فداکاری‌های جانبازان در دفاع مقدس بهترین الگو برای مقابله با مشکلات امروز است
فداکاری‌های جانبازان در دفاع مقدس بهترین الگو برای مقابله با مشکلات امروز است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم و فداکاری‌های جانبازان در دفاع مقدس بهترین الگو برای عبور از مشکلات و پیروزی است.

به گزارش ایثارپرس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در دیدار با رییس و دبیر انجمن جانبازان کانادین (قطع پای کامل) در محل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر پس از استماع درخواست‌ها و مسائل مربوط به این انجمن و صدور دستورات لازم برای پیگیری این موارد گفت: جانبازان و به‌خصوص جانبازان کانادین همواره جایگاه بسیار ویژه‌ای نزد ما دارند و پیگیری مسائل آن‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: جانبازان در ۸ سال دفاع مقدس و در صحنه جنگی نابرابر فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بسیار زیادی از خود نشان دادند و سلامتی خود را در این راه از دست دادند، اما همین ازخودگذشتگی‌ها عامل پیروزی ما در جنگ شد. امروز نیز در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم و در صحنه این جنگ نیز نیاز به فداکاری داریم و فداکاری‌های جانبازان در دوران دفاع مقدس بهترین الگو برای عبور از مشکلات و پیروزی است.
رئیس بنیاد شهید با تأکید بر ضرورت مقابله با زورگویی‌های آمریکا و تحریم‌های ظالمانه آن علیه ایران اسلامی گفت: اگر در زمان دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقا و پیروزی ملت و حفظ استقلال کشور بود، امروز نیز با توجه به مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی می‌تواند به کاهش مشکلات اقتصادی اجتماعی و افزایش روحیه مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان بسیار کارساز باشد.
شهیدی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم تأمین اعتبار بیمه تکمیلی درمان ایثارگران گفت: در حال حاضر این انتظار وجود دارد که همه مسئولان حل مشکلات ایثارگران را جزو اولویت‌های خود قرار دهند و بنیاد را در خدمات رسانی به این قشر معظم که برای دفاع از کشور، حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی تمام داشته‌های خود را هزینه کردند، یاری کنند.
عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های انجمن جانبازان کانادین پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این انجمن در حوزه ورزش و فوتبال بوده که فوتبال مخصوص جانبازان کانادین را پایه‌گذاری کرده‌اند و در حال حاضر به دنبال ثبت این رشته هستند. یکی از دغدغه‌های این جانبازان عزیز درباره پروتز مخصوص برای اعضای قطع شده است.
حشمت‌الله روستا رییس انجمن جانبازان کانادین نیز با بیان اینکه این انجمن دارای ۲۲۰ عضو است افزود: در حال حاضر ۳۵ نفر از اعضای انجمن نیاز به مفصل و پروتز برای پا دارند.
امیرهوشنگ غفران دبیر انجمن جانبازان کانادین نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص این انجمن و فوتبال ویژه جانبازان کانادین پرداخت.
گفتنی است؛حجت‌الاسلام شهیدی در این جلسه ضمن صدور دستورات لازم در خصوص درخواست‌های مربوط به جانبازان کانادین و پیگیری‌های لازم از معاونت‌های مربوطه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به رشته ورزشی فوتبال ابداعی توسط جانبازان کانادین بر لزوم پیگیری ثبت رسمی این رشته از طریق وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد.
انتهای پیام/



  • نویسنده : زینب 135
  • منبع خبر : دفاع پرس