نگرانی تل‌آویو از انتقال حماس از راهبرد تونل‌ها به پهپادها و موشک‌ها
نگرانی تل‌آویو از انتقال حماس از راهبرد تونل‌ها به پهپادها و موشک‌ها

تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد حماس توسعه تونل‌ها در مرز غزه را کنار گذاشته و در حال حاضر بر روی ارتقای موشک‌ها و پهپادهای خود متمرکز شده است.

به گزارش ایثارپرس ، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هفته جاری مدعی شد، یک تونل را در مرز نوار غزه کشف کرده است؛ تونل مذکور از اراضی اشغالی ۱۹۵۸ عبور کرده و به شورای منطقه‌ای-صهیونیستی «اشکلون» در مجاورت غزه رسیده بوده است.
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین راستا اعلام کرد، تونلی که شب گذشته در مرزهای غزه کشف شده همان تونلی است که از آن برای اسارت گرفتن «گلعاد شالیت» استفاده شد.
در ادامه این گزارش آمده: به نظر می‌رسد حماس از توسعه پروژه تونل‌ها منصرف شده و دریافته این سلاح راهبردی‌اش، کاربرد کمتری دارد. حماس برای مرحله آینده آماده می‌شود مرحله‌ای که شامل ساخت موشک‌های پیشرفته و با دقت بالاست که به مناطق دوردست می‌رسد و سامانه گنبد آهنین را به چالش می‌کشد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: حماس همچنان برای ایجاد نوعی نیروی هوایی (پهپادها) تلاش می کند تا توانایی‌های اطلاعاتی و هجومی خود را تقویت کند. با این وجود اگر همچنان تونل‌ها وجود داشته باشند حماس در استفاده از آنها مردد نخواهد شد.

بر اساس گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، تونلی که دیروز کشف شد هیجدهمین تونلی است که از سال ۲۰۱۴ در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی کشف شده است.
رژیم صهیونیستی هفته جاری از ساقط کردن پهپادی در یکی از شهرک‌های مجاور غزه نیز خبر داد .
سال گذشته (۱۳۹۷) نیز ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که یک تونل متعلق به حماس را در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی کشف و تخریب کرده است.
پس از جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه، رژیم صهیونیستی ساخت دیوار در زیر زمین (در مرز غزه) را آغاز کرد تا مقاومت نتواند با حفر تونل به فلسطین اشغالی نفوذ کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : زینب 135
  • منبع خبر : فارس