افتتاح کلینیک تخصصی مصدومین شیمیایی بیمارستان ساسان
افتتاح کلینیک تخصصی مصدومین شیمیایی بیمارستان ساسان

کلینیک تخصصی مصدومین شیمیایی بیمارستان ساسان با حضور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.

به گزارش ایثارپرس، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی مصدومین شیمیایی بیمارستان ساسان با بیان اینکه برای درمان ایثارگران از تمام امکانات کشور استفاده می‌شود، افزود: در بخش درمان ایثارگران یک هرم سلامت تعریف شده است که از همه امکانات استفاده شود و تمام خدمات کیفی برای این کار ارائه شود.

وی ادامه داد: در قاعده هرم درمان موضوع بیمه‌های درمانی قرار دارد و یکی از لایه‌های این هرم تشکیل کلینیک‌های تخصصی و چند تخصصی است و افتتاح کلینیک تخصصی مصدومین شیمیایی بیمارستان ساسان نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل پرونده سلامت برای ایثارگران در طرح پایش سلامت گفت: بر مبنای این پرونده‌ها و پایش‌هایی که صورت می‌گیرد، ایثارگران در صورت نیاز به متخصصان ارجاع می‌شوند.

عباسپور افزود: برای مدیریت مناسب‌تر در درمان جانبازان شیمیایی، این کلینیک به‌عنوان مرجع در نظر گرفته می‌شود و اگر مشکل خاصی برای این عزیزان به وجود بیاید به این کلینیک ارجاع خواهند شد. پرونده‌های درمان نیز با ارتباط با پزشکان پایش سلامت به‌صورت دقیق به روز می‌شوند و درمان به‌صورت فعال انجام می‌شود، به این معنی که درصورتی‌که تشخیص داده شود جانبازان نیاز به درمان دارند به کلینیک دعوت می‌شوند.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش در موضوع درمان جانبازان گفت: یکی از اهداف کلینیک‌ها همین موضوع آموزش است و کلینیک مصدومین شیمیایی نیز می‌تواند پل ارتباطی بین بخش اجرا و حوزه تحقیقاتی باشد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ارتباط با مجامع علمی خارج از کشور یکی دیگر از اهدافی است که افتتاح چنین کلینیک‌هایی در پی دارد. در ابتدای جنگ ایران و عراق هیچ‌گونه تجربه‌ای در زمینه درمان جانبازان شیمیایی در کشورمان وجود نداشت، اما امروز ایران در این زمینه مرجع پزشکی و درمان در دنیا محسوب می‌شود و کمک به این فرایند یکی دیگر از اهداف افتتاح این کلینیک است.

عباسپور در پایان گفت: یکی دیگر از هدف‌های این کمیسیون تهیه مدارک علمی جانبازان برای طرح در مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی برای احقاق حقوق جانبازان شیمیایی است.

  • منبع خبر : مهر