پانصد دامنه به فعالیت خود در قالب اولین قرارگاه فضای مجازی به کار خود ادامه می دهد.

شروع کار و اعلام موجودیت قرارگاه فضای مجازی میثاق دقیقا در سالروز شهادت شهید ماشاءالله سرهنگی که در روز ۱۳۶۲/۰۱/۲۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه می باشد صورت می پذیرد.

در اطلاعیه های بعدی نحوه فعالیت قرارگاه فضای مجازی میثاق در فضای مجازی شرح داده خواهد شد.

به امید پیروزی اسلام

  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع خبر : روابط عمومی یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان - حبهه احرار